Ga naar inhoud

welke videokaart moet ik kiezen??


Aanbevolen berichten

Ik zoek een goede 32mb video kaart, I.V.M. aanschaf van een DVD speler en een Digitale FILM camera Nu kan ik er paar kopen maar welke is de beste qua merk en kwaliteit? *Een Diamond Stealth III video kaart met 32 MB geheugen. Inst./software cd zit er bij. Je mag hem hebben voor 35 Euro *Een AGP2 SIS-305 VGA 32MB 2D/3D ACCELERATOR AGP 2x with pipeline full side-band function. 32MB SDRAM display memory. 125MHz 2D/3D engine clock. 143MHz memory clock w/64-bit interface. 24 bit true color, 270MHz RAMDAC. Support Resolution up to 1600x1200 @ 120Hz; 1920x1200 @ 80Hz. EURO 38,00 *of een TNT2 pci videokaart met drivers bij en direct x7.0 voor 50,- Wie kan mij vertellen wat de beste is?
Link naar reactie
[quote:d0de185ca4="kajutsa"]tja... ik vind het allemaal niet veel soeps! Als je niet te veel wilt besteden en toch een redelijke kaart wilt, dan zou ik voor een GF2/4 MX gaan met 32/64MB. Die kosten tegenwoordig geen drol meer --> www.tweakers.net/pricewatch[/quote:d0de185ca4] Ik kan een MSI Geforce II 400MX 32 MB kopen De videokaart is in AGP-uitvoering en heeft 32 MB snel videogeheugen onboard. Verder zit er video-out en S-VHS out op. Verder krijg ik er een driver-CD en een tweetal 3-d spellen bij. voor 45 euro of bedoel je deze? een Leadtek GeForce2 Pro 32MB met TV-Out Deze kaart is 1 jaar oud en kostte toen 167 euro. hij kan hem leveren in de originele verpakking, inclusief bijbehorende software, kabels en aankoopbon. Eventueel kan ik hem ook werkend zien. De prijs die hij er voor wil hebben is 65 euro. Wat is wijsheid?
Link naar reactie
32 mb of 64 mb maakt niet uit, je moet kijken naar de kwaliteit van je 2D beeld en de kwaliteit van de tv-in en tv-out! kaarten ouder als een gf4 vallen dan af, de Radeon maakt mooie kaarten welke goed hiermee overweg kunnen, ga bv opzoek naar een Radeon met ViVo functionaliteit (voorloper van de Radeon 8500) wie weet is die wel 2de hands tekoop voor een euro of 50 a 75
Link naar reactie
[quote:5a41211edc="hjs"]32 mb of 64 mb maakt niet uit, je moet kijken naar de kwaliteit van je 2D beeld en de kwaliteit van de tv-in en tv-out! kaarten ouder als een gf4 vallen dan af, de Radeon maakt mooie kaarten welke goed hiermee overweg kunnen, ga bv opzoek naar een Radeon met ViVo functionaliteit (voorloper van de Radeon 8500) wie weet is die wel 2de hands tekoop voor een euro of 50 a 75[/quote:5a41211edc] Zo dat is nog te doen ! bedankt
Link naar reactie
Zo heb nu nog veel keus :roll: Welke zou 't beste zijn voor mijn doeleinde ook qua prijs? * ATI Radeon VE 64mb videokaart AGP TV-out E60,- * ATI Radeon Theater 128 Pro. (unboxed) E45,- * ATI Radeon 32MB met SVCD TV-out E49,- * ATI Radeon VE PCI Videokaart. De beste en snelste onder de PCI cards. Met VGA en TV-OUT. Helemaal nieuw en ongebruikt in doos, uiteraard compleet met drivers en handleiding E80,- *ATI Radeon 32mb ddr TV-out E60,-
Link naar reactie
[quote:34b46ab283="pijman"]Zo heb nu nog veel keus :roll: Welke zou 't beste zijn voor mijn doeleinde ook qua prijs? * ATI Radeon VE 64mb videokaart AGP TV-out E60,- * ATI Radeon Theater 128 Pro. (unboxed) E45,- * ATI Radeon 32MB met SVCD TV-out E49,- * ATI Radeon VE PCI Videokaart. De beste en snelste onder de PCI cards. Met VGA en TV-OUT. Helemaal nieuw en ongebruikt in doos, uiteraard compleet met drivers en handleiding E80,- *ATI Radeon 32mb ddr TV-out E60,-[/quote:34b46ab283] Ik zou het zo niet weten, kijk vooral wat voor geheugen er op zit en of er wel of geen T&L unit opzit. (dus graag DDR geheugen en een werkende T&L gedeelte)
Link naar reactie
[quote="hjs Ik zou het zo niet weten, kijk vooral wat voor geheugen er op zit en of er wel of geen T&L unit opzit. (dus graag DDR geheugen en een werkende T&L gedeelte)[/quote] Uh?? een DDR en een T&L unit? ik weet alleen dat ik nu geen poorten over heb heb een 128(vorige week gekocht) en 2x een 64 intern geheugen erin gezet maar wat is een DDR en een T&Lunit?
Link naar reactie
DDR is dus het type geheugen wat op de videokaart zit. je hebt Radeons met sdram en met DDR ram, en DDR is flink sneller. T&L unit is een stukje hard\software dat op de kaart zit en wat functies van de cpu overneemt. Maar even wat anders, je wil de videokaart alleen gebruiken voor de tv-out? tv-in is niet van belang omdat je een digitale kamera hebt en dan doe je dat via firewire ofzo. Welke kaart heeft de beste tv-out volgens dat artikel? (link boven)
Link naar reactie
[quote:d07ad88352="hjs"]DDR is dus het type geheugen wat op de videokaart zit. je hebt Radeons met sdram en met DDR ram, en DDR is flink sneller. T&L unit is een stukje hard\software dat op de kaart zit en wat functies van de cpu overneemt. Maar even wat anders, je wil de videokaart alleen gebruiken voor de tv-out? tv-in is niet van belang omdat je een digitale kamera hebt en dan doe je dat via firewire ofzo. Welke kaart heeft de beste tv-out volgens dat artikel? (link boven)[/quote:d07ad88352] Camera gaat inderdaad via firewire, De TV-out is dat je de film bewerkt heb endan op cd wil zetten toch? De beste TV-out moet ik dus nemen?
Link naar reactie
Het beeld komt via je firewire binnen dan bewerkt je het met een stukje software en dan brand je het op cd met een ander stukje software. de tv-out is alleen belangrijk als je de beelden op tv wil bekijken. (je films, dvd's etc.) Dus voor het maken en branden van je eigen films heb je geen tv-out nodig. In de C!T van deze maand staat een stukje van RK met een verwijzing naar de computertotaal website dat daar bij cursussen meer info staat, ga eens zoeken daar zou ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:82b31c478b="hjs"]Het beeld komt via je firewire binnen dan bewerkt je het met een stukje software en dan brand je het op cd met een ander stukje software. de tv-out is alleen belangrijk als je de beelden op tv wil bekijken. (je films, dvd's etc.) Dus voor het maken en branden van je eigen films heb je geen tv-out nodig. In de C!T van deze maand staat een stukje van RK met een verwijzing naar de computertotaal website dat daar bij cursussen meer info staat, ga eens zoeken daar zou ik zeggen.[/quote:82b31c478b] thanx !
Link naar reactie
Ik denk echter dat jou pc het erg zwaar krijgt als je videobewerking wil gaan doen: [quote:bbbe882b53] 20GB HD en een 7 GB 256 intern geheugen Pentium 3,450 mhz [/quote:bbbe882b53] dit is nou niet echt een systeem voor videobwerking. mijn pc (zie specs onderaan) kraakt al als ie effecten moet gaan toevoegen. en DV beeld is erg groot. ik heb laatst 60minuten beeld op me pc gezet. onbewerkt was dat zo'n 12,5 GB. ik raad aan om eerst een 60 of 80 GB hdd te kopen en een 1ghz+ CPU en 512mb intern.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...