Ga naar inhoud

Overklokken - Wat is meest effectief?? Core of Mem


Aanbevolen berichten

Bedankt voor je reactie slashhead. Ik ben in het bezit van een Geforce2Ti 64Mb. Dit kaartje is naar wat ik hoor al redelijk opgekrikt in prestaties, waardoor ik dus relatief niet ver meer kan overklokken. Op dit moment draai ik op 290Mhz Core en 415Mhz Mem. (Zonder extra koeling) De normale waardes voor deze kaart zijn 250/401. Je ziet dus hier dat de core redelijk ver kan worden opgefokt, maar de mem laat het afweten door maar 14Mhz omhoog te lopen. Daarboven krijg ik in 3DMark2001Se gelijk artifacts. Waarom kan ik mijn mem maar zo weinig omhoog gooien?? Als ik het vergelijk met andere Geforce2Ti kaartjes dan kunnen hun verder komen.
Link naar reactie
Ik denk dat je het beste het geheugen kunt overclocken. Ik heb een Geforce 2 GTS, die draait standaard op 200MHz en het geheugen op 333MHz, Ik heb het nu op 220MHz en 420MHz staan, hij doet het verder helemaal goed (ook in 3Dmark) maar niet in het spel SoF2, maar daar heb ik een beta versie van dus dat ligt denk ik daar aan. Ik heb kleine Heatsinkjes op het geheugen, en het voltage van het geheugen en chip wat omhoog gedaan. En de chip word nu maximum 70C en de geheugenchips zit geen temp sensor in maar die worden niet zo heet.
Link naar reactie
Ik heb zo naar je score (3396) zitten kijken. ik denk dat het wel iets hoger kan. schat 3500. niet veel meer. Probeer eens je geheugem timmings agresiever te zetten. probeer ook eens andere drivers. voor de GeForce 2 Ti is de 29.42 wel aan te raden. die kan je dowloaden bij www.guru3d.com verder vind ik dat je je GeForce 2 ti best aardig heb overgeklokt, De geest van oirlo kan een ander merk GeForce 2 ti hebben die betere cooling heeft of ander merk geheugen. je kan dat niet met die van jou vergelijken.
Link naar reactie
[quote:de646a2f84]Ik heb zo naar je score (3396) zitten kijken. ik denk dat het wel iets hoger kan. schat 3500. niet veel meer. Probeer eens je geheugem timmings agresiever te zetten. probeer ook eens andere drivers. voor de GeForce 2 Ti is de 29.42 wel aan te raden. die kan je dowloaden bij www.guru3d.com verder vind ik dat je je GeForce 2 ti best aardig heb overgeklokt, De geest van oirlo kan een ander merk GeForce 2 ti hebben die betere cooling heeft of ander merk geheugen. je kan dat niet met die van jou vergelijken.[/quote:de646a2f84] Ik zal proberen om eerst eens andere drivers erop te knallen. Vervolgens ga ik eens ietjes verder met mijn Mem's... Thnxz 4 the info RED DRAGON
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...