Ga naar inhoud

ff een snelle vraag Ti4200 Leadtek of Aopen


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een Geforce4 Ti4200 te kopen, met 128mb geheugen. Nu twijfel ik tussen de versie van Leadtek en de Aopen Aeolus. Welke van deze twee is de beste keus ivm oc'en en extra opties op de kaart Video in, kabeltjes en dergelijke. Ik heb een gunstige revieuw voor de Aopen gelezen en de koeling van de Leadtek lijkt wel leuk. Kan iemand mij ff de gouden tip geven.. mvg Arjan
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:751e354d78="hjs"]De oc prestaties met een aopen zijnnogal wisselend, ik kom op 290/590 en datis dus erg goed, maar er zijn er ook welke de 500 niet eens halen voor het geheugen, terwijl er toch 4ns Samsung geheugen op zit ( = 500 mhz geheugen)[/quote:751e354d78] Idd maar als je ziet dat kajutsa met zijn kaart de bluddy 300/600 of iets in die richting haalt dan zou ik toch voor de Leadtek gaan.
Link naar reactie
Ik vind idd de Leadtek de betere keus! Ik heb de mijne zoals marcel zegt op [b:61b69d988c]310[/b:61b69d988c]/600 gehad en kon misschien nog wel hoger. Nu heb ik hem op 290/555 lopen om zeker te zijn dat mijn spellen niet vastlopen etc. Dat zijn toch best brute OC's dacht ik zo voor de GF4 ti4200. Alleen is het niet gegarandeerd dat jij die waardes ook haalt, want het is ook een kwestie van geluk... als er 1 "zwak" geheugenchippie tussen zit kan je het wel vergeten.
Link naar reactie
Na dan komt die van hjs toch hoger. Heb je artifacts dan op 600mhz mem? Anders gewoon lekker laten staan. Ik bedoel ik kan nu met deze kaart tot 760mhz mijn ram stabiel laten lopen maar dan is dus ongeveer mijn halve scherm geel en wit van de artifacts. Ik heb hem standaart op 702mhz lopen wat buitengewoon wreed is voor een ti4400. Jammer dat de core het na 307 al laat afweten. Miscchien dat hij in Linux beter OC't. Ik ga het binnenkort proberen: ik heb al een OC-tooltje en benchen doe ik met de Linux versie van Quake 3 Arena.
Link naar reactie
[quote:a52d255917="Marcel de Reus"] Wat jij doet heet benchmarktweaken. Hem alleen voor de benchmark zo hoog mogelijk laten lopen maar in het dagelijks gebruik hem lager zetten.[/quote:a52d255917] Wat is daar mis mee!??! dat doe ik ook. ik kijk eerst hoe hoog ik kan komen en bench hem dan. vervolgens zet ik de settings een tikkie lager om de levensduur en de stabiliteit te waarborgen stabiliteit test je niet met 3 uur maar met minimaal 24uur
Link naar reactie
Ja maar als je 1 test uitloopt noem ik dat dus niet stabiel. Dat is hetzelfde als gewoon een bench met artifacts goedkeuren. Op die amnier heeft mijn proc ook al 1900mhz stabiel een bench gedraait en heb ik een 3DMark van 12345 gehaald, maar toen ik heb in de loop zette crashte hij al na 42 minuten :( Dan vind ik de benchmark dus een foute weerspiegeling. Hij moet du retestabiel zijn op de settings waarop je bencht. Als dat het geval is waarom zou je hem dan een tikkie terug zetten? Levensduur? Je upgrade elk half jaar oid dus daar hoef je het niet voor te doen. Ik hb hem nu default lopen omdat ik crashes kreeg vanwege de temp die 60+ werd. Dat wordt hij nu nog en is dus te hoog. Daarom ga ik waarschijnlijk de 5xYStech aan Erik verkopen en zelf 6x een stille 80x80 Papst fan halen. Dan ga ik hem naar waardes OC'en waarmee hij zonder probs 3 uur kan benchen, want als ie dat 3 uur kan moet het ook wel 24uur kunnen. Bovendien game ik nooit langer dan 3 uur achter elkaar dus dan zou het mog geen prob zijn.
Link naar reactie
[quote:0156bd570c="Red Dragon"][quote:0156bd570c="Marcel de Reus"] Wat jij doet heet benchmarktweaken. Hem alleen voor de benchmark zo hoog mogelijk laten lopen maar in het dagelijks gebruik hem lager zetten.[/quote:0156bd570c] Wat is daar mis mee!??! dat doe ik ook. ik kijk eerst hoe hoog ik kan komen en bench hem dan. vervolgens zet ik de settings een tikkie lager om de levensduur en de stabiliteit te waarborgen stabiliteit test je niet met 3 uur maar met minimaal 24uur[/quote:0156bd570c] ik heb hem voor dagelijks gebruik ook niet hoog staan hoor. 260/515 Ik speel zelf veel te weinig spellen en alle spellen gaan op die res. soepel. De kids spelen meer, en die spellen hebben helemaal geen gf4 nodig ;) Dus waarom de kaart tot de max overklokken in mijn geval (waarom overklokken eigenlijk? omdat ik het toch niet kan laten ;) )
Link naar reactie
//Marcel De settings waar ik mijn 3dmark2001 score mee heb gehaald draaien hier langer dan 3 uur stabiel dus vallen onder jou eisen pakket :) :) (zonder artifacts) Wat de levensduur betreft. ik gebruik het maar een half jaar das waar. maar ik verkoop het weer door aan een ander die er wel heel lang mee moet doen (al dan niet geOCed.) Hoe dan ook 1920mhz en me videokaart op 310/688 levert geen vastlopers op en geen artifacts. maar ik heb hem toch terug geklokt. daar voel ik me gewoon lekkerder mee. ik draai nu +/- 1900mhz en 300/650
Link naar reactie
Ik doe dat ook altijd, even de max bepalen en dan er safe iets onder gaan zitten, het is niet goed om een kaart of andere hardware constant op z'n grens te laten lopen, ik zit altijd ook net iets onder die grens, het is hier wel eens warmer in de kamer en dan kan hij als nog warm lopen, heb ik vaak genoeg gehad.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...