Ga naar inhoud

Beeld instellingen


Aanbevolen berichten

Hoi lezers, ik loop al een tijdje tegen het volgende probleem aan: ik heb Windows XP Prof NL en een Nvidia GF2 64 mb 4x agp. Nu heb ik alle kabels goed aangesloten zodat ik beeld kan krijgen op mijn tv. :lol: het beeld is echter alleen in te stellen op 800x600 met 60hrz en het probleem is dat ik hem alleen kan koppelen, dwz niet als kopie van de monitor kan zetten. ik moet nu dus steeds "slepen" naar rechts om beeld te krijgen op de tv. ik heb diverse programmas uitgeprobeerd (nav de vele vragen op het forum) maar krijg het niet voor elkaar. ik heb ook diverse drivers geprobeerd maar het lukt niet. :evil: wie kan me helpen? Ilona
Link naar reactie
Jij hebt een GF2MX denk ik met TwinView? Waarschijnlijk heb je de optie extended desktop aanstaan. Om een clone te maken moet je die eerst uitzetten. Ik ken de GF2MX persoonlijk niet en weet daarom ook niet of ik de juiste kreten gebruik. Vaak kun je deze modes ook via HOTkeys instellen. Kijk dat even na.
Link naar reactie
Ik heb af en toe twin view. het probleem is dat ik hem wel als 1e monitor kan instellen maar krijg ik mijn resolutie niet op 1024 en hoger... met extended desktop bedoel je denk ik het windows bureaublad delen met 2 monitoren. als ik het delen uit zet krijg ik op mijn tv helemaal geen beeld meer.... toch bedankt
Link naar reactie
[quote:d8973cc5cf="Blitz"]Ik heb af en toe twin view. het probleem is dat ik hem wel als 1e monitor kan instellen maar krijg ik mijn resolutie niet op 1024 en hoger... met extended desktop bedoel je denk ik het windows bureaublad delen met 2 monitoren. als ik het delen uit zet krijg ik op mijn tv helemaal geen beeld meer.... toch bedankt[/quote:d8973cc5cf] Je moet die idd uitzettten en dan "clone mode" inschakelen. Resolutie mag niet hoger zijn dan 800x600.
Link naar reactie
hallo, mijn instellingen staan op PAL-B en Composiet (samengestelde) Video, dat had ik eerder gelezen op het forum. ik heb misschien een andere aansluiting nodig. ik gebruik nu een svhs kabel die in zo'n transformertje naar een scart in mijn tv gaat. hierop zit uiteraard ook mijn geluid aangesloten. wellicht dat ik aan t einde van de tv kabel zo'n geel stekkertje moet doen en een andere uitgang nemen op het transformertje :roll: ik weet niet of dit een oplossing is, anders race ik morgen even naar de winkel.... Thanks
Link naar reactie
ik heb dat twin view eens uitgezocht. als ik de beeldschermen niet koppel(zwart wit beeld op de tv) en de instellingen op 60 hrz zet heb ik wel een kopie van de monitor op de tv. als ik de beeldschermen koppel heb ik geen twin view optie en kan ik slepen van links naar rechts en dan volledig scherm klikken. het probleem is echter dat mijn tv 8 meter verderop staat en ik niet zo goed kan zien wat ik doe.
Link naar reactie
[quote:8af809332f="Blitz"]hallo, mijn instellingen staan op PAL-B en Composiet (samengestelde) Video, dat had ik eerder gelezen op het forum. ik heb misschien een andere aansluiting nodig. ik gebruik nu een svhs kabel die in zo'n transformertje naar een scart in mijn tv gaat. hierop zit uiteraard ook mijn geluid aangesloten. wellicht dat ik aan t einde van de tv kabel zo'n geel stekkertje moet doen en een andere uitgang nemen op het transformertje :roll: ik weet niet of dit een oplossing is, anders race ik morgen even naar de winkel.... Thanks[/quote:8af809332f] Ik snap even niet goed wat je bedoeld. Dat transformertje is dat een SCART connector met een aantal ingangen erop? Als je composiet gebruikt moet je ook composiet kabels gebruiken. Dit betekend dat je achter in je videokaart een verloop kabeltje moet gebruiken waarbij aan de ene kant een 4-polige (S-video) stekker zit en aan de andere kant een cinch aansluiting (Composiet) Je gaat dan met een composiet kabel (deze zijn identiek aan een geluidskabel) naar de gele ingang op je SCART connector.
Link naar reactie
ik bedoelde dat ik op mijn tv out een 10 meter lange kabel heb aangesloten. ook vanaf mijn speakers uitgang een 10 meter lange kabel. deze gaan allebei in de scart connector. er zit ook een gele ingang op de scart connector. ik dacht dat ik wellicht een verloop kabeltje moest halen zodat hij in de gele input van de scart connector gaat en ik wellicht wel goed beeld heb.... snappie? :D
Link naar reactie
Als jouw TV geen S-video ondersteund dan moet je over gaan naar composiet video. Dit betekend dat je in je beelscherm configuratie selecteerd dat je composiet video gebruikt. Direkt achter in je videokaart doe je een verloop kabeltje met aan de ene kant de 4-polige stekker en aan de andere kant de cinch plug (zelfde soort als de gele aansluiting) Hier tussen doe je een kabel die aan beide zijden een cinch aansluiting heeft. Dan moet het allemaal werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...