Ga naar inhoud

Welke grafische kaart zou ik het best aanschaffen


Aanbevolen berichten

hoi iedereen, ik heb nu een Nvidia tnt2 m64 16 mb grafische kaart. ik heb mij onlangs een tv kaart van pinnacle aangekocht en nu vraag ik mij af of ik door het veranderen van grafische kaart ik een mooier en scherper beeld kan krijgen. Niet dat ik hoef te klagen maar je weet het een mens is nooit gelukkig :D Ik heb ook een LG 775ft scherm Voor de rest werk ik met Windows XP pro. Het geheugen bedraagt 192 mb. Een AMD athlon processor van 1GB En een Via appolo KT133 chipset met een florida moederbord. Ik weet niet of al deze informatie nodig is maar ik ben dan ook niet thuis in de markt van videokaarten. Welke kaart zou het best zijn? En niet te duur natuurlijk :D Ik ben helemaal geen spelletjesfanaat maar ik zit nogal wat VEEEEEEL te spelen en knoeien met videobewerking. DADA Mickey Mouse [color=red:195db27eff]ER IS ALTIJD WEL IETS JAMMER !!![/color:195db27eff]
Link naar reactie
Ik bedoel dus echt een betere kwaliteit zonder de resolutie te moeten aanpassen. Scherper beeld en kleuren. Kortom een haarscherp beeld. Ik heb wel gehoord dat sommige kaaarten nogal eens niet goed durven te werken met windows xp pro DADA Mickey Mouse [color=red:3c23982ea4]ER IS ALTIJD WEL IETS JAMMER !!![/color:3c23982ea4]
Link naar reactie
Maar welke zou ik kiezen een 32mb of een 64mb ???? Ik zou graag een kaart willen die ik volledig kan gebruiken. Niet een die net iets te licht is of eentje die veel te zwaar is en waarvan ik de mogelijkheden niet gebruik. Dat zou dan ook dom zijn he. En zoals gezegd gebruik ik die bijna alleen voor videotoepassingen. Ik zal eens gaan kijken bij de websites van ATI en matrox. Alvast badankt voor jullie goede tips en natuurlijk zoals altijd SNELLE reacties DADA Mickey Mouse [color=red:5ee190cfbb]ER IS ALTIJD WEL IETS JAMMER !!! [/color:5ee190cfbb]
Link naar reactie
Mijn monitor is een LG flatron 775FT 17inch scherm 90 degree deflection 0.24 mm slot pitch Wide Anti Reflective Anti Static coating Horizontal freq 30-70 hz Vertical freq 50-160 hz Input form Separate TTLSignal input 15 pin d-sub connector Video input : Input form Separate,RGB analog, 0.7Vp-p/75 ohm, positive Resolution 1280 x 1024@60hz IK HEB GEEN FLAUW BENUL WAT DIT ALLEMAAL WIL ZEGGEN ik heb juist mijn boekje van mijn scherm opengedaan en dit stond er allemaal in. Zou dit scherm goed werken met die kaart die Marcel zei. DADA Mickey Mouse
Link naar reactie
DANK U WEL IEDEREEN !! Ik zal eens snel naar de winkel hollen !! Nu kunnen ze mij geen kat in een zak verkopen. Daar had ik namelijk een beetje schrik van, dat ze mij iets gingen aansmeren waar ik niets mee was. Zeker als je zoals ik leek bent op dat gebied. Maar nu weet ik precies wat ik moet hebben. NOGMAALS BEDANKT DADA Mickey Mouse
Link naar reactie
Nu heb ik net die test op computertotaal van grafische kaarten nog eens nagelezen en de beste koop was de ATI Radeon 7500 64 mb DDR Tvout DVI. Normaal gezien ging ik mij een Matrox g550 aanschaffen omdat die de beste is in 2d kwaliteit. Maar als ik zie zijn de twee kaarten van prijs ongeveer net hetzelfde. Heeft er iemand ervaring met de ATI radeon 7500 ? Levert hij ongeveer dezelfde 2d kwaliteit als de Matrox G550 . Want als de kwaliteit van 2d niet veel verschilt kan ik mij misschien better die ATI kaart aanschaffen. Die heeft meer geheugen en is beter in 3D. Ik gebruik niet echt veel 3d maar dat is dan toch mooi meegenomen dacht ik zo. Alvast bedankt Mickey Mouse [color=red:682b23e2a3]ER IS ALTIJD WEL IETS JAMMER !!![/color:682b23e2a3]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...