Ga naar inhoud

TV-out kwaliteit


Aanbevolen berichten

Zojuist heb ik mijn SB Live Player 5.1 aangesloten op mijn receiver en het klinkt beter dan ik had verwacht. In elk geval een wereld van verschil met mijn pc-speakers. Ik heb weliswaar geen DTS-receiver maar wel Dolby Pro Logic (is al wat jaartjes oud inmiddels maar voldoet nog prima) en de geluidskaart kan bovendien later ook op een digitale receiver zag ik. Nu vraag ik me af of de kwaliteit van TV-out op videokaarten ook zo goed is wanneer je deze op je TV aansluit? Ik heb geen svhs aansluiting op mijn tv, maar volgens mij kan het wel via de scart want in het TV-menu kan ik instellen of de scart aansluiting s-video moet zijn of niet. Nu staan die uit en is het beeld kleur (van bv. de satelliet receiver die erop aangesloten zit) maar als ik s-video aanzet wordt het zwart-wit. Ik lees veel problemen met zwart-wit kleur met TV-out aansluitingen, dus ik hoop dat dit erop duidt dat s-video bij mij wel kan via scart?
Link naar reactie
Tot nog toe is de DVD kwaliteit van de Matrox Parhelia de beste. Voor de rest voldoen grafische kaarten wel, maar vergeleken een DVD speler moeten ze het af laten weten. Wat S-video betreft, het signaal moet vanzelf sprekend ook S-video zijn wanneer je dit activeert. Als jij die optie aan kunt zetten via de SCART dan zal het ongetwijfeld werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...