Ga naar inhoud

Twee beeldschermen op één machine


Aanbevolen berichten

Hallo Daar, Ben druk in de weer om een nieuw thuismachientje uit te zoeken. Nu wil ik graag twee beeldschermen (een 19" en een wat kleinere) gaan aansluiten op die ene machine. Nu is eigenlijk mijn vraag hoe dat werkt. Ik wil het gaan gebruiken voor ontwerpen en dergelijke, photoshop paletten in het ene scherm en op het andere scherm gewoon lekker kliederen. Heb ik daar een speciale videokaart voor nodig met twee uitgangen (en zo ja, welke) en werkt dit gewoon samen met Nvidia stuff? Want een beetje gamen moet ook kunnen Jeroen
Link naar reactie
Okee, nu alles gelezen en ik weet een beetje waar ik op moet letten. Twee ramdacs nodig dus, vooral omdat goede 2D én 3D prestaties nodig zijn. De Hercules kaarten vallen af, hebben geen twee ramdacs en dan lijk ik dus uit te gaan komen bij een GeForce 4 oplossing. Voor een euro of 2 a 300 moet ik wat kunnen krijgen toch, moeten dus absoluut zonder moeite twee monitoren aan kunnen hangen (snap nog steeds niet hoe trouwens). Wat is een goede kaart om voor te gaan? ASus, Leadtek, ik heb geen idee. En wat is DVI (ik weet wat de fakorting inhoudt) eigenlijk? En digitale visuele interface tussen wat en wat?
Link naar reactie
DVI is dus een digitale uitgang voor een tft, is mbv een dongle ook aantesluiten op een gewone monitor. Club3d heeft ook radeons, ik zie net bv bij eynstein.nl de Radeon 9000 pro voor nog geen 150 euro. Presteert ongeveer gelijk aan de Radeon 8500 (iets minder) maar is wel flink minder snel dan een gf4 ti-4200. Ik heb een Aopen ti-4200 en ben van het week voor het eerst aan het spelen met de tv-in, is toch erg grappig allemaal (oude videocamera op aagesloten)
Link naar reactie
Okee dan, weer wat geleerd, Wat is een dongle, een soort van verloopstekkertje naar ik aanneem? dat zou betekenen dat je ongeveer op bijna elke kaart twee monitors kan aansluiten. Toch wordt in de faq gesproken van twee aparte ramdacs. Loop ik niet de kans op verslechterd beeld als ik bijvoorbeeld voor een leadtek A250 (GF4/ti4400) kaart ga?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...