Ga naar inhoud

Hé hé eindelijk mijn pc binnen.. 3DMark 13193!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Het is bij mij waarschijnlijk puur m'n RIMM, ik heb al eens 150 fsb(hoger gaat nog niet, misschien nieuwe bios?) op RIMM stand 3 gehad en de CPU trok dat gewoon. Het is wel een 2,4 Gig 533 fs'ber dus de multiplier is lager..maar dit beestje wil ook wel tegen de 3 Gig aanlopen lijkt mij, maar het RIMM wil niet meewerken :cry:
Link naar reactie
Ik koel mijn processor met een volcano 7+. Stessed heb ik de cpu nog niet boven de 40 graden gezien. [img:d64f591000]http://www.modthebox.com/reviews/thermaltake/vol7plus/vol7plus13_new.jpg[/img:d64f591000] Mijn Kast heeft 2 casefans en een blowhole (allemaal 80mm) mobotemp is 32/33 graden en cpu (idle/stressed) 32/39 graden. Nu is het nog niet helemaal eerlijk want ik heb de Volcano op High draaien, en dat maakt me echt veel te veel lawaai. Maar sinds dat ik de gerepareerde mobo+cpu weer terug heb werkt het regelaartje van de volcano niet meer terwijl hij gewoon aangesloten zit :( Noud heeft al een nieuw regelaartje opgestuurd. Ik heb idd die P4 1.6 van eynstein. Zij doen een voltage mode van 1,5v naar 1,83v en laten hem dan standaard op 16x166= 2656 Mhz draaien. Ik heb nog PC3000 geheugen gekocht om nog hoger te kunnen komen en dat is dus ook gelukt! :D Van het weekeinde de hele tijd weggeweest vandaar niet zo heel veel kunnen testen. Maar ik werk op het moment met een fsb van [b:d64f591000]185 Mhz[/b:d64f591000]!! 2960 Mhz en zo te zien zonder problemen!! En nog met de snelste geheugentimings ook! Zo ff 3dmark2001se testen :D
Link naar reactie
[quote:3f765e85f0="BA"]Ik zou alleen wel je Vcore in de gaten houden, 1.83V is wel hoog voor een Northwood. Dat is zo ongeveer hetzelfde als wat wij doen met 2.1V op een XP :)[/quote:3f765e85f0] Hoe bedoel je?? Dat het slecht is?? Volgens Noud maakt het voor de levensduur van de cpu niet uit.. Maar al zou het wel.. dan gaat ie 10 jaar mee ipv 25 jaar.. dan is het toch al zo traag al nu een 386.. :D
Link naar reactie
is wel erg leuk allemaal dat benchmarken, maar wat ik me afvraag; computers kunnen steeds sneller,ergen komt er een moment dat het geen zin heeft, merk je die hogere fps wel als je een spel speelt? Ik bedoel valt het nog wel op, die paar mhz op die hoge snelheden etc. Heb nog nooit achter een systeen gezeten, sneller dan het mijne! Dat was wel een verademing. had eerst een duron 800, ata66 10 gig maxtor, en 32mb tnt2pro.
Link naar reactie
[quote:5d16cb7092="xiliduur"]is wel erg leuk allemaal dat benchmarken, maar wat ik me afvraag; computers kunnen steeds sneller,ergen komt er een moment dat het geen zin heeft, merk je die hogere fps wel als je een spel speelt? Ik bedoel valt het nog wel op, die paar mhz op die hoge snelheden etc. Heb nog nooit achter een systeen gezeten, sneller dan het mijne! Dat was wel een verademing. had eerst een duron 800, ata66 10 gig maxtor, en 32mb tnt2pro.[/quote:5d16cb7092] De kaarten worden steeds sneller, maar de spellen worden ook steeds complexer en grafisch mooier. Ga je maar eens morrowind proberen met alle opties aan, Red Dragon met een xp2200+ en een Leadtek ti-4400 had af en toe maar een fps of 20 in de regen. Dus het heeft allemaal wel nut ;) En met fps gaat het eigenlijk niet om de gemiddelde fps maar om de minimale fps, welke fps haal je nog in een groot rakketten gevecht vol met rennende figuren e.d. (zeker als je online speelt) als je daar nog een fps of 60 haalt dan is je kaart snel genoeg, drop je daar echter naar 30 oid en je gaat lag merken, dan ben je dood ;)
Link naar reactie
maar goed... ik ben geen "die hard" gamer dat is ook het irritante.....ik kocht ST; elite force 1,5 jaar geleden. Liep niet echt op mijn voodoo2, dus een tnt2 gehaalt. Dit ging prima........ nu kocht ik in januari Alien vs predator, kon ik dus shaken met m'n tnt'tje en duron 800. Via het pc prive project van mijn werk maar een nieuw systeen gekocht. Tegen de tijd dat ik weer een spel leuk vind zal ik er meteen wel een nieuwe PC bij moeten kopen :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...