Ga naar inhoud

Next-Generation graphics part III


Aanbevolen berichten

NV30 nieuws: [quote:8aad6f3492]Mr David Kirk, NVIDIA's chief scientist describe NV30 as a full floating point processor with thousands of instructions and a high level language. For the past years, NVIDIA main focus is on improving the GPU speed rather than designing a complicated pipe but for NV30, things will change. CineFX architecture work in conjunction with Cg programming language will make NV30 a fully programmable GPU with flexible instructions for vertex and pixel processing. It is expected that Microsoft will probably start supporting CineFX architecture with DirectX 9.1 therefore NV30 may be based on DirectX 9.1 when launched. Shading processing currently performed by the CPU on the present graphics workstation can be performed by NV30 in accuracy now. NV30 is expected to execute hundreds of shader instructions real time but for a thousand instructions on real time will be mapped out for next generation GPU.[/quote:8aad6f3492] kijk voor het tabel hier: http://www.vr-zone.com/#2641
Link naar reactie
  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Hoort eigenlijk niet in dit topic thuis, maar het moet even gemeld worden :wink: [quote:6171a9735c]Volgens Ace's Hardware is het nu definitief gedaan met de Bitboys hun Axe. Infineon, die de eDRAM chips voor Bitboys maakte, heeft besloten om hun hele eDRAM procutielijn op te doeken, en daarmee de Bitboys Axe van de tweede tot de laatste kaart te verdoemen. No RAM = no card, want Infineon was de enige maker van die speciale RAM modules. Axe builds on Bitboys patented XBA™ technology, and a complete prototype chip has been manufactured by Infineon Technologies on their 0.17 micron embedded DRAM process. As Infineon has closed down its embedded DRAM fabrication line, Bitboys will not bring Axe to the PC desktop market. [/quote:6171a9735c] [i:6171a9735c]R . I . P[/i:6171a9735c]
Link naar reactie
In die bitboys heb ik nooit geloofd en als ze nu komen met iets kan het niet op tegen de NV30 en de Radeon 9700 wat de NV30 betreft ik heb nog is die tabel hier http://www.vr-zone.com/#2641 zitten kijken, als dit echt waar is dan word die NV30 echt een kaart met zware Features. jammer dat het pas 2004 of zo is voor dat we dricetX 9 games gaan zien :(
Link naar reactie
Yep, maar vergeet niet wat er allemaal mogelijk is met DX8 en de aankomende OpenGL 2.0, daar zal je ook nog wel versteld van staan. Ik downloadde laatst een mappack voor SF, gebaseerd op de UT engine, en ik was eigenlijk best verbaasd over de effecten in die maps, vooral omdat het om een oiude DX7 game gaat. Ik denk dat we van DX 8 ook nog lang niet alles gezien hebben :)
Link naar reactie
DX7 was idd al heel erg mooi en de volle potentie van DirectX 8 en 8.1 hebben we nog helemaal niet gezien. daarom word het wachten op een directX 9 game zeker pas tot 2004 schat ik. de NV30 en de Radeon 9700 zijn dus eigenlijk tot die tijd alleen nuttig voor ANISO in games op hoge resoluties. iets wat natuurlijk wel lekker is, dit brengt mij wel op het idee om maar eens een hoge kwaliteits 19" monitor te gaan kopen om optimaal 1200x1600 met me toekomstige NV30 te kunnen doen :) Uiteraard kunnen we leuk heel 2003 3dmark2003 en andere directX 9 demo's en benchmarks draaien.
Link naar reactie
jups, ik ben ook van plan om een flatron 19" scherm te kopen... al zijn die beesjes best prijzig :( Over een maand of 2 wil ik ook een grote upgrade doen aan mijn pc--> nieuw mobo, geheugen, CPU en harde schijf. Dus veel geld voor een nieuwe videokaart zit er niet meer in. Maar mijn GF4 ti houdt het echt nog wel vol en hij zit er trouwens pas 2 maanden in :)
Link naar reactie
Ik heb toen gelijk met mijn nieuwe PC een Philps 109S gekocht. Maar ik zou deze [b:3c608395d0]niet[/b:3c608395d0] aanraden. Het is in principe een prima en vooral goedkope 19inch monitor met zijn 350E en omdat ik absoluut geen geld meer ahd ben ik toen voor deze gegaan. Toch kun je beter wat meer geld uittrekken voor een goede 19inch. Deze heeft bijvoorbeeld geen platte beeldbuis wat je duidelijk terugziet in de kwaliteit. Ook kan hij op 1920x1440 (de res waarop ik mijn games speel) maar een frequentie van 60hz aan. Aangezien monitoren redelijk waardevast zijn en niet snel in prijs dalen kun je volgens mij beter 1 keer goed je portomonee open trekken en een monitor kopen die 2 of meer systemen meegaat (ik weet nu al dat deze mij mijn volgende totaal nieuwe systeem verdwijnt).
Link naar reactie
wat is 1920x1440 voor ASO resolutie. dat is een 21" monitor resolutie man. er zijn zo goed als geen enkele 19" monitor die op die resolutie 85hz haalt. en als ie het haalt ook nog scherp beeld geeft overigens is de 1920x1440 zelfs voor een NV30 wel erg hoog gegrepen om elke game in te spelen (laat staan een ti 4400) De Vision master Pro 454 is een Diamon tron scherm, net als de Vision master pro 410 die ik nu heb, dat Diamondtron bevalt me heel erg goed en wil ik dus nu weer. // Fr4ggie Reeds verranderd naar 1600x1200.
Link naar reactie
[quote:08763ccfc4="Red Dragon"]wat is 1920x1440 voor ASO resolutie. dat is een 21" monitor resolutie man. er zijn zo goed als geen enkele 19" monitor die op die resolutie 85hz haalt. en als ie het haalt ook nog scherp beeld geeft overigens is de 1920x1440 zelfs voor een NV30 wel erg hoog gegrepen om elke game in te spelen (laat staan een ti 4400) De Vision master Pro 454 is een Diamon tron scherm, net als de Vision master pro 410 die ik nu heb, dat Diamondtron bevalt me heel erg goed en wil ik dus nu weer. // Fr4ggie Reeds verranderd naar 1600x1200.[/quote:08763ccfc4] Kijk ook eens naar Sony of Eizo, gewoon alleen om te vergelijken.. IK heb zelf de SonG400, het contrast en de scherpte is zo lekker. De Eizo was een fractie beter, maar wéér duurder Maar ik vind monitoren op veel punten een kwestie van smaak, ik vind zelf het bovenstaande het belangrijkste, scherpte iedereen natuurlijk, maar sommige houden niet van het hoge contrast en hebben liever wat rustigere kleuren, al valt veel te regelen natruurlijk.
Link naar reactie
Sony en Eizo zijn idd ook erg goeie merken, maar omdat de Iiyama die ik nu heb erg goed bevalt en de 19"vision master pro 454 erg goed uit de testen komt (in tegenstelling tot zijn voorgangers de VMP 452 en 453) denk ik toch dat ik voor de VMP 454 ga ipv ene sony of een Eizo. overgigens heb ik de VMP 454 @ CeBit 2002 gezien en hij zag er prima uit. het mooiste is eigenlijk om een paar van die 19" schermen als proef te hebben en ze dan te testen. In een winkel waar ze de schermen op een rij hebben staan hebben ze zelden een ti 4600 of een radeon 9700 die die schermen van beeld voorzien.
Link naar reactie
[quote:3d25d09a02="Red Dragon"]wat is 1920x1440 voor ASO resolutie. dat is een 21" monitor resolutie man. er zijn zo goed als geen enkele 19" monitor die op die resolutie 85hz haalt. en als ie het haalt ook nog scherp beeld geeft overigens is de 1920x1440 zelfs voor een NV30 wel erg hoog gegrepen om elke game in te spelen (laat staan een ti 4400) De Vision master Pro 454 is een Diamon tron scherm, net als de Vision master pro 410 die ik nu heb, dat Diamondtron bevalt me heel erg goed en wil ik dus nu weer. // Fr4ggie Reeds verranderd naar 1600x1200.[/quote:3d25d09a02] Ik vind het 1920x1440 echt een verademing. Ziet er echt prachtig uit allemaal. Ik heb BTW nog geen last gehad van preformence winst: Morrowind, GTA3 en MOHAA speel ik gewoon op full detail met die res zonder schokkende beelden oid. Tsjaa de 1 gaat voor een ASO resolutie en de ander voor anisio, maar omdat de GF4 nogal een slechte aniso hit heeft en adt dus veel preformence kost ga ik voor de 1920x1440.
Link naar reactie
als je monitor het aan kan op 85hz dan kan dat idd wel erg mooi zijn. Ik heb die resolutie nog nooit gezien, dus kan ik er niet over meepraten maar mij lijkt me ANISO mooier dan zo'n resoltie, en helemaal als je 75 of 72hz draaid met die reso. Morrowind en GTA3 en MOHAA op die resolutie is speelbaar?! kan me niet voorstellen dat je dan alles op max heb staan. overigens speel jij helemaal geen games man. Linux freak ;)
Link naar reactie
Die res kan wel, maar ik zou dat dus echt niet meer kunnen hebben zonder Aniso he, als je dat eenmaal standaard aan hebt staan dan wil je nooit meer anders. Bweh die lelijke textures in de verte :lol: net als het verschil tussen 32 bits en 16 bits, als je altijd 16 bits gebruikte dan vind je 32 bits waarschijnlijk ook niet de moeite, totdat je aan 32 bits gewend bent en je je elke keer stoort aan de kleurovergang :)
Link naar reactie
[quote:3561ca7380="Red Dragon"]als je monitor het aan kan op 85hz dan kan dat idd wel erg mooi zijn. Ik heb die resolutie nog nooit gezien, dus kan ik er niet over meepraten maar mij lijkt me ANISO mooier dan zo'n resoltie, en helemaal als je 75 of 72hz draaid met die reso. Morrowind en GTA3 en MOHAA op die resolutie is speelbaar?! kan me niet voorstellen dat je dan alles op max heb staan. overigens speel jij helemaal geen games man. Linux freak ;)[/quote:3561ca7380] Nee het is nog goed speelbaar en ik speel nu idd helemaal geen games, omdat ik geen geld heb om Warcraft 3 te kopen :( En Linux freak? Ik dacht het wel :D //BA Ja ik heb daar denk ik gewoon niet veel oog voor, want ik vond anisio level 4 bij MOHAA op 1600x1200 toch echt veel lelijker dan 1920x1440 zonder anisio. (met heb ik BTW nog niet geprobeerd maar dat zal ie ongetwijfeld niet trekken)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...