Ga naar inhoud

Welke Radeon is voor mij het beste?


Aanbevolen berichten

Eindelijk ga ik dan ook eens een investering doen in een fatsoenlijke 3D kaart. Mijn broertje kwam aanzetten met Morrowind en dat draait die kaart van mij niet. Efin, mijn budget is rond de 150 euro. Ik heb al wel gekeken voor een GF4, maar de goedkoopste die ik kan krijgen hier in de buurt is de Chaintech GF4 Ti4200 64MB DDR TV/DVI voor 170 euro. Ok, die Duitse shops leveren de GF4's goedkoper, maar dat zie ik niet zitten qua bestellen. Ik haal nog altijd het liefst mijn spullen zelf af. Onderstaan heb ik een lijstje van de lokale pc-boer die vooral Radeons levert. Club3D ATI Radeon 8500 128DDR DVI/TV prijs: 159.83 Club3D ATI Radeon 8500 64DDR PRO DVI/TV prijs: 143.98 Club3D ATI Radeon 9000PRO 64DDR DVI/TV prijs: 141.34 Hercules 3D Prophet 9000 128DDR Ret prijs: 138.69 O ja, niet onbelangrijk mijn systeem is niet de jongste en staat als het goed is in mijn sig. Vragen: 1) Is die Chaintech goed genoeg om die te prefereren boven de Radeons 8500? 2) Welke van de Radeon kan ik nu het beste nemen met het oog op mijn systeem nu, wat nog wel een jaartje mee zal moeten.
Link naar reactie
[quote:3229024b5e="Slashhead"]GeForce 4 Ti 4200 is de snelste. Daarna de Radeon 8500 en dan pas de Radeon 9000pro en uiteindelijk de Radeon 9000. Ik zou voor de GF4Ti gaan wanneer het je echt om spellen is te doen.[/quote:3229024b5e] Dat dacht ik al. Alleen heb ik op het web niks over die Chaintech kunnen vinden. Maar que merk in zijn algemeenheid, is het wel ok? De TV-out wil ik wel eens keer gaan proberen, maar echt gebruiken lijkt me niet echt handig (lees: heen en weer hollen tussen pc en tv word je snel zat als je een dvd wilt bekijken denk ik). Dan koop ik tzt wel een losse dvd-speler voor bij de tv (vooralsnog behoor ik kennelijk tot de selecte groep die best tevreden is met vhs en dus zo lang wil rekken totdat zelfs dvd-recorders betaalbaar zijn ;-)) en blijf ik vurig hopen dat de videotheek voorlopig nog de nieuwste video's blijft inkopen.
Link naar reactie
Club3D ATI Radeon 8500 64DDR PRO DVI/TV prijs: 143.98 lijkt mij de smakelijkste. ik zou ook voor een ti-4200 gaan. die is niet veel duurder als je de pricewatch bij tweakers.net bekijkt (excl verzendkosten) Maar ja, als je niet van online bestellen houdt lijkt me de Pro de beste keus, kun je niet op de website van club3d het verschil ontdekken tussen de verschillende types? http://www.club-3d.nl/
Link naar reactie
Dat online bestellen is meestal goed te doen, maar met garantie ed. vind ik bij de deur wel prettig. Vandaar die Radeons, die haal ik op 2 km. afstand gewoon af ;-). De Club 3D website blinkt niet uit in gemak vind ik maar ik heb al wat zitten zoeken. Maar als het op termen aankomt ben ik al snel de weg kwijt vrees ik.
Link naar reactie
Het gaat me niet om specifiek te weten te komen wat welke features nu precies doen. Ik ben meer op zoek naar een algemeen advies. Dat advies moet gebaseerd zijn op: 1) Heeft de snelste kaart in het rijtje (GF4 Ti4200) extra nut voor een P3 866 boven de andere kaarten? Daarmee bedoel ik dat ik voorlopig met dit systeem wil doen, en bv. pas over een jaar mobo/proc ga vervangen. Tegen die tijd zijn er weer al veel snellere videokaarten beschikbaar dus wellicht koop ik bij die upgrade dan meteen wel weer een nieuwe videokaart. Het gaat met dus om nu en op dit systeem. 2) TV-out is dus niet echt van belang, wil het alleen wel een keer of wat kunnen proberen. Gewoon om eens te kijken. 3) Het gaat me gewoon om een goeie kaart in 2D en 3D.
Link naar reactie
Inderdaad Red Dragon. Die kaart is voor dit systeem gewoon goed en veel meer heeft weinig nut. Bovendien wil ik over een jaar best weer een andere kaart kopen, dat vind ik geen probleem. Immers, tegen die tijd is voor 200-250 euro weer te upgraden naar een redelijk wat snellere/betere videokaart. De 40 euro die ik nu uit kan sparen op een Ti4200 komen dan goed van pas.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...