Ga naar inhoud

Op zoek naar een goede, snelle, stabiel GeForce kaart


Aanbevolen berichten

Helaas heeft mij videokaart het begeven. In het apparaatbeheer van XP krijg ik foutcode 10. Krijg hem ook verder niet aan de praat. Als ik de drivers installeer krijg ik "Device not found". Ook in ME geeft tie tijdens de installatie aan dat tie niet verder kan met installeren. De detonator drivers daarintegen installeren zichzelf wel onder XP, alleen krijg ik dan een uitroepteken. En onder ME wil die na het restarten de Dll's niet vinden, die hij nodig heeft om de kaar te installeren. Dus ik vrees voor een defecte kaart. Daarom is het tijd voor een nieuwe. Ik heb nu een Abit Siluro T400 GeForce 2 MX 64 MB. Ik wil dan nu ook meteen een beter kaartje, die ook stabieler is en sneller. Het moet ook niet te duur worden. En ik denk dat het ook niet veel zin heeft om een onbekend merk te nemen. Wat voor een kaart kan ik het beste nemen???? Ik zit vooral in Windows en op internet, en af en toe speel ik weleens een spelletje. Een 3D game of Fifa Soccer. Maar voor is het belangrijk dat tie lekker vlot loopt onder Windows, en dat tie goed loopt met die paar games. Ik wil in ieder geval geen Power Color of Leadtek kaart, dat vind ik waardeloze kaarten. Of kan ik beter overstappen naar ATI?? Zoja welke kaart van ATI?? Het enige nadeel van ATI vind ik zelf wel dat het niet met alles compatible is, dus is dat dan wel een goed idee?? Wat kan ik het beste doen???
Link naar reactie
Ja weet ik. Maar ik wou graag een advies dat aansluit op mij wensen, niet op dat van anderen. 1. Budget: een kaartje dat niet meer als 450 gulden kost 2. Mijn systeem: Moederbord: ECS Elitegroup K7S5A FSB 266 MHz, met SiS 735 chipset en 4 X AGP CPU: AMD Athlon Thunderbird 1000 MHz Geheugen: 384 MB SDRAM PC-133 Videokaart: Abit Siluro T400 GeForce 2 MX 64 MB Soundkaart: SB Live! PCI (geen idee welke, kan ik nergens terug vinden) Inte(R)l PRO/100 Management adapter PCI Pinnacle Systems Studio PCTV RAVE PCI TV-kaart Seagate Barracuda ATA IV ST340016A Plextor Plexwriter 12/10/32A LG 52x cdromspeler 3. Nee ik vind tv-out niet belangrijk
Link naar reactie
Idd dat komt omdat idd de rest van het systeem te traag is. Je gaat er qua snelheid echt enorm op vooruit. Wat haal je nu voor 3DMark 1750/2000 oid? Ik denk dat je dadelijk met die GF3 wel 6000 3Dmarks haalt, dat zou betekenen dat de 3D preformence met ongeveer 300% toeneemt. Als je van plan was op binnen nu en 1/1,5 jaar ook nog de rest van je systeem up te graden kun je natuurlijk ook de GF4 nemen met het oog op te toekomst (die kan je dan hergebruiken in je volgende systeem).
Link naar reactie
Is een bull verhall, dat je systeem 300% sneller wordt. Ten eerste telt bij de GF3 de Nature test mee, daar heb je dus al veel meer punten door. Ten tweede gaat je max FPS een heel eind omhoog, maar je min FPS niet, doordat de rest van je systeem de beperking is. In drukke scenes is hij dus geen 300% sneller, en daar gaat het juist om.
Link naar reactie
Ik zit nu qua score in 3D Mark 2001 SE tussen de +- 2600 en 2700 zeg maar. Dat kan per keer verschillend zijn. ALs je systeem net opgestart haalt tie een hogere score, als je veel programma's open hebt gehad enzo. Maar wat ik hoor van die GF3 die je mij aanprijst Marcel is het zeker de moeite waard. Als ik rond de 6000 kom. En hoe zit dat met die GF4 die je mij ook aanprijsde. Wat voor een score zou ik daarmee kunnen halen als je kijkt naar mij systeem? Haal ik daar die 6000 ook mee? En ATI is dus niks voor mij? En waarom dan niet? Omdat kaarten van hetzelfde kaliber bij ATI duurder zijn?
Link naar reactie
Ten eerste ben ik het niet eens met jouw mening dat Leadtek en Power Color waardeloze kaarten zijn. Vooral Leadtek maakt hele goede kaarten. Power Color koopt gewoon reference designs bij nVidia. Ten tweede, niemand heeft jou verteld dat ATI niet geschikt is voor je. Persoonlijk prefereer ik een Radeon 8500LE boven een GeForce 3. Waarbij de Radeon sneller is en meestal iets duurder. Voor de rest moet je je niet blind staren op 3DMark2001. Je moet gewoon duidelijk maken wat je wilt en daar de meest geschikte videokaart bij zoeken. Voordeel van nVidia is dat de meeste demo's daar op draaien dat is met ATI meestal niet zo. Ik zou zelf een GF4Ti4200 nemen als je serieus wenst te gamen anders een Radeon 8500LE. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar een Point of View GF4Ti4200 special edition. Daarbij is 3.3ns mem gebruikt. (550 MHz)
Link naar reactie
[quote:c5936cb62b="roy_startpag"]Ik zit nu qua score in 3D Mark 2001 SE tussen de +- 2600 en 2700 zeg maar. Dat kan per keer verschillend zijn. ALs je systeem net opgestart haalt tie een hogere score, als je veel programma's open hebt gehad enzo. Maar wat ik hoor van die GF3 die je mij aanprijst Marcel is het zeker de moeite waard. Als ik rond de 6000 kom. En hoe zit dat met die GF4 die je mij ook aanprijsde. Wat voor een score zou ik daarmee kunnen halen als je kijkt naar mij systeem? Haal ik daar die 6000 ook mee? En ATI is dus niks voor mij? En waarom dan niet? Omdat kaarten van hetzelfde kaliber bij ATI duurder zijn?[/quote:c5936cb62b] Met die GF4 zul je dus nog wat meer punten halen, maar in real-time zal je het verschil waarschijnlijk niet merken omdat de rest van je systeem de beperking blijft. Daarbij komt wel dat de GF4 een betere beeld en 2D kwaliteit en een betere TV-out heeft dus als je dat belangrijk vind dan is de GF4 ook een optie. Maar dan komen we dus bij ATI want als je beeldkwaliteit en TVout ook belangrijk vind en je wilt een snelle kaart die wel doorv je systeem benut kan worden dan is idd de Radeon 8500LE een hele goede keuze. Deze is goedkoper dan de GF4 ti4200 en qua snelheid zal je het verschil op jouw systeem niet duidelijk merken. Hij is qua TVout zelfs nog en aardig stuk beter dan de GF4, maar je zei daar niet teveel waarde aan te hechten.
Link naar reactie
Op zich zijn die Leadtek kaartjes niet slecht hor. Maar wat gewoon het probleem is dat ik niet kapot ben van de software die erbij zit. Maar goed dat is natuurlijk op te lossen door gewoon detonator drivers van Nvidia te gebruiken. En bij bepaalde Powercolor zijn er soms problemen dat je XP niet kunt installeren omdat je daarvoor die BIOS van die kaart zou moeten flashen. En een BIOS van een Powercolor kaart is gewoon nergens te vinden. Ook zullen de prestaties van Powercolor kaarten verder wel goed zijn hor. En over ATI-kaarten lees je b.v. veel bij moederbord BIOSen. Als er net een BIOS uit is van een bepaald moederbord staat er altijd bij welke fouten eruit gehaald zijn. En daar staat dan vaak iets bij van ATI. Dat een bepaalde kaart van dat merk niet goed werkte met de vorige versie van dat BIOS. Nog 1 vraag: Als ik die GF3 neem die Marcel mij aanraade, welke merken behalve de merken die ik niet wil, raadde jullie mij aan?? En welke merken moet ik absoluut niet nemen? En waarom niet?
Link naar reactie
Ik heb een Radeon8500.... en ik ben zo blij hihi :-) Prima all-rounder, perfecto 2D-beeld, zeer goed 3D en last but not least ook een perfecto TV-Out. Alles werkt naar behoren. En ik had: Nvidia Geforce 2 MX 400 en ging met Radeon in 3D-Marks 5000 puntjes omhoog. Klote-zwarteranden om het TV-beeld, moest ik dan nog 10 EUR voor neertellen voor een TV-tooltje die de nodige processortijd vreet. Onzin dus. Ik koop een kaart en wil dan ook alle features Out of the Box: - goed beeld -> dat wil jij ook (2D) - goed gamen -> dat wil jij ook (3D) - als je ooit DVD wilt kijken, ook goed beeld -> wil jij ook ? (TV) Kosten 162,50 EUR en alles goed opgelost wat je van een videokaart mag verwachten. Ben helemaal afgestapt van Geforce, te duur voor wat het bied Out of the Box. Slaat nergens op dat je additionele tooltjes nodig hebt om je TV-out goed te hebben. Of je brengt TV-out op de markt en doet het goed, of je doet het niet.. zeg ik dan maar over Nvidia. Suc6 met je keuze en moet het eens zijn met Slashead. Groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:a3e266aebe="Slashhead"]. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar een Point of View GF4Ti4200 special edition. Daarbij is 3.3ns mem gebruikt. (550 MHz)[/quote:a3e266aebe] @ Slashhead: Goed dat je dit even poste... Ik was dus van plan een 128 MB Geforce4 Ti 4200 te kopen, maar het blijkt dat ze allemaal op 444 Mhz lopen op een uitzondering na... die uitzondering blijkt de PoV Ti4200SE te zijn. Alleen is die weer 64 MB, zijn er ook nog kaarten zoals de PoV SE die 128 MB onboard hebben? Alvast bedankt, DM
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...