Ga naar inhoud

videokaart Oem of Retail


Aanbevolen berichten

ik zit eens een beetje te checken op tweakers, en ik zie daar heel vaak 2 dezelfde videokaarten staan, alleen dan is de ene OEM en de andere een Retail versie. Wat nog het vreemdste is, er zit ook nog wel wat prijs verschil tussen. Wat is het grote verschil tussen een videokaart die een OEM versie heeft, en eentje die een retail versie heeft? en waarom zit er zoveel verschil tussen de prijs??
Link naar reactie
Bij OEM kaarten zitten geen goodies als games etc. Je krijgt dus gewoon een kale kaart met een setje drivers. Bij ATI maakt de kloksnelheid ook nog verschil: R8500 Retail = 275/275 R8500 OEM = 250/250 R7500 Retail = 290/230 R7500 OEM = 270/230 (memspeed weet ik niet meer zeker)
Link naar reactie
Fabrikanten leveren hun artikelen vaak in twee versies: een met doos en gebruiksaanwijzing etc, om in winkels te verkopen (de 'Retail' variant). Daarnaast leveren ze dezelfde produkten aan bedrijven die er PC`s mee samenstellen en dus niet zitten te wachten op een glanzende doos die ze alleen maar weg moeten gooien. Door het gemis van de doos etc ligt de prijs per stuk een stuk lager. Dit heet de OEM (of bulk) versie. Je krijgt dan alleen hardware mee, vaak zonder drivers en zonder verpakking.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...