Ga naar inhoud

tv-out kabel


Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een scartkabel die zich splitst in een tulpje voor de geluidskaart en een ronde zwarte plug voor de videokaart. Een vriend van me heeft een soort scartblokje waar je een geluidskaartkabel en een ronde plug voor de videokaart kunt inpluggen. Hij heeft thuis wel kleurbeeld op de televisie. Maar ik niet. Je zou toch zeggen dat het niets uitmaakt omdat hij dezelfde type plug in de videokaart heeft. Ik heb ook al geprobeerd om iets met de Pal-instellingen aan te passen. Zit er dan toch een verschil in de kabels?
Link naar reactie
[quote:048a40ec5a="de-78"]Ik heb thuis een scartkabel die zich splitst in een tulpje voor de geluidskaart en een ronde zwarte plug voor de videokaart. [/quote:048a40ec5a]Hm, ik heb hier een kabel die wel lijkt op die van jouw, alleen heeft de mijne op de scart een schakelaar (video-in video-out) en de tulp plug voor de videokaart is geel, een witte tulp voor audio L en een rode voor audio R Of ik nu deze kabel of een kabel met aan beide kanten een tulp plug gebruik maakt niets uit. De TV weergave van de tv-out is in kleur. :)
Link naar reactie
Welke kaart heb je eigenlijk? Vooral de kaarten van ATI hebben veel zulke problemen, die meestal op te lossen zijn door een origineel kabeltje van ATI te gebruiken (svhs -> composiet). Ook wordt over het algemeen afgeraden svhs naar scart te gebruiken. Beter is svhs naar svhs (als je tv het ondersteunt) of svhs -> composiet (en eventueel svhs -> composiet -> scart). Probeer ook alle ingangen van je tv en alle bijhorende kanalen (soms heeft 1 scart ingang 2 kanalen waarop het ene beeld beter zal zijn dan het andere), het ene kanaal is soms afgestemd op composiet terwijl het andere meer voor svhs is enz., kijk in je handleiding van je tv.
Link naar reactie
[quote:b0e6a39f1f="de-78"]De kabel die in mijn videokaart gaat is geen tulpkabel maar een zwart steckertje. (svhs stecker?). Is dit niet de juiste stecker?[/quote:b0e6a39f1f]Als het een zwart stekkertje is met 4 pennetjes dan is dat inderdaad svhs of hi8. Deze is bedoelt voor een tv dit dat ondersteund. Maar als je kabel van svhs naar scart hebt zou het in principe in kleur moeten werken. Zo een kabel heb ik hier niet liggen, dus ik kan dit niet controleren. :roll: Juul, je bent dus weer terug op het forum. Ik had je niet meer ‘gezien’ sinds dat muis irq probleem. :)
Link naar reactie
Met mijn TNT2 had ik indertijd wel kleur, door svhs (4pins) -> composiet -> scart. Tvtool (www.tvtool.de) is heel handig voor deze kaart, en controleer ook welke instelling (pal, ntsc) geselecteerd is. Zorg ook dat je kabels goed aangesloten zijn, het klinkt wel stom (typisch voor faq's) maar ik had ook eerst zwart-wit beeld dat ik kon oplossen door al m'n kabels opnieuw in te pluggen. En ja jolo, ik ben terug, maar was nooit echt weg (behalve dan een reis) en heb nog steeds geen nieuwe comp, maar zal hem waarschijnlijk deze week nog bestellen (maar weet wel nog niet welke).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...