Ga naar inhoud

GeForce 4 Ti 4400 + atlon 2000 xp loopt vast bij spellen


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een nieuwe computer gekocht maar hij doet het niet helemaal. hij is erg snel maar ik heb er een GeForce 4 Ti 4400 in zitten. als ik een spel loop te spelen zoals sof2 dan loopt hij na een paar minuten, op verschillende tijden helemaal vast. het geluid en het beeldscherm. in dit geval kan ik de computer alleen resetten. bij de zaak wisten ze dit al en dat ik een pitch updater moest downloden. maar dat kon ik niet vinden. ik heb al verschillende patchen gedownlood. maar heb het probleem nog steeds. kan iemand mij alsjeblieft helpen. ik weet niet meer wat ik moet doen. alvast bedankt, greets van marc
Link naar reactie
zet in je bios fastwrite en sideband uit. en evt je agp op 2x. download de laatste drivers bij www.nvidia.com Maar als je een nieuwe pc gekocht heb bij de winkel (kant en klaar) zou ik hem terug brengen en hun het probleem laten oplossen. welk moederbord heb je? De gigabyte kt333 bv krijg je niet stabiel met een ti-4400 (oude revisie dan van dat mobo).
Link naar reactie
Het zou aan je voeding kunnen liggen. Probeer eens een andere (minimaal 300watt) voeding. Heb je de nieuwste detonator drivers en via4in1 drivers geïnstalleerd (als je een moederbord hebt met via chipset). Soms kan het probleem ook bij de onboard geluidskaart liggen die problemen veroorzaakt.
Link naar reactie
ik vindt mezelf een redelijke iemand die verstand van computers heeft maar, wat is bv: zet in je bios fastwrite en sideband uit. en evt je agp op 2. dat zal je in stappen moeten uitleggen want ik heb niet genoeg verstand om dat te vinden. ik zal inderdaad gaan zoeken naar nieuwe drivers. wat raaden jullie aan??? alvast bedankt, greetz van marc
Link naar reactie
Heb je de PC aknt en klaar gekocht? Met alles geïnstalleerd? Dan terug naar de toko en laat hen het maar oplossen: niet jouw probleem. Zelf alles geïnstallerd haal dan ff deze drivers: Via 4in1 www.viatech.com (alleen als je een Via chipset hebt!) Detonator 29.42 www.nvidia.com En de proggies: CPUcool www.podien.de (om temperatuur en voltages te meten, zo kun je zien of het een voeding/temp probleem is) 3DMarkSE www.madonion.com (om te testen of je sys na het installen van de drivers wel stabiel is en het niet toevallig aan sof2 ligt)
Link naar reactie
Koeling moet geen probleem zijn. Zolang hij niks overklokt mag de temperatuur van de kaart geen probleem opleveren lijkt mij. Ook al zit hij in een potdichte kast, daar moet zo'n kaart gewoon tegen kunnen !! (als fabrikant breng je toch anders zo'n kaart niet uit, zat pc's welke verkocht worden hebben geen case-fans oid) Fast-writes en Sideband enzo zijn opties welke in de bios van je pc staan (druk op DEL tijdens het opstarten) Maar ik zou persoonlijk de pc terug brengen als je hem kant en klaar gekocht hebt !!
Link naar reactie
[quote:3bccc7338a="marcvdbrink"]hoe kan je erachter komen wat voor chipset je hebt en wat je ervoor moet downloden.[/quote:3bccc7338a] Als je dat niet weet, heb je niet je pc zelf gebouwd. Breng hem nu maar gewoon terug en vertel wat je problemen zijn. Te veel klooien met de pc kan alleen maar garantie problemen opleveren!! btw: je kan bv met Sisoft Sandra een hoop info over je pc krijgen.
Link naar reactie
[quote:8db6dee942="jammah"][quote:8db6dee942="Marcel de Reus"] En de proggies: CPUcool www.podien.de ([b:8db6dee942]om temperatuur en voltages te meten, zo kun je zien of het een voeding/temp probleem is[/b:8db6dee942]) [/quote:8db6dee942] Wat staat hier dan?[/quote:8db6dee942] OK dat heb ik idd ook gelezen, maar [miereneuk-mode] hoeveel heb je daaraan? Bij elke pc is dat anders, misschien loopt hij bij hem misschien al vast bij 40C binnentemp, terwijl dat bij jou of mij pas bij 45C is...Ik krijg niet de indruk dat hem dat verder helpt. Bij mij was dat ook, bij het spelen van een spel (ik heb de Leadtek 4400) liep de pc gewoon vast na een paar minuten. Een extra casefan erbij, en het probleem was verholpen. Als de videokaart zijn warmte niet kwijt kan (en daar komt VEEL warmte vanaf) dan kan hij toch vastlopen.
Link naar reactie
[quote:b8e1c3f50c="hjs"]Koeling moet geen probleem zijn. Zolang hij niks overklokt mag de temperatuur van de kaart geen probleem opleveren lijkt mij. Ook al zit hij in een potdichte kast, daar moet zo'n kaart gewoon tegen kunnen !! (als fabrikant breng je toch anders zo'n kaart niet uit, zat pc's welke verkocht worden hebben geen case-fans oid)[/quote:b8e1c3f50c] Dat ben ik dus niet met je eens. Als de kaart zelf al twee fans heeft (zoals die leadtek dus) waar moet die warmte dan heen...als je kast dicht is? Bij warm weer (en een warme kamer) kan je dan echt wel problemen krijgen hoor! Sommige kasten die je kunt kopen zijn zo slordig gebouwd dat je airflow wel eens hinder kan ondervinden. [quote:b8e1c3f50c] Maar ik zou persoonlijk de pc terug brengen als je hem kant en klaar gekocht hebt !![/quote:b8e1c3f50c] Dat ben ik met iedereen hier eens...het is een probleem wat de verkoper moet oplossen :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...