Ga naar inhoud

Rode streep op acer laptop TFT scherm


Aanbevolen berichten

Toen ik mijn laptop vanochtend opstarten was er opeens in het midden een rode streep van boven naar beneden. Nu weet ik dat tft cellen uit kunnen vallen en dat er dan een root puntje op je scherm verschijnt. Maar nu is het dus een hele rode streep van onder naar boven. hoe kan dat? Ik dacht dat de cellen afzonderlijk waren en als er eentje uitvalt de andere blijven werken, ze zijn toch niet per rij aan elkaar geschakeld??? Nou goed de garantie is natuurlijk al verlopen dus niet zit ik met een rode streep in het midden, das wel balen dus. Dat er een beeldpuntje uitvalt kan ik me nog enigszins voorstellen maar een hele streep van boven naar benden vindt ik wel heel vreemd. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Link naar reactie
Weet niemand hoe dit in godsnaam kan? Van boven naar benden een hele rij tft cellen die rood zijn geworden en het dus niet goed meer doen? Het is niet een stipje wat wel eens voorkomt maar een hele rij!!! Ik vindt het raar, tot vanochtend deed alles het nog prima, alle tft cellen waren nog ok. Maar vanochtend opeens die rode streep. heeft iemand dat hier al eens eerder gehad?????????????????????????????????????????????
Link naar reactie
als het lcd scherm een passive matrix is, valt er bij een defect meteen een hele lijn van het beeld weg, zoek ff uit of het scherm een passive matrix is. moderne lcd's zijn allemaal active matrix, wat betekend dat er voor elke pixel aparte kristallen zijn, bij passive matrix wordt het beeld met lijntjes opgebouwd, dus als je scherm passive matrix is zou dit het kunnen zijn, anders is er idd waarschijnlijk een draadbreuk...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...