Ga naar inhoud

Videokaart werkt niet


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een Geforce 2 MX400 64 mb PCI videokaart gekocht via internet. Die kaart werkt voor geen drol. In Windows perfect beeld, maar bij ieder spel loopt ie vast. Nu kan ik de kaart retourneren, maar als de leverancier constateert dat er geen defecten zijn dan kost mij dat 30 euro extra (excl. BTW). Ik vrees dat als de kaart teruggestuurd wordt, ik 30 euro moet betalen. De nieuwste drivers heb ik al van internet gehaald. Ook heb ik de videokaart in een ander PCI slot geknald, maar geen resultaat. Het lijkt erop dat de kaart echt stuk is of kan ik nog iets anders proberen? JB :cry:
Link naar reactie
Kijk eens naar je BIOS instelling van je Mobo, ik heb met mijn geforce3 een aantal maanden geleden precies hetzelfde gehad. Ten einde raad heb ik het BIOS maar op default gezet (nadat ik eerst alle settings had genoteerd) en ben toen opnieuw begonnen. Uiteindelijk bleken bepaalde settings in het BIOS niet goed samen te gaan met de kaart. Nu werkt alles perfect, maar blijft het opletten. Onlangs heb ik allerlei nieuwe drivers geinstalleerd en prompt had ik hetzelfde probleem weer. Bert Kuyper
Link naar reactie
ik heb nu precies hetzelfde probleem met mn geforce III, net als de persoon hierboven, maar wat heb je nou precies gedaan??? het resetten van de bios hielp niet, terugzetten naar default instellingen ook niet. ik heb een pcchips mobo model m810lmr met een SIS chipset..
Link naar reactie
Wat ik gedaan heb is was het BIOS terugzetten naar Default instellingen. Hierdoor haal je bij lange na niet de maximale snelheid uit je systeem, omdat ook de geheugeninstellingen op langzaam gezet worden. Vandaar dat ik aanraad om eerst alle instellingen te noteren voordat je het hele BIOS op default zet. Jouw mobo ken ik niet, ik ben geen expert op dat gebied. Kijk ook eens naar de spanning, mijn Mobo kan alles maar net trekken, alle slots zitten vol, en kijk of er interupts samenlopen. Bij mij liepen eerst ook de interupts van de twee netwerkkaarten samen met die van de videokaart, dat wilde dus niet. Na tig keer proberen heb ik uiteindelijk een configuratie gevonden waarin het werkt, mar het komt er op neer dat als je videokaart samen gaat met een andere kaart die veelvuldig de interupt aanvraagt, de boel met name bij zware grafische spellen vastloopt. Bert Kuyper
Link naar reactie
ja, bij mij zitten er zelfs 2 verschillende onboard kaarten op irq 11. dat kan zal het waarschijnlijk wel wezen, maar het vreemde is; ik kan de interrupts niet aanpassen, mn AGP slot/kaart zit op 11, mn netwerkkaart zit op 11, en mn soundcard zit op 11. en aan de spanning kan het ook niet liggen denk ik, heb 3 pci slots, maar geen enkele in use, wat is een goeie spanning dan?? en welke lijn bedoel je? ik heb het bios al geflashed; hielp niet, CMOS gecleared; hielp niet, default settings gebruikt, je raad het al; hielp niet. ben een beetje ten einde raad, maar er zit toch verdomme zon AGP slot op, waarom kan ik hem dan niet eens gebruiken??? ik heb de SIS drivers voor mn videokaart al gedelete, misschien als ik windows eens opnieuw install, en dan geen enkele videokaart driver installeer van SIS, misschien dat ie het dan weer doet; alleen is dat weer zoveel werk. :cry: iemand nog ideeen/suggesties?? ik heb echt al het mogelijke al gedaan, maar misschien heeft iemand ineens een helder idee
Link naar reactie
Hetzlefde gebeurd bij mij, ook ik kan de irq niet veranderen, alhoewel het volgens de manual wel moet kunnen. Begin eens geheel zonder extra kaarten, alleen met de videokaart in het AGP slot. Format je c:\ schijf en installeer windows geheel opnieuw. Maak dan een image, dan hoef je niet iedere keer Windows opnieuw te installeren. Loopt het dan een keer niet meer, dan zet je de image terug en kan je weer opnieuw gaan proberen. Iedere keer als je dan een stap verder komt maak je een nieuwe image. Kijk dan na de eerste installatie of alles goed werkt, zo niet, dan kan je nog eens met het BIOS beginnen, maar lukt het dan niet, dan vrees ik het ergste. Lukt het wel, dan het eerste spel installeren, ZONDER de andere kaarten. Werkt het dan de eerste kaart erbij. Loopt de boel dan weer vast, kaart omwisselen in een ander slot en opnieuw proberen. Ik heb het toen zo gedaan dat ik iedere keer als ik van slot wisselde, weer de image terugzette die voorheen goed werkte. Dit om te voorkomen dat Windows toch op een of andere manier het verkeerde slot aanstuurt als de kaart daar al een keer heeft gezeten. Uiteindelijk ben ik na weken klooien zo tot een stabiel geheel gekomen. Ik hoop dat je verder komt, want ik ben op een gegeven moment ook bijna zover geweest dat ik de boel uit het raam wilde gooien. Bert Kuyper
Link naar reactie
Hallo, hier ben ik weer. Ik heb inmiddels een nieuwe Geforce PCI-kaart. Helaas merk ik geen verschil: de nieuwe kaart werkt ook niet goed. Nu heb ik die videokaart in een andere pc gestoken en alles werkt super. Dus heb ik op mijn eigen pc de standaard BIOS-instellingen geladen. Maar nee hoor,nog steeds loopt het systeem vast. Ik word er zo langzamerhand zeer chagrijnig van. Tips zijn welkom. JB :(
Link naar reactie
[quote:6d007b532b="JB"]Hallo, hier ben ik weer. Ik heb inmiddels een nieuwe Geforce PCI-kaart. Helaas merk ik geen verschil: de nieuwe kaart werkt ook niet goed. Nu heb ik die videokaart in een andere pc gestoken en alles werkt super. Dus heb ik op mijn eigen pc de standaard BIOS-instellingen geladen. Maar nee hoor,nog steeds loopt het systeem vast. Ik word er zo langzamerhand zeer chagrijnig van. Tips zijn welkom. JB :([/quote:6d007b532b] Waarschijnlijk heeft je mobo toch een redelijke storing aangaande dat je AGP slot stuk is en de kaart het wel goed doet in een ander mobo. Het is waarschijnlijk niet wat je wilt horen :evil: maar ik zou een nieuw mobo kopen als ik jou was.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...