Ga naar inhoud

Al x keer voorbijgekomen, maar toch: Ti4400 of Ti4600?


Aanbevolen berichten

Ik weet dat misschien wel 10%-20% van de topics op dit forum over dit soort vragen gaan, maar ik heb in de search niet precies gevonden wat ik zocht, namelijk iemand die ervaring met deze chips heeft. Ik wil een nieuwe pc kopen met een van deze twee. Aan de ene kant heb ik een vrij ruim budget dus is die ti4600 niet zo'n heel groot probleem, aan de andere kant wil ik geen honderd euro besteden aan letterlijk een paar fps. Verder vraag ik me af welk merk kaart het beste is. Tot nu toe lijkt de Leadtek Ti4600 me het beste, omdat Leadtek vrij goedkoop maar toch goed schijnt te zijn, en ik in de test van C!T had gezien wat voor koeler dat ding heeft :D. Asus is misschien iets teveel van het goede, vooral omdat ik een aparte tv kaart wil en geen ingebouwde. Iemand ervaring?
Link naar reactie
Ik zou het liefst alleen uitstellen als ik nu gewoon nog niet genoeg geld heb voor de pc, en door een goedkopere GF4 te nemen zou het wat goedkoper worden en zou ik het systeem nu kunnen kopen. En volgens een review van PC ZONE is die Ti6400, en zelfs die Ti4400 eigenlijk een verspilling van geld. Dus als die Ti6400 echt beter zou zijn (en ik het geld dat ik nog tekort kom niet van me ouders kan krijgen) zou ik wachten met kopen tot +/- oktober, met als voordeel dat er dan een hoop nieuws uitkomt. btw: de twee technologien die in de komende maanden uitkomen die misschien het wachten waard zijn, zijn de nieuwe generatie chipsets (zoals KT400) en, meer inline met dit forum, de NV30. Maar: het duurt toch altijd even (tot zelfs een paar maanden) tot de moederborden en de grafische kaarten ervan beschikbaar zijn? Dus dan zou ik, als ik op die nieuwe technologie wil wachten, misschien nog tot november/december moeten wachten om voldoende keus te hebben?
Link naar reactie
als je nu een keuze moet maken zou ik voor een Leadtek ti4400 gaan. het verschil tussen de ti4600 en de ti 4400 zijn qua snelheden klein en qua prijs groot. de ti4400 draait makkelijk op ti4600 waardes (die van mij wel iig) de ti 4600 kan je helemaal niet zover overklokken (in verhouding met de ti 4400 en de ti4200). de ti 4600 bied slechts een handjevol extra FPS voor ruim 100 Euro. als je kan wachten wacht dan idd tot nov/dec 2002. je kan dan (als alles goed verloopt) kiezen tussen de Radeon 9700 en de NV30. wat IK zou doen is 3 a 4 weken wachten en kijken of de r9700 dan al uit is en die dan kopen.
Link naar reactie
[quote:fce76f2bca="Red Dragon"]wat IK zou doen is 3 a 4 weken wachten en kijken of de r9700 dan al uit is en die dan kopen.[/quote:fce76f2bca]Ik heb ff op "radeon 9700" gezocht op tweakers.net, en ik ben in 1 klap overtuigd: ik wacht op de radeon 9700. Dit mede door zinnetjes als "deze kaart maakt UT2003 speelbaar in 1600x1200 met FSAAx4" en "15.000 punten in 3DMark2001SE, 36% prestatiewinst". Ik ga ook nog ff een paar previews van toms hardware en anandtech enzo lezen, kijken wat die erover zeggen. Hoe waarschijnlijk is het bijvoorbeeld dat de radeon 9700 ook echt in september uitkomt? [quote:fce76f2bca="Red Dragon"]als je nu een keuze moet maken zou ik voor een Leadtek ti4400 gaan. het verschil tussen de ti4600 en de ti 4400 zijn qua snelheden klein en qua prijs groot.[/quote:fce76f2bca]Ik had, voordat ik de radeon zag, besloten de Leadtek Ti4400 te nemen, omdat ik de Ti4600 bij nader inzien het extra geld niet waard vond. Maar nu wordt het dus een radeon 9700 :D. [quote:fce76f2bca="Red Dragon"]als je kan wachten wacht dan idd tot nov/dec 2002. je kan dan (als alles goed verloopt) kiezen tussen de Radeon 9700 en de NV30.[/quote:fce76f2bca]Dat duurt me eerlijk gezegd iets te lang ;). [quote:fce76f2bca="gerben"]Radeon 9700 is op het ogenblik overigens de snelste.[/quote:fce76f2bca]De snelste die al uit is?
Link naar reactie
[quote:81e9c96be3="Red Dragon"]Ik denk dat je geen verkeerde keuze heb gemaakt. de Radeon 9700 lijkt me een pracht kaart. September lijkt me heel realistisch.[/quote:81e9c96be3]Hoeveel is er al bekend over wat ze allemaal al af hebben, ik bedoel is het een kwestie van een paar bugs eruithalen en dan produceren of zijn ze al zover? Kan je een kans geven (wil het graag zeker weten..;))? [quote:81e9c96be3]Omdat ik zelf al een Ti4400 heb wacht ik tot nov/dec zodat ik dan kan kiezen tussen de NV30 en R9700[/quote:81e9c96be3]Heeeeeel misschien dat ik ook ot dan wacht, als ik het tegen de tijd dat de radeon 9700 uit is zo druk heb met school dat ik tot bijna niet met een pc kan spelen en beter wat anders kan doen en nog ff wachten, maar wachten kan je natuurlijk voor eeuwig.... die kans is heel klein.
Link naar reactie
[quote:57921e1e50="2morrow"]het blijft idd afwachten, maar ik hoop toch dat ook nvidia zo snel mogelijk, misschien zelfs in oktober of anders begin november met de NV30 komt, want die schijnt nog sneller te zijn dan de radeon 9700.[/quote:57921e1e50] Op papier wel, maar of het in de praktijk ook zo uitpakt weet je niet :(
Link naar reactie
[quote:b2b89af54b="2morrow"][quote:b2b89af54b="Overclocker@15"]Op papier wel, maar of het in de praktijk ook zo uitpakt weet je niet :([/quote:b2b89af54b]Ze zullen iig hun uiterste best doen om hem (ruim) voor kerst in de winkels te hebben liggen.[/quote:b2b89af54b] En ga er maar vanuit dat de NV30 sneller zal zijn dan de ATI 9700 :) en een ander voordeel van Nividia kaarten is de driver ondersteuning. Deze laat bij ATI nog wel eens te wensen over (was vroeger iig wel zo, ik weet niet hoe het tegenwoordig is) Ik heb zelf een Leadtek TI4400 en het enige wat ik daarover kan zeggen is dit: het is een beest van een kaart en de prestaties zijn fantastisch
Link naar reactie
[quote:cee3095055="Suk"]En ga er maar vanuit dat de NV30 sneller zal zijn dan de ATI 9700 :)[/quote:cee3095055]Ja ik denk het ook ja :), maar dan moet-ie wel ruim voor kerst uitkomen, anders koop ik hem niet... [quote:cee3095055="Suk"]en een ander voordeel van Nividia kaarten is de driver ondersteuning. Deze laat bij ATI nog wel eens te wensen over (was vroeger iig wel zo, ik weet niet hoe het tegenwoordig is)[/quote:cee3095055] De drivers voor de radeon 9700 zullen vast wel perfect in orde zijn ;)
Link naar reactie
Ff tussendoor: Ik zit met bijna hetzelfde probleem als de topicstarter... Ik zat te denken aan een Ti 4200 of 4400. Mijn specs zijn Intel Moederboard SFF (Small Form Factor aka Micro ATX) Celeron 1400 (Tualetin) 128 MB dat ik nog ga uitbreiden naaar 512 MB SDRAM Nu zit ik vooral met het probleem wat betreft degrote van de 4400. Ook zie ik vak de powersupply die je moet hebben. Daar staat bij min. 250 watt. Is dit standaard voedibg voor kasten??? Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:5861aa8ed0="Dark Master"]Ff tussendoor: Ik zit met bijna hetzelfde probleem als de topicstarter... Ik zat te denken aan een Ti 4200 of 4400. Mijn specs zijn Intel Moederboard SFF (Small Form Factor aka Micro ATX) Celeron 1400 (Tualetin) 128 MB dat ik nog ga uitbreiden naaar 512 MB SDRAM (...) [/quote:5861aa8ed0] Het hangt denk ik af van hoeveel geld je te besteden hebt en je systeem. Als je bereid bent ongeveer 100 euro extra uit gte geven zou ik de ti4400 nemen, anders de ti4200. Je systeem is denk ik goed genoeg voor een ti4400, maar daar heb ik weinig verstand van. Als je de Ti4200 neemt zou ik wel goed opletten dat je de 128MB versie neemt, en niet de 64MB versie. Doom3 bijvoorbeeld (kweenie of je die wilt spelen maarja;)) gebruikt 80MB voor textures, dus die kan je niet op een 64MB kaart spelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...