Ga naar inhoud

Radeon8500 en TV-out, een ondertitelingprobleem


Aanbevolen berichten

Nou ik heb op RAGE3D.com het forum opgezocht en ik heb EXACT hetzelfde probleem als hij. Dit had ie geschreven: hellhr Newbie Registered: Apr 2002 Location: Posts: 2 TV-out, no subtitles? Hi. I am running XP pro, I tried various drivers (now running latest leak) and I always had the same problem: On tv I can see everything what is on monitor except subtitles (microDVD). Note subtitles are displayed correct on monitor. What should I do? Another thing bothers me, picture on TV (29" sony 100HZ, s-video) is significally wors regarding colors then on monitor. Before I had Kyr02 and G400 and I always managed to improve picture. Any ideas? I dont believe kyro2 has better tv-out... THX Dit heb ik met m'n nieuwe radeon. Kan gvd geen subtitles aan ????? Groet, Aswin
Link naar reactie
Ik heb nog steeds dat ondertitelingprobleem, echter als ik volgens de TV-FAQ de TV als primary beeld instel, dan gaat m'n hele windows met applicaties naar de TV en moet ik ervoor zorgen dat de applicatie met alt-enter of iets anders het beeld vult. Dan heb ik wel ondertiteling. Dit is een nadeel omdat ik het spul dan vanaf m'n monitor niet goed kan besturen. Ik ben hier nog mee bezig, dus als iemand iets weet... moet ie zeker even roepen. Dan over de 3D Marks. ik ben teruggegaan naar de originele Installatie met WinME en heb onder WinmE de drivers geinstalleerd (niet overgeklokt) en standaard de 3D marks gedraaid. Het resultaat kwam beduidend hoger uit op 6500 ongeveer. De vorige test was ook op een Win2000 server en daar draaien natuurlijk meer dingen op wat mogelijk van invloed was. Nou, ben benieuwd naar evt TV-OUT ervaringen (dat ondertitelingprobleem) en hoe jullie dat opgelost hebben. Beeld is perfecto. groet, Aswin
Link naar reactie
Maar Aswin als je je dvd naar de primare monitor verplaatst heb je dus geen clone aanstaan maar uitbreiden van het beeld? Clonen wil je niet omdat je dan niet meer kunt werken op je pc? Oh en heb je al eens een andere DVD-speler geprobeerd (software)? Misschien dat PowerDVD of WinDVD het wel goed doen. En welke drivers gebruik je op dit moment? Ik geloof dat die catalyst drivers van ATI zelf ook wel goed werken. Succes ermee.
Link naar reactie
Nou, die heb ik uitgeprobeerd. Kreeg steeds een "hik" te zien in beeld. Verdomd irritant werd het. Ondertiteling bleef weg overigens. Het werkt heel anders dan de Nvidia Gforce waarmee ik wel apart een computermonitor kan gebruiken en op de TV een DVD-film te zien is. Mensen, hulp nog ? Groet, Aswin
Link naar reactie
Welke software gebruk je om DVD's af te spelen? Misschien helpt een ander programma. Ik geloof dat er ook zoiets als een ATI-DVDplayer bestaat. Die krijg je meestal bij de orginele retail ATI-kaarten. Misschien eens even kijken op het net of die te vinden is... Je kun ook even zoeken op dit forum naar een draad waarin drivers voor de 8500 worden aangeraden.
Link naar reactie
Nou SpaceCowboy. Ik heb het helemaal draaiend gekregen. Geen problemen meer. De Radeon8500 loopt prima en ik ben er blij mee en bedankt voor jullie adviezen, want het is precies wat ik wilde. Een Gforce Nvidia .. tja, daar ben ik nu helemaal terug van gekomen. Ik raad iedereen zo'n Radeon8500 kaart aan. Een perfecte allrounder. Alleen als je Nvidia gewend bent zijn bepaalde functionaliteiten ietsje anders opgelost bij de ATI-kaarten. Daar moest ik aan wennen. Kortom: prima koop en mijn score is zonder overklokken en met meegeleverde drivers: 6900 geworden (P4, 1.7Ghz, 512Mb RAM) en dat kan beter en weet ik maar vind het goed zo. Groet, Aswin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...