Ga naar inhoud

M'n Radeon 8500 is BINNEN !! :-)


Aanbevolen berichten

Nou nee, wil van iedereen horen wat ie ervan vindt. Ook Kajutsa. Dus, kortom het komt er hierop neer: - Met een P4 1.7 Ghz en 512 DDR RAM met een Radeon 8500 (POV) die op 275 Mhz draait met DDR 64 Mb RAM d'rop, is de score beneden de maat. Dit betreft een standaard score (niet overgeklokt, niet de nieuwste drivers). Ok, dan zijn we het eens dat met een beetje overklokken + installatie nieuwe drivers, de performance omhoog zal gaan. Echter de "Die-hards" onder ons zeggen dan nog van.. dat scheelt, maar goh.. standaard had ik al boven de 7000 moeten komen. Okay, dan komt nu voor jullie allemaal de HAMVRAAG !! Waardoor zou dat dan komen ???? Groet, Aswin
Link naar reactie
ik heb vraag en wou hier voor geen nieuwe topic starten :roll: . Ik veel forums worden er beter oc resultaten behaald door en retail bios 8500 over je oem te flashen. vb. oem--->250/250 na oc--->260/255=artifacts na flash oem nu--->275/275 na oc--->290/290= nog geen artifacts Ik zit dus met een club3d 8500 pro met etron tech 3.5 ns geheugen ik haal max zonder artifacts en zonder modding--->281/285 soms haal ik--->285/285. En nu de vraag kan ik een retail ati 8500 over mijn club3d flashen zonder problemen en denk je dat ik erop vooruit ga???? ps. is het net zoals bij hercules dat de timing anders is dan die van de retail ati bij die van club3d???
Link naar reactie
Dat klopt niet helemaal. Die lui die een retail bios flashen, die halen ook de voltagemod uit, anders kan het verschil in snelheid nooit ontstaan. De LE versie heeft namelijk een lager core voltage en memvoltage, daardoor klokken ze slechter over. Mod die naar normaal retailniveau, en je kan dezelfde results halen, en die bios flashen, Die mod is riskant btw als je het met een potlood doet, je moet namelijk je PC aan zetten om te meten. Als het voltage dus veel te hoog is, dan loop je de kans dat je de chips beschadigd.
Link naar reactie
Nee, ik was het wel eesn van plan, maar heb het toch maar niet gedaan. De onzekerheid is te groot, iets te veel V en je kaart is naar de ***** Wat sommigen wel doen is een andere weerstand er op solderen, van een Retail. Dat is betrouwbaarder, maar dan moet je wel goed kunnen solderen. Flashen kan je proberen, maar pas wel op dat je hem daarna wel terugflashen kan als je problemen krijgt. Dat ze door alleen flashen hoger OC'en kunnen kan niet, die chips zijn dor voltage beperkt, en niet door de bios.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...