Ga naar inhoud

Spiegeling in monitor


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe monitor kopen... Nu zit ik in een kamer waar het nogal licht is en mijn huidige monitor kan daar niet zo goed mee omgaan, nogal last van hinderlijke reflecties op het scherm. Nu weet ik dat de ene monitor er veel meer last van heeft dan een ander. Daarom is mijn vraag. Wie weet (uit ervaring) welke monitor weinig last van reflectie heeft? Alvast bedankt! groeten
Link naar reactie
Het maakt al een wereld van verschil of je een plat of bol scherm hebt. De platte heeft natuurlijk al minder spiegeling dan de bolle. Verder hangt het af van de anti-statische/ontspiegelingslaag die is aangebracht op de beeldbuis. Ik heb een iiyama en die is qua ontspiegeling erg goed. Maar er zijn er uiteraard meer. Ga gewoon in een winkel kijken en probeer een TL-buis 'te spiegelen' in de beeldbuis. Een goede anti-reflectie laat een blauwe gloed zien die maar zwak verlicht is.
Link naar reactie
Een goed TFT-scherm heeft bijna geen hinderlijke spiegeling meer, zelfs mijn flatscreen CRT Iiyama heeft nog spiegeling alleen valt het mij niet meer op. Maar elke flatscreen die eerst weinig spiegeld kan door foute schoonmaakmiddelen zijn coating verliezen en alsnog veel gaan spiegelen. Ik gebruik zelf altijd anti-static foam-cleaner om mijn beeldscherm te reinigen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...