Ga naar inhoud

Radeon 9000 -> wat te doen?


Aanbevolen berichten

Een maandje geleden heb ik hier wat vragen gesteld over een nieuw te kopen videokaart. Omdat ik nog niet echt tijd heb gehad om op zoek te gaan naar de aanbevolen kaart (was toen de Radeon 7500 64 DDR DVI/TV) en nu wel, ben ik dus een gaan kijken op het web. Nu lees ik her en der dat ATI in augustus met de Radeon 9000 komt, die toch wel wat beter is dan de 7500. Alleen wat zullen de prijzen hier zijn? Ik schat zelf voor de 9000 zo'n 140 euro en voor de 9000 PRO zo'n 170 euro. Die laatste gaat dan zowieso boven mijn budget. En dus is het de vraag of het zinvoller is om voor 140 euro een 'gewone' 9000 te kopen ipv nu een 7500 voor 110 euro? Bovendien vraag ik me af wanneer de Radeon 9000 hier te koop zal zijn en of dan wellicht ook de prijzen van de 7500 zullen dalen? In dat geval ben ik nog wel bereid een maandje of 2 te wachten ;-). Iemand die me advies kan geven op dit punt?
Link naar reactie
Een 9000 zal dus wat sneller zijn dan de 7500, en DX8 erop hebben. Dat zijn de grootste voordelen begrijp ik uit alle verhalen. Maar qua prijs moet ik dus meer in de richting van 120/130 euro denken vanwege de concurrentie met de GF4 MX. Dat maakt 'm inderdaad wel erg interresant voor mij. Valt er al iets te zeggen over de levertijd?
Link naar reactie
Prijs en levertijd is gewoon afwachten. Maar ik weet nu al 3 merken welke met die kaart komen, dus heb ik goede hoop dat het vrij snel volgens planning gaat(hercules, Club3d en Creative, Gigabyte zal ook wel) Geen idee wanneer de bedoeling is dat hij uitkomt. (Prijs is natuurlijk ook ff afwachten) [edit] http://www.tweakers.net/nieuws/22631 [color=darkred:a67860c429]De 9000 en 9000 Pro serie zullen pas vanaf augustus leverbaar zijn, en de 9700 serie vanaf september Ook Creative introduceert een op de Radeon 9000 Pro gebaseerde videokaart. De Creative 3DBlaster 5 RX9000 Pro is voorzien van 64MB DDR-RAM en de verwachte verkoopprijs zal rond de $129,- liggen. [/color:a67860c429]
Link naar reactie
Zo te zien kan ik met al deze ontwikkelingen nog flink mijn voordeel doen. Bij Club 3D zijn zelfs de Radeons 8500 nu al voor onder de 140 euro te krijgen! De GF4 MX en de Radeon 7500 DVI/TV zitten zelfs al rond de 100 euro. Ik begin me nu toch steeds meer af te vragen hoe goedkoop die 9000 wel niet moet gaan worden, aangezien ie minder is dan de 8500, of heb ik nu iets niet goed begrepen? Efin, het wordt er niet gemakkelijker op zo om te kiezen, wel goedkoper :D.
Link naar reactie
Mede daarom vraag ik mij dus af wat nu wijsheid is. Immers, even een simpel rekensommetje. Als de adviesprijzen die ik her en der tegenkom voor de 9000 (PRO) liggen op $109 ($129) dan zal er voordat ze hier zijn zeker een euro of wat bovenop komen. De 9000 gaat dan al gauw richting de 130 euro en de 9000 PRO richting de 150 euro. Als je dan een 8500 PRO 64 DDR kunt kopen voor 140 euro snap ik niet wat je met een 9000 moet. Vind dit een beetje rare prijsstelling al zullen veel mensen zich wellicht laten bedotten door het 9xxx aspect (hoger = beter). Vandaar dat ik dacht dat de 9000 PRO nog onder de prijs van de 8500 PRO zou komen te liggen. Lijkt me vrij logisch. Maar als ik dan die adviesprijzen in the States zie, kan ik net zo goed nu al een 8500 PRO aanschaffen.
Link naar reactie
Dat was ik inderdaad ook van plan. Op zich heb ik geen haast. Bovendien speel ik ook nauwelijks spellen, maar wie weet dat dat in de toekomst wat verandert. Zeg nooit nooit... Maar goed, als je voor enkele tientallen euro's meer een wat toekomstbestendigere kaart kunt kopen, zal ik dat zeker niet nalaten. Voorlopig eerst maar eens een maandje (of 2) wachten om te kijken wat de 9000 serie gaat doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...