Ga naar inhoud

geen beeld op TV bij opgenomen video.


Aanbevolen berichten

Hoi boys, Poosje geleden dat ik hier geweest ben maar misschien weet een van jullie een antwoord op mijn probleem. Ik heb een ATI Radeon 7000 64 mb met TVout aangeschaft en alles werkt prima (ook tv out) , ik vind het beeld best wel goed. Avi's afspelen op TV gaat prima. DVD's ook en ook DIVx fims afspelen op TV gaat allemaal prima, maar nou komt het....... Als ik iets heb opgenomen (van TV) met mijn PCTVpro TVkaart , en ik wil dat dan vervolgens afspelen op de TV , dan heb ik geen beeld !!! Erg frustrerend temeer het weergeven van TV via de PCTVpro naar TV , wel goed weergegeven wordt ! Wat ik ook doe , van veranderen van resolutie tot diverse PAL instellingen uitproberen, niets helpt. Ook de optie : Interlace activeren of Primary afdwingen, heeft geen enkel effect. Nu zitten er op de ATI videokaart nog wel de nodige instellingen , en daar heb ik ook wel het nodige uitgeprobeert maar ook dat helpt niet. Misschien dat het een en ander in combinatie ingesteld moet worden, dat weet ik natuurlijk niet. Er is bijvoorbeeld in zowel de Open GL als Direct 3D , de mogelijkheid om Anti-Aliasing over het volledige beeld , in of uit te schakelen, en ook iets over bufferdiepten en textuur compressie . En wachten op verticale sync en rasteren tijdens alpha blending in of uitschakelen. Kortom mogelijkheden te over, maar wat geeft een oplossing ? Wie o wie weet een mogelijkheid om opgenomen TVbeelden op TV weer te geven ? gr Ruud.
Link naar reactie
Blijkt toch een probleem te zijn. tussentijds zit ik er volop over te prakkizeren. Zou het kunnen dat ik een verloopkabeltje van Svideo naar Composite moet gebruiken ? Ik heb namelijk op de TV geen Svideo aansluiting (wel op de scart) maar als ik dan de Svideo uitgang van de videokaart gebruik met een kabeltje naar Composite, zou dat iets uitmaken ? Ik vind het zo raar , omdat alle andere beelden naar TV gewoon perfect zijn.
Link naar reactie
Nou, ,,,,,,,,, het was een gewone instelling !!! Bij weergaves moest er een button worden geactiveerd, waarbij ik er gelijk bij zeg dat ik dat vreemd vind omdat het bij letterlijk en figuurlijk, nergens bij nodig is, behalve dan bij opgenomen video vanaf TV. Met andere woorden , ik kan alles afspelen op TV , van DVD tot DIVx. . maar behalve beelden die opgenomen zijn van TV , terwijl dat ook gewoon AVI's zijn. Ik vind dat vreemd, maar okee alles werkt nu naar behoren, maar ik zet er toch kanttekeningen bij , omdat er best wel een hoop mensen zijn die zo'n kaart kopen , en er dan dus niet uitkomen, laat staan , als ze een of andere "helpdesk" bellen, want dat is wel gebleken , dat "zoiets" bellen, maar zelden zin heeft. Okee, rest mij een ding te opperen hier. Wie weet er meer te vertellen over Composite scherpte en Composite Dot Crawl .
Link naar reactie
:roll: dat er niemand gereageerd heeft , heeft mij een beetje teleurgesteld. Waarom ? Omdat ik best lang op het forum van CT hebt vertoeft , en nu ik dan een technisch vraagstukje heb, verwacht ik dan in ieder geval een reply. Niet dat ik een oplossing verwacht, maar op z'n minst toch wel een reply in de zin van 'hoi Ruud, hoe is het ?' Een oplossing is natuurlijk wel leuk, maar ik verwacht het niet eens !!! Eventueel zou het leuk zijn als er mensen zouden zijn ( wat ik zeker weet) die de mededeling deden dat ze het probleem herkennen. Bij deze heb ik gezegd (en mijn ei kwijtgeraakt) , maar ik kan er toch niet omheen om het te laten om te melden, dat ik het tegen vind vallen hoe mensen op dit CT forum, hun karakter is. Dat valt me zwaar tegen , en het valt me zwaar om dat zo te moeten melden. Hoe dan ook , ik kan niet anders......... Lang , is het CT forum , een fijn forum geweest , waar iedereen elkaar lief en respectvol behandelde, maar toen het "klets" gedeelte van het forum , van het toneel verdween, is het snel erg achteruit gegaan met C!T. Dat iis best wel jammer, omdat het jarenlang een fijn blad is geweest , wat in ieder geval in een zekere behoefte heeft voorzien. Dat is helaas verleden tijd. Treurig !
Link naar reactie
Je hebt het toch zelf al opgelost? Wat is het probleem nu? Sommige mensen hebben af en toe ook nog wat anders te doen en bovendien is het vakantie tijd. Bovendien moet je de edit knop es gebruiken of had je al die tijd dat je op het C!T forum zit nog nooit van flooden gehoord? :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...