Ga naar inhoud

g550 en tv-out


Aanbevolen berichten

Hi, Al een tijdje ben ik bezig om kleurenbeeld te krijgen op mijn tv via mijn g550. Helaas is alles nu zwartwit. De volgende verbinding ligt er tussen mijn pc en tv. g550 -> hd15(vga) connector met svhs/composite uitgangen -> svhs/composite kabel -> scart blok -> philips tv uit 1997 Ook met een andere tv die wel svhs ondersteunt krijg ik een zwartwit beeld. In de computertotaal van september staat een artikel door Raymond Koning over tv-out waar oa ook de g550 wordt bekeken. Ik neem aan dat hij kleur op zijn tv had. Hoe? Zijn er anderen met een g550 en tv die wel alles in kleur kunnen zien? Matrox zegt dat ik eigenlijk zelf een scart-rgb connector moet maken, zie [url]http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum21/HTML/000010.html[/url] . Is er iemand die dat al geprobeerd heeft? BVD. Greetz, Wout
Link naar reactie
[quote:194d8fb47c="Slashhead"]Heb je een G550 met DVI uitvoering en de laatste drivers geinstalleerd?[/quote:194d8fb47c]De laatste drivers? Ik geef zelf de voorkeur aan de certified drivers. :wink: http://www.matrox.com/mga/support/drivers/certified/home.cfm Ik heb hier ook een PC met een Matrox Millennium G550 Dual-DVI Ik heb het hier getest op een circa 12 jaar oude TV. De weergave van deze TV is met WinDVD in kleur. :)
Link naar reactie
[quote:3761ab922d="Slashhead"]Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat ie niet met vooroorlogse drivers aan het werk was ;)[/quote:3761ab922d]Waar zouden die dan vandaan moeten komen? De drivers op de Matrox cd-rom zijn van een recente datum. :) Maar voor alle zekerheid heb ik dit even getest. De certified drivers verwijderd via Software. Dat werkt wel goed, want na de reboot zijn de standaard pci vga drivers weer geïnstalleerd. (onder Win98) De drivers vanaf Matrox cd-rom geïnstalleerd en reboot. Maar ook met deze drivers (not certified) is WinDVD via tv-out in kleur. Het lijkt erop dat woutde iets over het hoofd heeft gezien. Al zou ik niet direct weten wat. :P
Link naar reactie
Hi, Jullie gebruiken ook allemaal scart blokken? Ik werk trouwens onder win2000, alhoewel ik het ooit ook geprobeerd heb onder win98. Dit is trouwens mijn 2de g550, de eerste was sowieso kapot en [url]www.gistron.com[/url] wilde GEEN andere kaart of geld terug geven. Bij Gistron gaat het erg bureaucratisch... Misschien zou een stappenplan (wat jullie precies gedaan hebben) mij op dingen kunnen wijzen die ik over het hoofd heb gezien.
Link naar reactie
Nee, ik heb voor de G550 S-video gebruikt. Die kaart gebruik ik inmiddels niet meer dus ik kan Composiet niet voor je proberen. 1) TV verloop kabel op de CRT uitgang aansluiten 2) m.b.v. de witte DVI/CRT converter je PC monitor aansluiten 3) PC opstarten 4) In powerdesk DVDMax activeren en de TV settings op PAL-B. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om composiet te activeren. Dat ben ik vergeten. 5) Misschien opnieuw opstarten, maar dat weet ik ook niet meer. 6) WinDVD of Cineplayer activeren 7) DVD erin en hopla beeld (in kleur) op je TV.
Link naar reactie
[quote:2e069e0f74="Slashhead"] 4) In powerdesk DVDMax activeren en de TV settings op PAL-B. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om composiet te activeren. Dat ben ik vergeten. [/quote:2e069e0f74] Punt 4) Tv-out > DualHead-Desktop TV Settings en DualHead DVDMax TV Settings kan gesecteerd worden op Composite video. Let op dat Black en white image niet gevinkt is. :roll: Ik heb het ook getest onder WinXP. Overigens als je alles goed heb ingesteld, heb je op je TV géén beeld totdat je DVD player start. De Matrox G550 is aangesloten via een tulp stekker aan de voorkant van de televisie. Overigens, hoe lang is die kabel van je videokaart tot aan je TV? De mijne is ongeveer 1 meter. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...