Ga naar inhoud

Videokaart, veel keuze kan niet kiezen.


Aanbevolen berichten

Er staan verschillende topics in dit forum met dezelfde vragen als ik heb maar nog steeds snap ik er niks van. :( Zoveel keus, zoveel aanbod, zóóóó lang heb ik al geen games meer op de Pc gespeeld (veeleisende games) :-? Nou het ik dus een (ontzettend ouwe) ATI 128 Rage Pro in die bak zitten maar ja, dat draait natuurlijk voor geen meter met de hedendaagse games. Heb jij ooit wel eens een spel als MoH zien draaien op zo'n ouwe kaart? Daarom is mijn vraag, wat zou ik nou nemen? Voor 'n kaart? Ja, dat kan ik natuurlijk zelf ook wel bedenken, maar ik kan nou niet weten hoelang een videokaart in-blijft en wat een mooie verhouding is tussen prijs en prestatie. Dus wat moet ik nemen? ATI, Gforce, Creative? Zolang het maar rond de € 150/€200,- blijft is het goed. 8) Dus: - Prijs/kwaliteit - Het moet nog een paar jaar mee kunnen gaan - Ik wil vloeiend games spelen zoals: MoH, RtCW en UT2003 ofzo
Link naar reactie
[quote:413ca49c9f]Dit wordt echt 1000x per dag gevraagd. Dus ff de search gebruiken en je orienteren. Bovendien geef je veel te weinig info: 1. Welk moederbord? 2. Hoevel geheugen? 3. Hoe snel is je huidige kaart? 4. Wat wil je ermee gaan doen? 5. Wat is je budget?[/quote:413ca49c9f] Dit is wat ik [b:413ca49c9f]gister[/b:413ca49c9f] nog in een ander topic zei. Ik wil best helpen met kiezen maar ik kan niet ruiken wat voor PC je hebt ed. Als je een P1 MMX hebt kun je daar zelfs met een Radeon 9700 niet vloeind MoH mee spelen.
Link naar reactie
Als ik er vanuit mag gaan dat je een redelijke computer hebt (hoger als 1,6 Ghz, pentium bv) dan vind ik: ATI Radeon een perfecte keuze. Zit rond die 150 eur Allrounder in 2D, 3D games en een verdomd goede TV-Out, die beter is opgelost dan al die Nvidiaspullen. Die hebben zwarte randen rondom. Groet, Aswin
Link naar reactie
die kaarten zou ik helemaal niet aanbevelen. hij wil de spelen graag vloeiend spelen! als je Budget onder tegen de 200 Euro zit zou ik een Ati Radeon 8500 nemen. Of een GeForce 4 ti 4200 64mb deze 2 kaarten zijn wel wat snel voor je systeem maar je kan er temisnte een tijd mee vooruit
Link naar reactie
zit er veel verschil tussen 64mb en 128 mb? Ik bedoel kan je met een geforce 4 ti 4200 64 mb dezelfde spellen vloeiend spelen als met een 128 mb. Of kom je echt heel snel in de problemen als je de resolutie al verhoogd? Ik heb nu een p4 1700, 512 intern, win xp home, 40 gb hd 7200
Link naar reactie
[quote:313600e96b="da.mark"]zit er veel verschil tussen 64mb en 128 mb? Ik bedoel kan je met een geforce 4 ti 4200 64 mb dezelfde spellen vloeiend spelen als met een 128 mb. Of kom je echt heel snel in de problemen als je de resolutie al verhoogd? Ik heb nu een p4 1700, 512 intern, win xp home, 40 gb hd 7200[/quote:313600e96b] De 64mb is standaard sneller geklokt als de 128 mb, dus de huidige spellen lopen sneller met een 64mb, maar als je dingen als FSAA en aniso aan gaat zetten is de 64mb extra geheugen wel handig. en de spellen van morgen gaan natuurlijk ook om steeds meer geheugen vragen, dus wil je wat langer met je kaart doen zou ik zeker voor een 128mb versie gaan. Wil je nu voor weinig de meeste snelheid en je wil binnen een jaar weer een betere kaart kopen zou ik voor een 64mb versie gaan en die maximaal overklokken (er zijn versies met 3.3 ns geheugen op de markt)
Link naar reactie
Tja, nieuwe kaart kopen, 'k zou zelluf kijken naar één van de allernieuwste (om tenminste niet iedere keer achter te lopen...en telkens er weer achter komen, dat je de allernieuwste spellen niet kunt spelen). IT'S ALL ABOUT THE MONEY!!! Oh ja, ik heb zelf een 3D Blaster® 4 Titanium 4400 van Creative (zie o.a. http://nl.europe.creative.com/products/category.asp?cate=4), en heb daar nog helemaal GEEN problemen mee (knock knock... :wink: ). Suc6 met je zoektocht!
Link naar reactie
Het allernieuwste: das nu binnen korte tijd de Radeon 9700 kan je met zo'n PC totaal niet benutten. Het schiet niet om, zelfs met zo'n monser van een kaart kun je echt Morrowind niet vloeind spelen op 1920x1440. Ook niet op 1600x1200 en 1280x1024 denk ik. Je hebt ook een snelle proc, chipset en snel geheugen nodig. Daarom is het zonde om voor zo veel geeld het allernieuwste te kopen voor zo'n systeem. Een GF4 ti4200 zal in dat systeem nauwelijks onderdoen voor een Radeon 9700 hoor, terwijl de prijs bijna verdubbeld :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...