Ga naar inhoud

onderklokken van mn Geforce III


Aanbevolen berichten

ik heb al eens met de search zitten kijken wat mijn probleem kan wezen met mn videokaart, en ben er nu achter denk ik. als ik spellen oid zit te spelen, loopt ie bij het opstarten al vast, nu lees ik dat dit vaker voorkomt en waarschijnlijk verholpen kan worden door de kaart te underclocken. nu heb ik hier nog wel een paar vraagjes over: - BA had het over een te lage spanning op de 3,3V lijn, wat is de ideale spanning dan?? en kan ik eventueel met een progje of in mijn bios zien wat mijn spanning is (zodat ik weet dat het daar aan ligt) - ik heb een Club3d Geforce III ti-200, de memclock speed daarvan is: 200 mhz en Corespeed is: 175 mhz, enig idee wat dan een ideale instelling is, of is dat gewoon ff doorklooien. - hoeveel scheelt het als ik de kaart underclock?? want als ik de kaart heel erg moet underclocken, zullen de prestaties ook verminderen, en dan kan ik beter weer mn onboardkaart gebruiken, want dan is het zonde van zo''n goeie kaart thanx :wink:
Link naar reactie
Nou ik ben Ba niet 8) maar ik kan je proberen je te helpen. Als je een freeze krijgt is je videokaart niet te warm (geen airflow in je kast???)heb je al geprobeerd je zijpaneel eraf te halen en te kijken of je dan nog een freeze krijgt? De 3.3 volt lijn is ideal op 3.3 volt :lol: maar wat Ba bedoelt is dat je voeding misschien brak is en hem dan niet 3.3 volt geeft maar bijv 3.0 volt geeft en dat kan leiden tot een freeze van je computer. Je kan in bios misschien zien onder Hardware monitor (teminste bij mij kan dat) of je kan het programma mbm5 downloaden en het daar aflezen. Wat betreft je performce. Dat valt wel mee als je maar niet teveel gaat underclocken. (10 mhz kan nog wel en je ziet dan bijna geen presentatie verlies)
Link naar reactie
temp is het niet volgens mij, de case temp is ongeveer (met paneel eraf) ong. 32 graden. en er zit ook nog een cooler op de videokaart die hem koelt, dus superwarm krijgt ie het niet. en het voltage dat zal ik dan ff kijken, ik wist niet of er ook een marge opzat qua voltage, maar als het minder dan 3,3 is, dan kan het daar dus aanliggen.
Link naar reactie
een kaart underklokken om vastlopers te voorkomen is natuurlijk niet waat je hem voor gekocht heb. als je zeker weet dat de vastlopers worden veroorzaakt door de videokaart dan zou ik hem ruilen en niet gaan underklokken. ik denk niet dat de 3.3volt lijn zoveel invloed op die videokaart heeft. maar dat is mijn mening. test de kaart is in een andere pc. het kan ook de combinatie zijn van de kaart met andere hardware. zoals je moederbord.
Link naar reactie
Die 3,3 V heeft wel invloed op o.a. de AGP bus, maar volgens mij niet op de kaart zelf... Bovendien als die 3,3 V lijn de goede spanning heeft zou de videokaart in principe (in ieder geval hardwarematig) goed moeten lopen. Dus evt ergens anders testen wat Red Dragon al zei en terugbrengen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...