Ga naar inhoud

Overclocken GeForce 2 MX


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een [b:35ca29903c]GeForce 2 MX (PCI)[/b:35ca29903c] en die zou ik wel eens een stukje willen overclocken. Kan iemand mij vertellen tot welke Core en Mem clock ik deze kan afstellen. Oftewel, wat is het verstandigste als ik hem iets wil overclocken en wat kan ik maximaal doen? Ik heb het programma Riva Tuner. Greetz, Crusher
Link naar reactie
klopt wat igg zegt. die kaart is totaal niet itteressant om over te klokken. maar als je het perse wil, alle beetjes helpen tenslotte. je moet gewoon stap voor stap overklokken met kleine beetjes en kijk of het helpt door te testen met 3dmark2001se. je weet of je CORE te ver is overgeklokt als je vaslopers krijgt of crashes naar windows en dergelijke je weet of je Geheugen te ver is overgeklokt als je rare strepen en witte stippen e.d. op je scherm krijgt tijden 3dmark2001 of games. dat noemt men "artifacts"en die treden op bij te hoog overgeklokt geheugen. dus nogmaals stapje voor stapje en dan telkens testen. suc6 denk niet dat je er veel mee opschiet
Link naar reactie
[quote:7e8ff7cec4="kajutsa"]Is dat zo dat de GF2's niet zo ver komen? Bij kwam hij ook niet ver... hij was default 250/401 en kwam ergens bij de: 260/415 en toen kreeg ik al artifacts ed. Ik dacht dat kwam omdat ik een "noname" kaart had, maar het komt dus ook omdat GF2's nooit ver komen over het algemeen?[/quote:7e8ff7cec4] We hebben het hier over een GeForce 2 [b:7e8ff7cec4][size=18:7e8ff7cec4][color=red:7e8ff7cec4]MX[/color:7e8ff7cec4][/size:7e8ff7cec4][/b:7e8ff7cec4] 100/200/400 en niet over een Gewone GeForce 2 en de spin-off''s daarvan (ti/pro/utra) de MX is niet slecht te OCen maar het heb bijna geen nut. ivm de 2 piplines die hij mist.
Link naar reactie
De Aopen PA256 DeLuxe is een heel goed overclockbare kaart, en ook nog eens erg goedkoop, ik heb er ook een, een paar maand geleden gekocht voor €59 bij Alternate. Dat is toch zeker niet duur voor een Geforce 2 GTS DDR. Er zit een speciale bios op waar je gewoon de kloksnelheden, voltages, enz... in kunt stellen, het werkt net als een BIOS van een moederbord. Mijne draat op 225 Core en 420 Mem. Standaard is 200 en 333, ik heb kleine heatsinkjes op de geheugenchipjes en de voltages ietsjes omhoog gezet. [url]http://www.aopen.com/products/vga/pa256deluxe.htm[/url]
Link naar reactie
[quote:baa7281712="Bockempiep"]Ik heb RivaTuner op m'n GF2MX400 los gelaten. Core op 242MHz ipv 199MHz en MEM op 209MHz ipv 167MHz. Ik heb nou 700 punten meer in 3DMark2001SE!!! Toch wel de moeite waard vind ik, niet dan? :D :D[/quote:baa7281712] Dat was bijna mijn totaalscore met mijn vorige P3 450mhz en een een GF2MX 200 systeem. Ik haalde maar 819 punten :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...