anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 Ik denk dat je het zelf niet helemaal snapt. Wij weten best hoe het er uit ziet zonder aliassing, als je een kleiner scherm neemt hoef je ook niet zo'n hoge res te nemen. Als jij 1920 x 1440 draait en FSAA ook nog eens belangrijk vind dan zou ik inderdaad maar eens om een nieuwe bril gaan, want op die res is FSAA namelijk helemaal uitgschakeld. Denk je dat wij al dat soort dingen nog nooit gezien hebben? Wij spelen al tijden met videokaarten, jij komt net kijken. Hoe weet jij wat wij allemaal wel al niet gezien hebben? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 what he said.. //Marcel, je denkt toch zeker niet dat wij niet weten wat zo'n resolutie betekent omdat we een 15" cq 17"scherm hebben? soms ben je nog...... ach laat maar Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 [quote:297fbc936d="Red Dragon"]//Marcel Hoef je niet meteen chagrijnig te worden, ik zal hier maar niet op ingaan verder want dan is het vast ineens ook een stomme post. heb je wel snel gedaan dan WinXp instaleren en MOHAA instaleren en dat speciaal voor ons gespeeld. veel plezier met je 1920x1440@60hz :)[/quote:297fbc936d] Ik ben absoluut niet chagarijnig :D Ik vind dit soort discussie juist leuk. Misschien winnen jullie, misschien win ik: we zullen zien. Maar liever in 1 van beide topics voordat ik weer een stempel van postcount vreter oid krijg :P Ik heb XP gister al geinstalleerd naar aanleiding van dat in de hemel geprijs van anisio. Ik dacht misschien heb ik me vergist, maar nee ik vind het gewoon niet opgaan boven 1920x1440. //BA Ik snap het prima hoor ;) RD geeft zelf toe nooit op 1920x1440 te spelen aangezien zijn scherm dat niet aankan en dat kan het jouwe ook niet. Als jij wel op 1920x1440 speelt of iig gespeeld hebt dan moet he de 2 letters B & A maar even wegdenken :D FSAA is op die res niet helemaal uitgeschakeld BTW, ik zie wel degelijk verschil. Ik kom niet alleen net kijken, ik speel ook nog eens veel minder maar we discusseren hier voorlopig nog altijd over meningen en zoals je waarschijnlijk op school hebt geleerd kun je mij hoogstens proberen te overtuigen van anisio boven 1920x1440, want het is een mening en geen feit dat het beter is. [edit] laten we hier BTW niet verder discusseren maar in het Radeon topic aangezien we nu dubbele dingen krijgen [/edit] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 You still don't get it I see.... Je moet je schermres combineren met de grootte van je scherm, dan weet je hoe scherp het is. Daar heb je geen 1920 x 1440 voor nodig. Als het dus op een kleinere monitor draait op een lagere res, bijvoorbeeld bij mij op 1280x1024, dan is het net zo scherp. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 [quote:08b3e4825c="BA"]You still don't get it I see.... Je moet je schermres combineren met de grootte van je scherm, dan weet je hoe scherp het is. Daar heb je geen 1920 x 1440 voor nodig. Als het dus op een kleinere monitor draait op een lagere res, bijvoorbeeld bij mij op 1280x1024, dan is het net zo scherp.[/quote:08b3e4825c] Maar zijn de figuurtjes ed dan ook even groot? Ik vind het fijn om alles heel klein te zien, zodat je een grrot overzicht hebt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 Hoe bedoel je figuurtjes even groot? Bij een FPS rek je gewoon het beeld uit, dus bij Morrowwinf, off UT en dergelijke. Daar krijg je geen groter field of view van. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 [quote:ac7c0bd5a5="BA"]Hoe bedoel je figuurtjes even groot? Bij een FPS rek je gewoon het beeld uit, dus bij Morrowwinf, off UT en dergelijke. Daar krijg je geen groter field of view van.[/quote:ac7c0bd5a5] Maar dat lijkt wel zo :) Heb je AOE2? Zet hem eerst es op 800x600 en daarna op 1280x1024 en het lijkt net of je de vijand eerder ziet, dat komt omdta je de indruk krijgt verder van je units af te zitten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 Bij RTS games is dat zo in sommige gevallen, bij Dune 2000 ook dacht ik. Maar bij First of Third person games veranderd er dus helemaal niks aan de view size. Ik weet niet of jij alles met RTS games test, maar nu kan ik me er ook wat bij voorstellen ;) Bij RTS is framerate van bijna geen enkel belang, maar bij een FPS dus wel. En daar komt Aniso IMHO ook beter tot zijn recht. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 Tuurlijk zijn je beelden even groot, er veranderd niks aan het aantal polygonen je hebt alleen meer pixels per texel. BTW, om een één of andere reden kan ik Q3 wel in 21x draaien, normale max res is bij mij 1800x1440 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 Dat bedoel ik Edward, alleen jij omschrijft het wat moeilijker ;) Maar bij RTS games, zoals C&C ed, wordt je beeld vaak groter, doordat het aantal pixels per unit gelijk blijft, maar de res omhoog gaat. Zo heb je een groter overzicht. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 [quote:428a01450a="BA"]Dat bedoel ik Edward, alleen jij omschrijft het wat moeilijker ;) Maar bij RTS games, zoals C&C ed, wordt je beeld vaak groter, doordat het aantal pixels per unit gelijk blijft, maar de res omhoog gaat. Zo heb je een groter overzicht.[/quote:428a01450a] En dat bedoelde ik dus :) Ik houdt BTW van afwisseling. Na bijvoorbeeld MOHAA had ik echt geen zin om daarna weer aan SOF2 te beginnen maar ging ik liever weer ff lekker AOE spelen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 MJa, maar is AOE eigenlijk wel een 3D app?Ik heb dat wel eens gespeeld voor de gein, maar volgens mij worden er daar geen 3D functies gebruikt? Dat spel draait op op 1024x768 op de ATI Rage Pro 8 mb op me laptop hehe. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2002 [quote:d0ab0817d2="BA"]MJa, maar is AOE eigenlijk wel een 3D app?Ik heb dat wel eens gespeeld voor de gein, maar volgens mij worden er daar geen 3D functies gebruikt? Dat spel draait op op 1024x768 op de ATI Rage Pro 8 mb op me laptop hehe.[/quote:d0ab0817d2] Nee het is geen 3Dapp, het is een beetje te vergelijken met Dune2000 en de eerste Red Alert qua grafics. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 ATI schijnt aan de R350 bezig te zijn volgens de rumours. Deze zou de NV3x moeten in maken net zo als de R9700 de GF4 inmaakt. [quote:182d2a35de]Following their usual production policies, Nvidia will adopt the latest 0.13-micron process for its NV30 chip line, while ATI will continue using the more mature 0.15-micron process to ensure yield rates. Though the unit cost for 0.15-micron processing is generally higher than for 0.13-micron processing, ATI noted that the better yield rate that the 0.15-micron process delivers will be able to cover the overall cost gap. Still, it is believed that the competitiveness offered by the different processes will become clearer when Nvidia’s 0.13-micron NV30 chips hit the market in volume after November. [/quote:182d2a35de] BRON: [url=http://digitimes.com/NewsShow/Article3.asp?datePublish=2002/09/30&pages=02&seq=3]DigiTimes[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 [quote:3f3a5962c9="kajutsa"]ATI schijnt aan de R350 bezig te zijn volgens de rumours. Deze zou de NV3x moeten in maken net zo als de R9700 de GF4 inmaakt. [quote:3f3a5962c9]Following their usual production policies, Nvidia will adopt the latest 0.13-micron process for its NV30 chip line, while ATI will continue using the more mature 0.15-micron process to ensure yield rates. Though the unit cost for 0.15-micron processing is generally higher than for 0.13-micron processing, ATI noted that the better yield rate that the 0.15-micron process delivers will be able to cover the overall cost gap. Still, it is believed that the competitiveness offered by the different processes will become clearer when Nvidia’s 0.13-micron NV30 chips hit the market in [/quote:3f3a5962c9][/quote:3f3a5962c9] verdwaald? :-? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 [quote:ad5b173eb0="kajutsa"]ATI schijnt aan de R350 bezig te zijn volgens de rumours. Deze zou de NV3x moeten in maken net zo als de R9700 de GF4 inmaakt. [/quote:ad5b173eb0] BRON: [url=http://digitimes.com/NewsShow/Article3.asp?datePublish=2002/09/30&pages=02&seq=3]DigiTimes[/url][/quote] Dat weet niemand, over de NV30 is niets bekend, stell dat hij met 16 bpipelines en 450 mhz core uitkomt te samen met 10- vertex & pixelshaders te samen met DDRII. En zal ATI een core wijziging doorvoeren ja of te nee... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 Laat maar, ik ben gek. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 Zucht: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=70986 laatste post. check tijd en datum :roll: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 OK... jij was sneller... damnz, ik moet echt maar eens dat Radeon topic gaan bijhouden met lezen :wink: excusez-moi :oops: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 [quote:2675271a75="kajutsa"]OK... jij was sneller... damnz, ik moet echt maar eens dat Radeon topic gaan bijhouden met lezen :wink: excusez-moi :oops:[/quote:2675271a75] Daar hoort die post ook thuis BTW, vandaar ook mijn vorige reply. Het gaat hier niet over next-genaration kaarten, maar over plaatjes van mooie games ;) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.