Ga naar inhoud

Problems met Pinnacle DC10plus (capturecard) en XP


Aanbevolen berichten

Vandaag zou de dag moeten zijn dat ik mijzelf de trotse eigenaar moest kunnen noemen van een capture card van Pinnacle. Eigenaar werd ik, trots niet. Problemen begonnen toen de verkoper mij een gebrande CDrom gaf bij de verpakking ("Is voor XP"). Thuis wordt na het insteken van de PCI kaart en het herstarten de kaart niet herkend door XP. No problems, ik had immers de gebrande CDrom. Er stonden twee files op: * DC10plusHardwareInstall_1028.exe * Studio7_713_6.exe Bij het starten van de files, werd het installatiegedeelte al vrij snel afgebroken ("Studio7 kon op dit systeem niet gevonden worden. S.v.p. van originele CD installeren"). Ik had bij de kaart een originele CD gekregen. Deze liet zich niet installeren ("niet compatible with windows 2000"). Ik maak er een virtuele CDrom van, en markeer de setup file als een Windows 98/ME bestand via de compabiliteitsmodus. Installatie werd uitgevoerd. Enkele foutmelding daargelaten. Het programma start in ieder geval niet, en de kaart is nog steeds niet geïnstalleerd. Op de site van Pinnacle wordt inderdaad melding gemaakt dat deze capturecard compatible is met XP. Het staat zelfs op de doos (met de vermelding dat wel even de site bezocht moet worden). Op de site zijn dezelfde files te vinden als die ik via de gebrande CDrom gekregen heb. Maar hoe kan ik een programma patchen (voor XP) dat zich niet laat installeren (omdat het XP is)? Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Allen fout, helaas. Je hebt(waarschijnlijk) een oude versie van de dc10+ in je mik gekregen en ik zou er mee terug gaan en je geld terug eisen. De oude versie software (studio6) werkt niet met win2000 en/of XP, punt uit. De nieuwe versie software (studio7) die in de nieuwe dc10+ pakketten zit werkt wel onder w2000 en XP maar moet dan wel meestal nog steeds geupdate worden, dit zijn de 2 files die je op het gebrande cdtje hebt staan, de hardware installer(driver update) en de update voor de studio7 software. Denk niet dat de studio6 software is te upgraden naar studio7, dit kan niet, studio7 is een pakket welke gewoon opnieuw volledig los dient te worden aangeschaft door eigenaren met een "oude" dc10+, je krijgt wel enige korting maar dat is alles. De nieuwe versie dc10+ met studio7 software is er zo ongeveer al een 6-10 maanden.......
Link naar reactie
Klopt, je hebt gelijk :D Het vervelende van dit is dat op de doos hier niets over vermeld staat. Zelfs op de site (en het forum) van Pinnacle wordt niet gesproken over DC10 deluxe kaart met een oude CDrom. De winkel waar ik deze kaart gekocht heb, heeft nog even een Studio7 CD voor me gebrand. Na de installatie heb ik de patches geïnstalleerd. Alles draait nu prima. Gek is trouwens dat SVCD formaat wordt verwerkt als 480*576, ipv 576*480. Ik zie dat bij meer (S)VCD programma's. Ook lukt het capturen via Ulead VideoStudio 6 niet. De JPEGM wordt niet als codec erkend.
Link naar reactie
Nieuwe tactiek pinnacle: sinds het verschijnen van windowsXP moet iedere fabrikant eindelijk eens zijn best doen om een knappe driver te produceren, bij w2000 was dit ook al zo maar pinnacle loste dit "probleem" op door gewoon geen driver te maken voor w2k en als verklaring gaven ze: w2k is een profi OS en de dc10 is een hobby kaart, voor een hobby kaart gaan we geen profi-driver maken.... Met het uitkomen van WinXP-home moesten ze dus min of meer maar dat hebben ze dus opgelost door ipv een driver alleen volledige software te releasen, de driver werkt gewoon niet zonder/buiten de pinnacle software en zo zit je nog steeds met een hobby kaart met hobby software, een beetje lullig want de kaart is tot meer in staat dan dat er met de studio software mogelijk is.... Er is dus geen ander programma dat gebruik zal kunnen maken van dc10, alleen met de studio software kan je met de dc10 werken. Een Svcd is 480x576 en dat is de correcte waarde, de afspeel software(een goede svcd player,dvd player enz), zal de svcd als zodanig herkennen en dmv een gewijzigde pel aspect de video weer oprekken tot 4:3 ratio. Bij het maken van de svcd moet je er dus op letten dat je de encoder (bv. tmpgenc)video materiaal van 768x576 of 720x576 aanlevert, de uiteindelijke svcd zal dan dus een "samengeperst" beeld hebben maar dit wordt door de afspeelsoftware gecorigeerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...