Ga naar inhoud

Asus V8440 GeForce 4 Ti4400 het geld waard ?


Aanbevolen berichten

Tis weer 2 jaar verder en ik heb weer geld voor een nieuw systeem.... Ik heb in mijn oude PC een geforce 2 GTS zitten.... Nou is mijn vraag: Is de Asus 7700 Deluxe het waard om te upgraden naar een Asus V8440 GeForce 4 Ti4400 ? Of zou ik de Asus Geforce 2 GTS in mijn nieuwe systeem zetten ? Merk ik veel verschil ? Zo ja bij welke spellen ? Of zijn er nog geen spellen die niet meer goed werken op een Asus Geforce 2 ??
Link naar reactie
Je zal zeker (zeer)veel verschil merken, vooral in nieuwe spellen zoals UT2003, Morrowind ect. niet alleen kwa snelheid maar ook kwa beeldfeatures zoals pixelshaders ect. (zijn reflectieffecten voor echte waterspiegelingen) tenminste zo worden de pixelshaders in Morrowind gebruikt) Verder kan je dan met FSAA spelen bv. IK weet niet wanneer je een nieuw systeem gaat halen, maar binnen niet al te lange tijd (3-5 weken?) komt ATI met haar nieuwe R9700Pro videokaart, misschien omdat het niet lang duurt interresant om op te wachten? deze zal weer 1,5 tot 2x sneller worden dan de GF4Ti
Link naar reactie
Oh das mooi want ik wacht toch nog minstens 2 maanden voor een nieuwe PC.... Heb je trouwens nog op en aanmerkingen over dit systeem ? Ik wil dit gaan kopen... Asus A7M266-d DUAL Athlon MP 2000+ Creative Soundblaster Live Asus V8440 GeForce 4 Ti4400 512 MB Kingston DDR PC2100 HD: Promise FastTrack TX2000 + 2x 60 GB Maxtor D740x PSU: SuperFlower 420 Watt Koeling: GlobalWIN CBK 58II Nvidia komt dan toch ook wel weer met een nieuwe videokaart uit ? Kan me niet voorstellen dat ATI dan ineens een voorsprong heeft.....
Link naar reactie
ATI heeft idd toch even een voorsprong, want NV brengt de NV30 waarschijnlijk pas aan het einde van het jaar uit. ATI heeft sinds de Radeonseries behoorlijk wat ingelopen op nVidia, maar nou is de GF4Ti nog steeds de beste gamerskaart, maar dat gaat dus veranderen, nog nooit heeft ATI met een chip zover nV voorbij gestreefd. Wat de NV30 brengt zullen we even moeten afwachten, maar de geruchten klinken weer erg veel belovend. Zijn er geen MP mobo's met DDR333 (pc3000/3300)support? hoewel je dat echt pas gaat merken als de Athlon's fsb ook op 333 fsb werkt, maar daar kan je natuurlijk wat aan doen ;) Ik weet dat de KT400 ook over niet al te lange tijd uitkomt, maar is het ligt er maar net aan wanneer je wil gaan kopen.
Link naar reactie
Zijn er geen MP mobo's met DDR333 (pc3000/3300)support? hoewel je dat echt pas gaat merken als de Athlon's fsb ook op 333 fsb werkt, maar daar kan je natuurlijk wat aan doen [b:d537a300df]Nee helaas niet.... Dan zou er een compleet nieuwe chipset gemaakt moeten worden... Ik hoop wel dat er een nieuwe chipset uitkomt... Het maakt trouwens niet zo gek veel uit... Ik denk dat je beter gewoon een betere processor voor dat geld kan kopen.[/b:d537a300df] Ik weet dat de KT400 ook over niet al te lange tijd uitkomt, maar is het ligt er maar net aan wanneer je wil gaan kopen. [b:d537a300df]Dat word helaas geen MP bord dus daar hoef ik niet op te wachten.. Ik wil toch liever 1 PC voor games en werk gebruiken... Al hoewel het wel zonde is dat een DUAL processor bord langzamer met spellen is als een enkel processor bord :( [/b:d537a300df] Wat de NV30 brengt zullen we even moeten afwachten, maar de geruchten klinken weer erg veel belovend. [b:d537a300df]Eind van het jaar? Is hij dan ook voor januari in de winkel ? Misschien moet ik dan mijn videokaart kopen.... [/b:d537a300df] Waarom Asus? [b:d537a300df] Nou ik heb hele goede ervaringen met Asus.... Zowel met moederborden en met videokaarten... Nou weet ik wel dat andere merken ook goed kunnen zijn en misschien wel beter... Maar waarom zou je iets anders nemen als je weet dat het goed is ?? Ik had bv een ABIT KT7 gekocht... Niets dan problemen mee, (inmiddels wel allemaal opgelost) had ik nou maar de Asus A7V gekocht... Bedankt voor de info.... Conclusie: Wachten.... [/b:d537a300df]
Link naar reactie
Ik neem aan dat de programma's die je gebruikt wel baat hebben bij een dual CPU? IK geloof dat alle Q3-engines mbv cg_smp=1 of iets dergelijk wel met 2 CPU's kunnen werken, maar veel games zijn vooral in hogere res toch eerder fillrate limited (dus videokaart is de bottleneck) Ik heb zelf ook altijd asus moederborden, daar heb ik met afstand de beste ervaringen mee. Denk niet te licht over de R9700, dit wordt echt een superbruute kaart, de texture acces snelheden liggen boven die van de NV30 volgens Tim Sweeny, lead programmeur van DE/Infro (UT2003, Unreal2) Ik had zelf eerst een visiontek GF4, maar die ging kaduk, nu heb ik een MSI GF4Ti4600 en die geeft een nog scherper beeld dan de VT.
Link naar reactie
[quote:5c022131e7="G_ij_s"]Leuk maar hoe duur word hij dan ? Als hij 400 euro gaat kosten heb je er ook niet veel aan he ?[/quote:5c022131e7] Hoezo heb je er dan niet veel aan? hij zal idd wel rond of iets boven de 400 gaan kosten, goekopere versies komen er ook nog. Hij is duurder dan een GF4Ti4400, maar dan heb je wel een langere levensduur.
Link naar reactie
Ondanks ik een systeem ga kopen die de meeste mensen niet zomaar even kunnen kopen :roll: Heb ik niet zoveel geld over voor een videokaart.... De Asus V8440 GeForce 4 Ti4400 128Mb is € 290,- en als die kaart dan bv 420 euro kost is dat wel een verschil van € 130 euro! Maar ach misschien dat de prijzen van CPU's zo naar beneden gaan in 2 maanden dat ik toch maar voor ATI ga.... Maar ja dan bestaat de kans dat er weer snellere CPU's zijn en dat ik die dan ga halen.... Ieder geval bedankt voor de info... Er gaat dus heel wat gebeuren in die 2 maanden (Nieuwe Chipsets, Videokaarten + CPU's) en dus: "Even wachten" 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...