Ga naar inhoud

Opstarten zonder beeldscherm


Aanbevolen berichten

Mijn PC start zonder beeldscherm niet op als er een AGP Diamond Speedstar A55 zit. Met beeldscherm start alles normaal op. De PC start met een PCI videokaart (merk onbekend) en zonder beeldscherm wel goed op (Met beeldscherm ook overigens). Iemand enig idee hoe dit komt, en te verhelpen? PS. De PC (zonder beeldscherm) hangt in een netwerk en moet opstarten om met VNC overgenomen te kunnen worden.
Link naar reactie
Nee, dat is het niet, want dat staat al zo ingesteld. Met niet opstarten bedoel ik niet dat het systeem helemaal 'dood' is. Maar ergens bij het opstarten van Windows 98SE gaat het mis. Ik heb net nog wat geexperimenteerd en het blijkt dat als ik de beeldscherminstellingen op 640*480 met 16 kleuren zet, alles wel opstart zonder monitor. Als ik daarna de monitor inplug is het beeld zwart-wit. Helaas werkt de netwerkkaart met deze instellingen net weer niet (met hogere resolutie en kleuren doet ie het wel).
Link naar reactie
Windows 98SE? Dat is toch wel het laatste besturingsysteem die ik in een netwerk verwacht. Linux lijkt me meer gebruikelijk. Wat gaat er dan mis? Vreemd probleem, een netwerkkaart die afhankelijk is van beeldscherminstellingen. Standaard vga driver bedoel je zeker. Dat zou géén enkele invloed moeten hebben op je netwerkkaart. Wellicht kun je wat meer detail vermelden. Bovendien als dit probleem uitgebreid over netwerkkaarten gaat zou deze wellicht beter in Anders (netwerken) passen. Want een netwerk PC zonder monitor heeft eigenlijk géén videokaart nodig. :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...