Ga naar inhoud

Advies gevraagd; welke videokaart???


Aanbevolen berichten

Hallo mensen op het Computertotaal Forum, ik heb binnenkort een nieuwe PC, zal hieronder even de specs neerzetten... Celeron 1400 Mhz 128 MB RAM 133 Mhz (100 Mhz effectief) 20 GB Harde schijf @ 5200 Intel Integrated Graphics Chip geintegreerd op moederboard Intel 815E moederbord Meer kan ik zo ff niet verzinnen. Nu is mijn vraag welke videokaart ik het beste aan kan schaffen aangezien ik denk dat ik niet tevreden zal zijn met de onboard graphics van de Intel Chip. Geld is geen probleem dus kom maar op met de suggesties...
Link naar reactie
Geld is geen probleem hè? Nou dan moet je een GeForce 4 Ti4600 nemen. Maar als je toch genoeg geld hebt, zou ik gelijk een nieuwe computer kopen met een snellere processor en zeker geen Celeron. Dit is ook ten gunste van je videokaart. HD 5200 toeren?? Wat een raar getal, meestal is dit 5400 of 7200.
Link naar reactie
[quote:383c01fc24="JP-Sjonnie"]Geld is geen probleem hè? Nou dan moet je een GeForce 4 Ti4600 nemen. Maar als je toch genoeg geld hebt, zou ik gelijk een nieuwe computer kopen met een snellere processor en zeker geen Celeron. Dit is ook ten gunste van je videokaart. HD 5200 toeren?? Wat een raar getal, meestal is dit 5400 of 7200.[/quote:383c01fc24] Al heeft hij geld zat, dan moet hij geen GF4 ti4600 nemen... beter een GF4 ti4400. Het geld dat hij dan overhoud, kan hij idd beter stoppen in de overige componenten van zijn pc. Natuurlijk moet hij dan nog wel wat meer bijleggen :)
Link naar reactie
@ JP-Sjonnie Jah je hebt gelijk het is 5400, klein typfoutje... Maar anyway de Pentium Celeron is nog verkrijgbaar tot 1.8 Ghz. Ik zie dus niet echt het probleem van een andere processor kopen in. Als het nodig is kan ik altijd later nog het moederboard om wisselen met een andere en er vervolgens een ander CPU op knallen. Voorlopig zal ik wel tevreden zijn met de Celeron. Hij werk toch? :lol: [EDIT door Dark MAster] Is het misschien handig om anders mijn processor door de tijd te vervangen voor een PIII? Want die past ook nog op het moederboard...
Link naar reactie
Nee mijn PC is al besteld, hij word binnenkort afgeleverd. Afgezine van de grafische update, weten jullie vast wel wat voor processor er op het Intel 815E moederbord past? Ik ben niet zo heel technisch namelijk... Kan een P4 bijvoorbeeld ook gewoon samengaan met 133 Mhz RAM? Om maar wat te zeggen...
Link naar reactie
[quote:97df62a194="Dark Master"]@ JP-Sjonnie Jah je hebt gelijk het is 5400, klein typfoutje... Maar anyway de Pentium Celeron is nog verkrijgbaar tot 1.8 Ghz. Ik zie dus niet echt het probleem van een andere processor kopen in. Als het nodig is kan ik altijd later nog het moederboard om wisselen met een andere en er vervolgens een ander CPU op knallen. Voorlopig zal ik wel tevreden zijn met de Celeron. Hij werk toch? :lol: [EDIT door Dark MAster] Is het misschien handig om anders mijn processor door de tijd te vervangen voor een PIII? Want die past ook nog op het moederboard...[/quote:97df62a194] Dat zijn P4 celly's, die passen dus nooit in jou mobo, omdat het een andere socket is (S478) Jij hebt nu een I815EB chipset, daar kan hooguit een PIII Tualatin 1400 MHz of Celly Tualatin 1400 MHz in (heb je nu) Ik denk dus niet dat je heel erg veel met die PIII opschieten gaat.
Link naar reactie
Ja, waarschijnlijk wel. Met je huidige mobo heb je in ieder geval geen upgrade path meer, dus dan zal je wel moeten. Waarschijnlijk heb je dan een nieuw mobo+CPU+geheugen nodig, dan heb je meteen sneller geheugen, en kan je je setje mooi als 1 verkopen. BTW, misschien is wat meer geheugen ook handig, 256 of 512 MB, 128 MB is wat aan de krappe kant voor huidige games en apps.
Link naar reactie
P4: I845 = PC133 SDRAM (niet deze chipset kopen!!! traag) I845D en hoger = PC2100 DDR SDRAM I850/I850E = P800 of PC1066 RDRAM (aanrader, maar duur) Sis 645 = PC2700 DDR SDRAM (aanrader) AMD: KT266A = PC2100 DDR SDRAM KT333 = PC2700 DDR SDRAM (Aanrader) Sis 735 = PC2100 DDR SDRAM / PC133 SDRAM Sis 745 = PC2700 DDR SDRAM nForce = PC2100 DDR SDRAM ALI MAGIK 1 = PC2100 DDR SDRAM / PC133 SDRAM
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...