Ga naar inhoud

DVI + beeldbuis-monitor aan dual video-kaart.


Aanbevolen berichten

Heb wel interesse in Matrox G450 of G550. Wat is het verschil. Een gamer ben ik dus niet, Ook wil ik een grote DVI monitor aanschaffen (Liyama 18 " o.i.d.) De vraag is of ik de nu aanwezige gewone video-monitor (oude Liyama 17 ", maar nog steeds goed) er bij kan aanzetten. Het is toch een dual monitor kaart, of moet je perse of twee DVI's of twee video-monitoren aansluiten. Dat laatste hoop ik dus niet, want twee van die dure DVI's wordt teveel. Ook heb ik geen voorstelling van de aansluiting naar TV. Is dat een scart-kabel of zo aan een aparte uitgang, of wordt een van de twee monitoren vervangen door het TV apparaat. Ik neem aan dat je nu dus Real Video of dvd's op je televisie kunt afspelen. En o ja, ik draai voornamelijk Linux, ik neem aan dat e.e.a. daar ook werkt. Graag dus wat opheldering.
Link naar reactie
De Matrox G550 kan een analoge en een flatpanel tegelijk aansturen. Wanneer je toch besluit om twee flatpanels te halen dan is de maximale resoultie 2x 1280x1024 ;) Verder weet ik niet of er G450 kaarten zijn met DVI-out. Voor de rest zitten de verschillen ook in het ondersteunen van twee DVI schermen. De Tv wordt bij MAtrox aangesloten via een verloopkabel die op hun VGA aansluiting moet worden gebruikt. Dit betekend dat wanneer je dualVGA draait dat je je analoge monitor moet afkoppelen en daar de TV aansluiting voor in de plaats moet zetten. Kijk in de FAQ (staat boven in) hoe e.e.a. op andere kaarten (hier een GF3) wordt aangesloten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...