Ga naar inhoud

Advies videokaart gevraagd


Aanbevolen berichten

Voor een kennis ben ik op zoek naar een videokaart die: a) vooral goedkoop moet zijn (rond 50 euro). b) alleen gebruikt zal gaan worden voor 2D (office/internet en spellen als Red Alert) maar zeker geen 3D spellen. wanneer de persoon in kwestie in de toekomst evt. wel 3D spellen zou gaan spelen dat is ie best bereid tzt een 200 euro voor een goede 3D kaart neer te tellen. maar op een termijn van 2 jaar zit interesse voor 3D spellen er niet echt in (dan gaan de kids pas echt achter de pc ;-) c) 2D moet fatsoenlijk zijn, maar hoeft niet top. wel wat beter dan de onboard 8 MB kaart die er nu in zit en die op wat hogere resoluties geen lekker beeld geeft. d) in een pc komt met de volgende specs: - PIII 733 - 256 MB SDRAM - 20 GB HDD - 17 inch flatscreen Zelf heb ik al een Ati Radeon 7000 voor die prijs gevonden, maar of dat het beste is voor deze PC?
Link naar reactie
Klinkt veelzeggend :wink: Het gekke is toch dat ik me best kan voorstellen dat veel mensen geen 3D gebruiken, maar ook weer niet over de 100 euro willen neertellen voor een goede Matrox of ATI kaart. Zelf ben ik ook wat te oud (26) voor al die nieuwe 3D spellen vrees ik. Zo af en toe denk ik wel eens dat ik hier bij de wat oudere garde behoor :D Ach ja, ik kan me nog herinneren dat ik met bandjes op de commodore 64 zat, en dat je elke dag pacman speelde want meer was er niet :D
Link naar reactie
[quote:5b8e5979ec="den"]Klinkt veelzeggend :wink: Het gekke is toch dat ik me best kan voorstellen dat veel mensen geen 3D gebruiken, maar ook weer niet over de 100 euro willen neertellen voor een goede Matrox of ATI kaart. Zelf ben ik ook wat te oud (26) voor al die nieuwe 3D spellen vrees ik. Zo af en toe denk ik wel eens dat ik hier bij de wat oudere garde behoor :D Ach ja, ik kan me nog herinneren dat ik met bandjes op de commodore 64 zat, en dat je elke dag pacman speelde want meer was er niet :D[/quote:5b8e5979ec] Te oud voor 3d spelen!?!!? :-? ik ben bijna 26 en speel niets anders en ken zat gasten van 30+ die ook nog steeds gamen! maar op je vraag te komen. je kan voor 50 Euro ook een Ati rage pro halen. Als het niet om games gaat zou ik die nemen ipv een TNT2. anders moet je kijken voor een 2e hands Matrox G400 of zo. perfect voor office en dergelijke
Link naar reactie
Idd een Matrox is de master der 2D dus als je die goedkoop op de kop kan tikken. De Radeon 7000 heeft overigens ook een prima 2D beeld hoor alleen kan het niet tegen Matrox op :( Ik dacht overigens dat jij 21 was Draakje :-? Zal je wel weer met iemand anders door de war mikken. Gamen wordt BTW gewoon aangeboren :P Mijn oma van 65 is een fanatieke computeraar en gamer dus aan leeftijd ligt het echt niet ;) Neem bijvoorbeeld hjs die is dacht ik ook iets van 35 en op en top gamer en tweaker :P Ik zelf ben 15 en zou dus volgens de leeftijd methode mijn ogen uit de kassen moeten gamen, maar dat valt dus reuze mee. Als ik een goed spel heb dan game ik ongeveer een uurtje in de vakantie 2/2,5 uur per dag. Maar nu ben ik volop met Linux bezig en heb ik al een week eigenlijk geen game meer gezien. Nu vraag je je af wat dit in dit topic doet? den overhalen om een goede 3Dkaart te kopen natuurlijk ;)
Link naar reactie
[quote:dc973b5fd2="Red Dragon"] Te oud voor 3d spelen!?!!? :-? ik ben bijna 26 en speel niets anders en ken zat gasten van 30+ die ook nog steeds gamen! maar op je vraag te komen. je kan voor 50 Euro ook een Ati rage pro halen. Als het niet om games gaat zou ik die nemen ipv een TNT2. anders moet je kijken voor een 2e hands Matrox G400 of zo. perfect voor office en dergelijke[/quote:dc973b5fd2] Niets mis natuurlijk met 20+-ers die fanatiek gamen, alleen is het zoals Marcel ook zegt denk ik wel een kwestie van aangeboren. Een 65-jarige oma die zit te gamen, daar zou ik uren naar kunnen kijken. Geweldig lijkt me dat! Of het aan mij nog besteed is? Ik denk het niet. Ben nooit fanatiek aan het gamen geweest op de PC. De good-old commodore kon eigenlijk weinig anders. En ja een Playstation zwerft hier ook nog wel rond. Zo'n ding grijp ik dan sneller dan de pc, gek eigenlijk. Efin, om weer terug te komen op het onderwerp. Toch maar eens gaan zoeken naar een 2dehandsje. En anders een eenvoudige ATI.
Link naar reactie
[quote:33a52f51db="Marcel de Reus"] Neem bijvoorbeeld hjs die is dacht ik ook iets van 35 en op en top gamer en tweaker :P Ik zelf ben 15 en zou dus volgens de leeftijd methode mijn ogen uit de kassen moeten gamen, maar dat valt dus reuze mee. Als ik een goed spel heb dan game ik ongeveer een uurtje in de vakantie 2/2,5 uur per dag. Maar nu ben ik volop met Linux bezig en heb ik al een week eigenlijk geen game meer gezien. Nu vraag je je af wat dit in dit topic doet? den overhalen om een goede 3Dkaart te kopen natuurlijk ;)[/quote:33a52f51db] Ik denk ook niet dat de jeugd (hoor mij nou) veel meer achter zo'n ding hoeft te zitten als vroeger. Het maakt immers weinig uit dat het nu allemaal veel gelikter, mooier en sneller is dan jaren geleden. Het gaat om het nieuwe ervan denk ik. Ik zat met heimwee pas ook te kijken naar het pacman-item in dat I love 198x programma op tv. Mijn 10 jaar jongere broertje die bij me was, vroeg wat pacman was :oops: Me overhalen om een goede 3D kaart te kopen he?! Voor dat geld koop ik denk ik eerder een PS2 ofzoiets. Voor in de avonduurtjes als er niks op de buis is 's zomers. Of zijn spelcomputers op dit forum taboe?
Link naar reactie
Ja in mijn ogen zijn consols: verachtelijke apparaten vol verouderde apparatuur die onderdanig zijn aan de almachtige computer :P Ik bedoel wat gaat die PS2 op een TVje nu presenteren tegenover jouw P3 733Mhz met een mooie GF4 ti4200/GF3 ti erin :D In een PS2 zat dacht ik een 233Mhz proc en een 32MB kaartje. Het enige waar de PS2 goed voor is is dat je voor een paar tientjes een Linux distro + muis en toetsebord kan kopen en er zo een leukePC van kunt maken :D
Link naar reactie
Ik vreesde al zoiets toen ik het opschreef :wink: Ik heb geen flauw idee wat er in zo'n ding huist, maar goed nu dus wel. Alleen is het voor mij als leek toch een erg gelikt ding als je er Gran Turismo 3 op ziet draaien. Maar wat belangrijker is denk ik, is dat ik toch sneller hangend in de bank een spel speel dan dat ik uitgebreid een verdieping hoger op de bureaustoel achter de monitor moet. dit klinkt misschien heel stom, maar de spelcomputer wint het voor mij op dat punt iedere keer weer. En als je een redelijke leek bent die tot voor dit forum niet wist wat fps betekende, dan begrijp je meteen dat de ingredienten van het apparaat zelf me niet echt zullen deren :wink: Gelijk heb je wel dat de PC altijd mijlenver voorop loopt en dat zal blijven doen. Het is toch ook wel erg verleidelijk om elk jaar je systeem grondig te upgraden. Maar uiteindelijk moet je ook reeel kijken naar wat je nodig hebt, en dat valt in mijn geval reuze mee. Met mijn huidige PIII 866 doe ik zeker nog wel een jaar of langer.
Link naar reactie
[quote:9b837f8bef="den"]Klinkt veelzeggend :wink: Het gekke is toch dat ik me best kan voorstellen dat veel mensen geen 3D gebruiken, maar ook weer niet over de 100 euro willen neertellen voor een goede Matrox of ATI kaart. Zelf ben ik ook wat te oud (26) voor al die nieuwe 3D spellen vrees ik. Zo af en toe denk ik wel eens dat ik hier bij de wat oudere garde behoor :D Ach ja, ik kan me nog herinneren dat ik met bandjes op de commodore 64 zat, en dat je elke dag pacman speelde want meer was er niet :D[/quote:9b837f8bef] Ik wil niets zeggen, maar mijn pa van 54 speelt ook de nieuwste 3d spellen, die man is altijd met de tijd mee gegaan, schaam je den :)
Link naar reactie
[quote:f70581f6b3="den"] Met mijn huidige PIII 866 doe ik zeker nog wel een jaar of langer.[/quote:f70581f6b3] Ja idd, maar hoe lang denk je dat de P2 nog mee moet? ;) Zeker nog 3 a 4 jaar en juist in de laatste 2 jaar zijn die dingen zo ernstig slecht. Vergelijk de PSone maar es met de AXP 1500+ en de GF3 ti200 das ongeveer uit dezelfde tijd. Dan is het verschil toch echt te verschrikkelijk voor woorden :(
Link naar reactie
Ok, ok ik geef me gewonnen :wink: Maar voorlopig heeft het upgraden van het systeem toch prioriteit. Nieuw mobo, geheugen en proc. staat toch wat hoger op het verlanglijstje. Als dat eenmaal geregeld is, ben ik niet te beroerd een vette 3D kaart te gaan kopen. Maar zoals gezegd, dat kan nog wel een tijdje duren. Het enige voordeel daaraan is wel dat je over een jaartje bv. al weer veel meer krijg voor dezelfde prijs. Maar die goeie 3D kaart komt er op termijn heus nog wel een keer hoor, maken jullie je maar geen zorgen :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...