Ga naar inhoud

V550/TNT koelen


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn Diamond V550 (TNT chip) overclocken (hij is oud aan het worden ;) ). Met het progje TNTclk gaat dat op zich prima, alleen loopt 'ie op een gegeven moment vast (te warm dus). Dus ik wil hem extra koelen. Op dit moment is er alleen een heatsink geplaatst. Dus ik wil een fan plaatsen. Alleen vraag ik me af of dat dan wel voldoende koeling biedt. Ik zag ergens een SUNON fan liggen (40x40 mm, de heatsink is 42x42 dacht ik) voor 6,50. Een dun fannetje in ieder geval, maar het PCI slot eronder zal niet vrij blijven denk ik. Even afgezien daarvan, biedt zo'n kleine fan voldoende koeling of moet ik wat anders verzinnen? De heatsink wordt nu al behoorlijk warm (niet echt aan te raken, zelfs na een paar uur internetten (dus niet eens gamen). Alvast bedankt!
Link naar reactie
Het heeft wel zin om een kleine fan te plaatsen maar dan alleen om de temperatuur wat te laten dalen. Dat is gewoonweg wat gezonder voor de kaart. Je kunt gewoon de schroeven in het koelblok draaien. Voor het overklokken hoef je het echt niet te doen hoor! Ik heb dat ding vroeger ook gehad en bij 10MHz hoger liep ie soms al vast (ook met fan) en als dan alles wat hoger stond dan kreeg je er 100 punten bij of zo in 3DMark2000. Het is nu gewoon een erg zwakke kaart.
Link naar reactie
Ik had nog een vrij kleine fan (50x50 ofzo en dan 25 dik) liggen toevallig. Die heb ik tijdelijk tussen de geluidskaart en videokaart gezet (geklemd min of meer), zodat 'ie loodrecht op het mobo blaast, langs de heatsink. Qua temperatuur scheelt het behoorlijk :) Ik kan 10 MHz overclocken, hoger moet ik nog wat meer tijd in steken om te kijken waar 'ie instabiel wordt. Het scheelt in ieder geval een paar FPS in bijv. Rally Championship 2000, en genoeg om net in een hogere resolutie te kunnen draaien :) Het aantal FPS is daarin zowiezo vrij laag (rond de 20)... Ik heb geen zin om een nieuwe kaart te kopen, heb het geld nodig voor andere hobby's. Bovendien zal het niet echt spectaculair schelen. Ik wil volgend jaar toch een nieuwe pc kopen... :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...