Ga naar inhoud

Pinnacle PC TV Sat no satellite signal probleem


Aanbevolen berichten

hoi, Ik heb onlangs een PC TV Sat van Pinnacle gekocht. Een schotel met 2 universele LNB's en een DisEqc1 blok. Zowel op 1 LNB als 2 LNB's met het DE1 blok vind de assistant geen datasignaal. Windows 98 SE opnieuw geinstalleerd Laatste directx Laatste VIA drivers moederbord Soltek SL75-DRV5 Asus GF4 Ti4200 en verder niets noemenswaardigs LAN/AUDIO is eruitgehaald om conflicten te voorkomen geen IRQ deling tussen VGA en TV. VIA in standaard mode Kabels zitten voor zover ik weet goed. Meerdere malen eruitgehaald bijgeknipt en teruggezet. Beetje aan de kabels geduwd getrokkenen en op- en zijwaarts bewogen. Standaardsoftware gebruikt en daarna ook nog de laatste updates. PPE geinstalleerd. DMA van de HD's uit. Kaart omgeruild. Geen bios tweak geintjes uitgehaald. De LNB's omgeruild. De DE1 omgeruild. Teneinde raad hier maar een posting neergezet. ---> Ik heb op dit moment geen idee hoe ik dit probleem op moet lossen. -----> HELP!!! :-? :-? :cry: mvgr, swiep
Link naar reactie
[quote:85bf15b14d="swiep"] Ik heb onlangs een PC TV Sat van Pinnacle gekocht. Een schotel met 2 universele LNB's en een DisEqc1 blok. Zowel op 1 LNB als 2 LNB's met het DE1 blok vind de assistant geen datasignaal. [/quote:85bf15b14d] Hm, als je PCTV Sat Assistand geen data signaal vindt betekent dat de Software installatie test t/m de Video Performance test in orde zijn, en er dus geen problemen zijn die in de richting van je videokaart wijzen. :roll: Met Problemen over LNB's en DisEqc1 kunnen we je niet verder helpen. Vragen daarover kun je het beste stellen bij je leverancier. :) Wellicht kun je deze info gebruiken: http://www.w-b-a.com/wwwboard/messagestv/3789.html Overigens heb ik zelf hier ook een PCTV Sat van Pinnacles, maar dan met een schotel met slechts 1 digitale LBN en deze werkt wel goed. :wink: Het beeld van deze digitale ontvangst is een stuk beter dan mijn vorige analoge LNB. (Maar dan uiteraard i.c.m. een analoge ontvanger)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:48f437f03c="swiep"]OOk dit mocht niet baten. Ik ben al 3 weken naar het probleem en de oplossing aan het zoeken. Zelfs satfinders enkele en dubbele LNB's[/quote:48f437f03c] Ik neem aan dat je met een satfinder bedoelt, een elektronisch meetapparaat met analoge weergave, die tussen de LBN en de receiver wordt geplaatst. Geeft deze satfinder iets aan of helemaal niets? De stroom kring moet in ieder geval in orde zijn. Als de PCTV Sat software aan staat, is een spanning te meten op de antenne ingang. Bij mij is dat ongeveer 17.5 volt. Heb je er wel op gelet dat de coaxkabel géén sluiting maakt? Verder is het voor digitale ontvangst nog belangrijker dan analoge ontvangst, dat de uitzicht naar de satelliet vrij is, en dus niet wordt belemmerd door een flat gebouw. Zo een digitale schotel is nogal richting gevoelig, is deze goed gericht?(met rotor?) Is de schotel geplaatst op het dak, balkon of binnen? Overigens is het beter dat de DMA van je harddisk aan staat. Als de assistant data signal vind dan duurt deze Satelliet ontvangsttest ongeveer 3 seconden. Maar bij problemen, géén datasignaal is de assistant ongeveer 23 seconden bezig. :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...