Ga naar inhoud

asus Geforce v7100 magic probleem met XP en Pinnacle


Aanbevolen berichten

hoihoi, 8) Ik heb vandaag een Asus geforce V7100 magic gekocht voor m'n DVD speler . Ik blij , :D maar krijg 'm niet goed geinstalleerd want m'n beeld is nu nog slechter . :roll: 't schokt als de zenuwen. trouwens m'n gewone beeld (zelfs nu) vloeit niet mooi over als ik naar boven of beneden ga. heb al een driver van www.nvidia.com geinstaleerd maar nog geen resultaat. :evil: En bij pinnacle studio 7 ( voor m'n digitale Cam corder) geeft 'ie dit aan "de grafische kaart en /of geluids kaart in uw systeem zijn niet gecertificeerd voor gebruik met direct X dit kan tot mindere prestaties leveren" ik heb win XP pro pentium III 450 256 intern geheugen En een moederbord van SiS of FIF? wat kan ik nu nog doen? :cry:
Link naar reactie
[quote:1bf1dff5c5="Red Dragon"]Dat deed ie met je vorige videokaart niet neem ik aan. probeer eens de 27.42 driver te dowloaden van www.guru3d.com of www.reactorcritical.com en instaleer die eens. mischien dat dat beter gaat. Jou pc is niet echt geschikt voor videobewerking, ik waarschuw je maar alvast.[/quote:1bf1dff5c5] Nee m'n oude video kaart deed íe 't beter,gaf beter beeld. En waarom is mijn computer niet geschikt voor videobewerking? heb een hd, intern geheugen en een videokaart gekocht om aan de eisen te voldoen. ik heb nu de 27,42 gedownload maar er zit geen setup in de winzip. heb blijkbaar ook een driver van nvidia gedownload voor m'n beeldscherm :oops: is dit erg? kan ik de map nvidia van m'n hd afhalen? heb al tweakers gedownload en zo :roll:
Link naar reactie
[quote:aa2c3a5773="pijman"] Nee m'n oude video kaart deed íe 't beter,gaf beter beeld. En waarom is mijn computer niet geschikt voor videobewerking? heb een hd, intern geheugen en een videokaart gekocht om aan de eisen te voldoen. [/quote:aa2c3a5773] Voor digitale videobewerking raad ik een 1ghz of snellere CPU aan en een hdd van 60 of 80 GB. minimaal 7200RPM en ata-100. het liefst op een RAID controller. de specificaties die jij opgeeft voor een je videobewerkigns pc vind ik nogal zwak. [quote:aa2c3a5773] ik heb nu de 27,42 gedownload maar er zit geen setup in de winzip. heb blijkbaar ook een driver van nvidia gedownload voor m'n beeldscherm :oops: is dit erg? kan ik de map nvidia van m'n hd afhalen? [/quote:aa2c3a5773] Klopt die hebben geen setup. die moet je zelf instaleren. welke windows gebruik je? map van nVidia kan je laten staan. als je win 98 heb kan je gewoon de oude drivers verwijderen en nieuwe instaleren via je hardware eigenschappen.
Link naar reactie
Ik heb XPpro En hoe kan ik die set up installeren?en waar vandaan halen? En een 60 of 80 GB kan m'n PentiumIII450 niet aan dus zou eigenlijk nieuwe pentium moeten? maar zo gaat 't toch ook wel? alleen bij"maak film"gaat 't niet, op een bepaald punt slaat íe vast lijkt 't wel zodat ik nog niks heb, Jammer hoor heb een hoop geld uitgegeven en de verkoper maar zeggen dat alles wel paste nieuwe HD erin videokaart, intern geheugen, dv kaart En nog doet niks 't zou 't vast lopen van pinnacle komen door de videokaart, want die is nog niet goed aan gesloten
Link naar reactie
de drivers kan je instaleren in de hardware eigenschappen. zet de drivers die je gedownload heb nadat je ze heb uitgepakt in een mapje die je makkelijk kan vinden. ga dan naar de Hardware eigenschappen (apparaten beheer) en kies je videokaart uit (beeldschermadapters. Ga naar het tabblad "stuurprogramma's" en kies daar "stuurprogramma bijwerken" Vervolgens kies je dat je ZELF wilt zoeken en open je de map waar je eerder die drivers heb geplaatst. vervolgens kan hij een waarschuwing geven, zo ja kies dan "toch doorgaan" zo moet je er wel uitkomen. wat Pinnalce betreft. een aantal Pinnacle videobewerkings kaarten heeft geen goeie WinXP ondersteuning. vraag aan je leverancier of dat bij jou exemplaar ook zo is of kijk op de website van pinnacle. Anders moet je overgaan op Win98 (wat ik wel zou doen met een PIII 450 mhz, maar dat is persoonlijk) Je kan vast wel videobewerking doen met deze pc maar ik ben van mening dat je met dergelijk systeem niet lekker kan werken. 60Min ruw onbewerkt DV materiaal (een hele DV tape dus) is op de HDD 12GB!!!! vervolgens wil je dit gaan bewerken, je snapt wel dat je dan aan een 20GB hdd wel heel erg weinig heb. Ik zelf heb daarom 2x40GB en 27GB totaal.
Link naar reactie
Wat ook kan helpen: ga naar start>run en typ 'dxdiag' en klik op 'OK' ga naar het tabblad 'beeldscherm' Dan staat er waarschijnlijk 'Direct3D-versnelling: (Niet) Beschikbaar Ik heb ooit eens gehad dat er stond ingeschakeld, maar hij stond toch uit. Klik daarom even op uitschakelen (of als ie uit staat natuurlijk op inschakelen). En zet em daarna weer aan. Bij mij werkte dit suc6
Link naar reactie
[quote:92428a7714="pijman"]He bedankt voor de tips ik ga ff proberen dus als ik 't goed begrijp kan ik alleen van de film een mpeg maken en niet echt teksten en geluid bijvoegen? ik ga ff kijken of 't lukt[/quote:92428a7714] Ik weet niet wat er mogelijk is me je pc. je moet gewoon wat videobewerking proberen en als het niet lukt dan weet je hoe het komt. tekst en geluid toevoegen is niet zo moelijk. echter sepcial effects toevoegen en juist het converteren van DV materiaal naar Mpeg 4 (Divx) vergt heel erg veel pc kracht. maar zoals ik al zei kan je iig beter win98 erop zetten. dan heb je meer kans van slagen met een dergelijke pc. suc6
Link naar reactie
[quote:551c476537="Marcel de Reus"]Komt die bak toevallig van de Aldi?? (omdat je FiF noemt) Dat is namelijk een best goede PC (had ik ook), maar daar zou ik GEEN WinXP op draaien, dat is gewoon te zwaar voor die PC.[/quote:551c476537] Ja 't is een ALDI computer heb windows XPpro me over 98 ME gezet maar heb wel 't interne geheugen en videokaart(dat wil alleen nog niet lukken) veranderd en een 20 GB HDD en een dv kaart van pinnacle erbij gezet kortom een hoop geld uitgegeven om een digitale camera en een dvd spelertje te laten draaien , eikels bij mediamarkt zei dat dit prima ging lukken GEEN PROBLEEM MENEER ! (alleen nog maar ellende gehad) GRRRR :evil:
Link naar reactie
[quote:ae4cdc5357="pijman"]Er staat in m'n beeld ineens bij beeldschermadapter; -NVIDIA geforce2 mx 100/200 (dit apparaat start niet) Zou 't hier aan kunnen liggen dat 'm'n beeld zo rare overgang heeft? En moet ik de drivers bij beeldschermadapter veranderen? of ergens anders?[/quote:ae4cdc5357] Ja dat vormt het probleem. je videokaart werkt dus niet. en ja je kan je drivers daar veranderen. lees mijn stuk tekst hierboven maar. een GeForce 2 MX 100/200 is wel de sloomste GF2 MX die er maar is. die had ik nooit gekocht als ik jou was. Heb je voor je aanschaf wel eerst Advies op gedaan op dit Forum??
Link naar reactie
[quote:e0e1db2963="Red Dragon"][quote:e0e1db2963="pijman"]Er staat in m'n beeld ineens bij beeldschermadapter; -NVIDIA geforce2 mx 100/200 (dit apparaat start niet) Zou 't hier aan kunnen liggen dat 'm'n beeld zo rare overgang heeft? En moet ik de drivers bij beeldschermadapter veranderen? of ergens anders?[/quote:e0e1db2963] Ja dat vormt het probleem. je videokaart werkt dus niet. en ja je kan je drivers daar veranderen. lees mijn stuk tekst hierboven maar. een GeForce 2 MX 100/200 is wel de sloomste GF2 MX die er maar is. die had ik nooit gekocht als ik jou was. Heb je voor je aanschaf wel eerst Advies op gedaan op dit Forum??[/quote:e0e1db2963] nee heb een ASUS geforce v7100 magic gekocht maar had denk ik een verkeerde driver Nu weet ik hoe de drivers moet veranderen , had 't verkeerd gelezen sorry ik ga nu kijken of m'n beeld prestaties verbeteren en ik gewoon goed eeen dvd kan afspelen
Link naar reactie
Die magic is een GF2 MX (zeker die met die straaljager op de doos :P ). Ik heb zelf exact dezelfde kaart gekocht alleen dan een Chaintec voor in die PC. Ik heb er alleen maar spijt van gehad, want het is echt een slome kaart al is het wel een verbetering tov die Sis 8Mn die erin zat. Ook bij mij zeiden ze in de mediamark dat alle spellen daarmee geen prob zouden zijn ed, maar die kaart is gewoon slecht: 800 3DMarks :evil: (ter vergelijking, normaal is nu ongeveer 9000 3DMark, ik heb er 12000) Ik kreeg ook deze kaart met GEEN mogelijkheid aan de praat onder XP. Dat is ook de reden dat het nog geen dag gedraait heeft bij mij. Ik heb minstens iets van 10 driver geprobeerd, maar het werkte gewoon niet :(
Link naar reactie
Er staat inderdaad een straaljager die uit een oog komt op de doos de "dxdiag"test deed íe goed en ik kon 'm ook niet inschakelen, ik probeer 'm wel te ruilen m'n kaart , als dat nog lukt. Iemand een idee wat voor kaart er goed is voor mij? Liefst zonder drivers te downloaden beetje redelijk van prijs en die hier op draait? XP pro (kan ik niet veranderen want is een "familie"computer") pentiumIII 450 256 intern geheugen en een 7, GB HDD en een Matrox 20 GB
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...