Ga naar inhoud

Zijn LCD-monitoren beter voor je ogen?


Aanbevolen berichten

dat klopt wel, is veel ''rustiger'' voor je ogen, alleen zijn er wel nadelen vind ik, allereerst een TFT kan een minder hogere resolutie aan als een CRT, ze zeggen dat de TFT's ook wel eens wat langzamer zijn, dus met gamen enzo kan ie het niet helemaal bijlopen als er een hoge FPSrate is.. en daarnaast loop je soms nog wel het gevaar op dode pixels, soms zitten ze er al in bij de aankoop, maar aangezien de leverancier een percentage aan dode pixels toelaat kan het soms wezen dat dit niet onder de garantie valt, en je een monitor hebt met ''plekjes'' op de display.. ze zijn wel goedkoper in de kosten wordt gesuggereerd, maar daar heb ik wel mn twijfels bij, je kunt als je hem nu nog aanschaft wel 50 E terugvangen van je energie bedrijf, das wel lekker...
Link naar reactie
Dat het beter is voor de ogen zit zo: bij een CRT wordt het beeld constant ververst (vb 60hz = 60x nieuw beeld per seconde). Hoe hoger de frequentie, hoe beter voor de ogen. Bij 60hz zal je dan ook gauw hoofdpijn krijgen. Bij een TFT wordt het beeld niet constant ververst, een puntje op het scherm is ofwel aan, ofwel uit, en dus kan je geen hoofdpijn krijgen van een lage frequentie. Om te gamen moet je het echt niet laten. Dat een TFT trager is bedoelt men de response time. Zo kan je met een lage response time de tekst niet lezen van internet terwijl je scrolt. Wat betreft die resolutie is voor mij de hoofdreden (samen met de prijs) dat ik geen TFT moet hebben. Wanneer je met grafische software gaat werken is het echt irritant als je sommige lijnen beter ziet dan de andere (kromme zwarte lijnen zullen bvb niet overal even donker zijn door een lage resolutie op een TFT). Dat weet ik uit ervaring. Maar als het gaat om gamen moet je je echt nix aantrekken van die FPS, je ziet tenslotte toch geen verschil tussen bvb 50fps en 60fps (ook niet op CRT)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...