Ga naar inhoud

Gf 4 mx 460 en Win Xp ?


Aanbevolen berichten

Ik heb mij een weekje geleden een Gf 4 mx 440 aangeschaft en toen zijn de problemen begonnen . Win Xp herkent de videokaart niet en installeer ik de detonator drivers dan loop ie vast op , uw pesoonlijke instelling worden geladen . Het beeld bevriest gewoon. Na 3 dagen hebben te gesukkeld , ik had alles gebrobeerd . Ik ben terrug naar de winkel gegaan en ze hebben mij daar een gf4 mx 460 ingebouwd nu deze kaart laat wel toe dat ik opstart maar laat de computer zijn beeld ook bevriezen na een 10 tal minuten in windows hebben te gewerkt. Ik heb meteen de videokaart in mijne andere pc gestoken en Windows vond ze direct ( meschien omdat de detonator drivers daar al geinstalleerd waaren ) . Maar mijn goede computer blijft bevriezen na een aantal minuten . Ik ben echt ten einde raad :( Het merk is prolink
Link naar reactie
Heb je de nieuwste DetenatorXP WHQL 30.82 al geprobeerd? http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000 Heeft die Gf 4 mx 440 in die PC waarin deze bevriest wel een eigen IRQ? De videokaart kan zijn IRQ beter niet delen en zeker niet met de geluidskaart. Disable Auto-Protect van virusscanner voor dat de DetenatorXP installatie word gestart. Als er tijdens het installeren een dialoog verschijnt:"vervangen van bestand bevestigen." klik dan op [color=blue:818d613956] Ja [/color:818d613956] zodat er geen oudere nvidia bestanden achterblijven. :wink: Ik heb zelf overigens een Gainward Gf4 Ti4200 Vivo 128 MB. :)
Link naar reactie
[quote:a28017685c="Overclocker@15"][quote:a28017685c]Heeft die Gf 4 mx 440 in die PC waarin deze bevriest wel een eigen IRQ? De videokaart kan zijn IRQ beter niet delen en zeker niet met de geluidskaart.[/quote:a28017685c] Ik laat mijn videokaart en geluidskaart gewoon een IRQ delen, nooit probleemen gehad 8)[/quote:a28017685c] Toen ik die Gainward Gf4 Ti4200 Vivo 128 MB kocht moest een netwerkkaart verhuizen van PCI slot 1 naar 2 (mijn Asus A7V266-E deelt AGP IRQ met PCI slot 2) In Windows XP was allles nog in orde. Maar Windows 98Se en Windows Me waren er niet blij mee: 98Se en Me startten wel normaal op, maar op het moment dat de Windows Desktop behoorde te verschijnen ging de monitor in de spaarstand. :( Maar nu mijn videokaart IRQ 11en mijn geluidskaart IRQ 10 een eigen IRQ hebben, starten 98Se en Me weer volledig op. :) Of een videokaart zijn IRQ kan delen met een PCI kaart hang volledig af van de drivers. :roll:
Link naar reactie
Ik denk dat het probleem aan mijn mobo ligt :cry: (PcChips m810 lmr : sis Chipset) . Ik draai voorlopig met mijn (oude ) Gf2 Mx400 64 mb en die werk perfect onder Xp met de laatste nieuwe drivers. Ik hebt deze mobo : elite ecs k7s5a/sd+ddr ram/amd duron & xp gevonden bij de locale computershop is dit wel iets ? Ik ben totaal niet geintereseerd in overclocken alleen dat mijn pc onder Win xp draait.
Link naar reactie
[quote:77958b7229="amd lover"]Ik hebt deze mobo : elite ecs k7s5a/sd+ddr ram/amd duron & xp gevonden bij de locale computershop is dit wel iets ? [/quote:77958b7229]Hm, het moederbord is ongeveer één jaar oud, maar de technische specificaties lijken me in orde. Er is zelfs een forum voor dat moederbord. http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=37 Daar staat een ECS K7S5A GUIDE. http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=37&t=001000 In die Guide is een FAQ's: Installation and Drivers: AGP, Audio en LAN drivers en tips. :wink:
Link naar reactie
[quote:16cf5b2a2b="amd lover"]Ik denk dat het probleem aan mijn mobo ligt :cry: (PcChips m810 lmr : sis Chipset) . Ik draai voorlopig met mijn (oude ) Gf2 Mx400 64 mb en die werk perfect onder Xp met de laatste nieuwe drivers. Ik hebt deze mobo : elite ecs k7s5a/sd+ddr ram/amd duron & xp gevonden bij de locale computershop is dit wel iets ? Ik ben totaal niet geintereseerd in overclocken alleen dat mijn pc onder Win xp draait.[/quote:16cf5b2a2b] Die PcChips m810 lmr is dezelfde als de ECSK7S5a. Ik moet zeggen, dat het ECS moederbord het stabielste is wat ik ooit heb gehad. Zelf gebruik ik momenteel ook een MSI Gf4Mx440, zonder problemen. Moet hierbij wel zeggen dat PCI slot 1 vrij is,(deelt een IRQ met de AGP kaart, en veel AGP kaarten houden hier niet van), + de meest recenste BIOS. Eddy :wink: :wink:
Link naar reactie
amd lover, ik wilde nog even terug komen op dat herkennen van je Gf 4 mx 440 door Windows XP. Als het goed is zie je aan het begin van het opstarten van je PC de gegevens van de chipset van je videokaart, zo iets als dit: [code:1:56e7f15327] Geforce4 mx440 Version 4.25.00.30.00 Copyright (C) 1996-2002 Nvidia Corp 64 MB RAM [/code:1:56e7f15327] XP installeerde ongetwijfeld generieke drivers. De installatie procedure van de Nvidia driver met wizard zou de drivers goed moeten installeren. Niet iedereen is blij met zo een wizard. :o Als je in XP's veilige mode opstart met F8 en dan apparaat beheer controleert . :wink:
Link naar reactie
om je maar direct uit je lijden te verlossen, dump die pcchips mobo direct!!! alleen maar ellende met dat klotebord... ikzelf had hem ook, en heb ongeveer dezelfde problemen gehad met dit bord icm met een geforce 3 ti-200. al je problemen herken ik, ik had precies hetzelfde. ten eerste kan het door het bios komen, op de een of andere manier snapt ie niet dat er een agp kaart inzit, en gaat weer lopen zoeken naar die sis onboardkaart.... ik denk dat die elite wel beter zal zijn, pcchips heeft niet zo'n beste naam hoor, zoek maar eens op google.nl naar m810lmr, en je vindt tig aantal andere forums waar mensen zijn met hetzelfde probleem.. de chipset van sis is meestal wel goed, daar ligt het verder ook niet aan, het is gewoon de rest van het mobo.. ik weet niet wat je ongeveer wilt uitgeven aan een mobo, maar kijk eens bij de pricewatch van tweakers..
Link naar reactie
[quote:3235780b51="amd lover"]Ik denk dat ik de DFI AK75 mobo ga koopen . Of is de DFI AK75 niet zo een goed mobo ?[/quote:3235780b51]Volgens een review is de DFI AK75-EC wel goed http://www.viahardware.com/dfiak75.shtm Maar betekent dit dat je het probleem waar je deze topic mee startte niet meer wilt oplossen? In tegenstelling tot wat turbulence zegt worden er tegenwoordig géén slechte moederborden gemaakt. Of het zou om een exemplaar moeten gaan met één of meerdere fabrieksfouten. Wellicht kan het zoiets zijn wat Slashead zei dat je videokaart niet goed werkt met jouw moederbord. Daarom wees ik je erop wat in de beginfase van het opstarten met die Gf 4 mx 440 zou moeten zien. [code:1:3235780b51]Geforce4 mx440 Version 4.25.00.30.00 Copyright (C) 1996-2002 Nvidia Corp 64 MB RAM [/code:1:3235780b51] Zag je zoiets nu wel of niet? En toonde Windows XP's devicemanager de videokaart correct zonder vraag- of uitroeptekens. Eventueel kun je nadat je een back-up van je data op je Windows XP partitie hebt gemaakt, met een schone XP installatie te proberen met alleen de videokaart in het moederbord. Waarna je de noodzakelijke drivers installeert. En test met 3dmark2001se. Herhaal deze test zo vaak als nodig is. Plaats eventueel een (extra) casefan. Plaats en installeer daarna de geluidskaart. Bij voorkeur in een slot met een eigen IRQ. Installeer nu je games zoals Q3A, UT enz. Als de 3dmark en de games goed functioneren kun je verder gaan met de volgende PCI kaart. enz. Succes :wink:
Link naar reactie
[quote:497f73d09c="turbulence"]daar ben ik het niet mee eens, want kijk maar eens op google en zoek maar eens naar de naam van dit mobo, je zult tig buitenlandse forums tegenkomen waar gerept wordt over dit bord. [/quote:497f73d09c]Hm, een budget mobo hoeft nog niet slecht te zijn. Review: http://www.ocworkbench.com/hardware/elite/k7s5a/k7s5ap1.htm Dan heb in google zeker [color=blue:497f73d09c]k7s5a[/color:497f73d09c] en [color=blue:497f73d09c]problem[/color:497f73d09c] ingetypt. 8)
Link naar reactie
[quote:6e34c4008b="amd lover"]Wat ik ben vergeten te vertellen mijn videokaart werkt perfect onder 98 se ,detonator 28.32 drivers[/quote:6e34c4008b]Als je videokaart wel werkt onder Windows 98 Se dan zou deze toch ook goed moeten werken onder Windows XP. Wordt je videokaart in Windows XP dan anders detecteert dan in Windows 98 Se? En heb je nog iets bruikbaars kunnen vinden in die ECS K7S5A GUIDE? :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...