Ga naar inhoud

VIDEOKAART KEUZE


Aanbevolen berichten

Hoi, Onlangs heb ik een IBM 300GL PC gekregen. Ik wil deze pc voornamelijk gaan gebruiken om spellen mee te spelen. De systeemspecificaties zijn: PIII 500 Mhz 320 MB SDram Number Nine S3 Savage 4 8Mb videokaart Het lijkt me dat ik wel een wat betere videokaart nodig heb om fatsoenlijk te kunnen gamen. Kan iemand mij vertellen wat voor videokaart het beste bij dit systeem past? Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Kijk eens naar een Geforce 2 ti of een Radeon 7500. Deze kaarten voldoen goed in dat systeem. Hoger moet je niet gaan, omdat je dan de capaciteiten van de betere videokaart niet kunt benutten, vanwege je proc. Beide kaarten zijn voor onder de 100 euro te krijgen: zie www.tweakers.net/pricewatch
Link naar reactie
[quote:1a738689b3="Marcel de Reus"]Kijk eens naar een Geforce 2 ti of een Radeon 7500. Deze kaarten voldoen goed in dat systeem. Hoger moet je niet gaan, omdat je dan de capaciteiten van de betere videokaart niet kunt benutten, vanwege je proc. Beide kaarten zijn voor onder de 100 euro te krijgen: zie www.tweakers.net/pricewatch[/quote:1a738689b3]Hoi. Ik heb even gekeken en er zijn inderdaad een aantal kaarten rond de 100 euro. Echter er zijn nog al wat merken. Ik kwam onderstaande merken tegen: - Sparkle - MSI - Gainward - Power Color - Point of View - Chaintech Zit er qua prestaties nog verschil tussen de verschillende merken?
Link naar reactie
[quote:77e76a5c45="Marcel de Reus"]Yep ik dacht dat de Ti het snelste is, maar dat weet ik niet 100% zeker.[/quote:77e76a5c45] Klopt, van de GF2 ti/pro/GTS familie is de Ti het snelste... echter hebben we ook nog de ULTRA die nog sneller is, alleen heb ik die nog nooit ergens in de schappen gezien :(
Link naar reactie
[quote:7680b525ca="kajutsa"][quote:7680b525ca="Marcel de Reus"]Yep ik dacht dat de Ti het snelste is, maar dat weet ik niet 100% zeker.[/quote:7680b525ca] Klopt, van de GF2 ti/pro/GTS familie is de Ti het snelste... echter hebben we ook nog de ULTRA die nog sneller is, alleen heb ik die nog nooit ergens in de schappen gezien :([/quote:7680b525ca]Op www.alternate.nl staan GF2 Ultra's. In mijn geval lijk me de MSI G2TiVx Pro een goede keuze qua prijs/prestatie verhouding.
Link naar reactie
[quote:70c4e61b7d="kajutsa"]In een ander topic zijn we er net achter gekomen dat de GF3 ti niet gek veel duurder is en daarom een veel betere keus! Die ondersteunt namelijk alle DirectX8 features en de GF2 serie niet... misschien dat de GF3 ti voor jouw systeem ook een betere keuze is![/quote:70c4e61b7d]Ondersteuning van DirectX8 lijkt me wel belangrijk omdat ik de pc voornamelijk voor gamen ga gebruiken. Sluit de GF3 Ti wel een beetje aan bij mijn systeem? M.a.w. is het geen overkill?
Link naar reactie
[quote:39cb6eb368="kajutsa"]Misschien dat hij de kaart niet 100% zal benutten, maar ik denk dat je er wel verstandig aan doet om een GF3 aan te schaffen in jouw geval... (het blijft natuurlijk je eigen keuze!)[/quote:39cb6eb368]Nog ff gekeken en een aantal GF3 kaarten gevonden. Ze zijn wel wat duurder (60-90 euro) dan een GF2, maar dit komt natuurlijk ook omdat ze bijna allemaal 128 Mb geheugencapaciteit hebben. Ik neem aan dat hier ook geldt hoe meer geheugen hoe beter?
Link naar reactie
[quote:3368a0fc9a="Tjopper"]Nog ff gekeken en een aantal GF3 kaarten gevonden. Ze zijn wel wat duurder (60-90 euro) dan een GF2, maar dit komt natuurlijk ook omdat ze bijna allemaal 128 Mb geheugencapaciteit hebben. Ik neem aan dat hier ook geldt hoe meer geheugen hoe beter?[/quote:3368a0fc9a] mmm dan moeten die GF2's wel haast gratis wezen. Bij www.sallandautomatisering.nl kun je een Point of View GF3Ti200 64MB krijgen voor 117 euro.
Link naar reactie
[quote:2be1c13469="Slashhead"][quote:2be1c13469="Tjopper"]Nog ff gekeken en een aantal GF3 kaarten gevonden. Ze zijn wel wat duurder (60-90 euro) dan een GF2, maar dit komt natuurlijk ook omdat ze bijna allemaal 128 Mb geheugencapaciteit hebben. Ik neem aan dat hier ook geldt hoe meer geheugen hoe beter?[/quote:2be1c13469] mmm dan moeten die GF2's wel haast gratis wezen. Bij www.sallandautomatisering.nl kun je een Point of View GF3Ti200 64MB krijgen voor 117 euro.[/quote:2be1c13469]Is dat een goed merk? Of maakt het niet zoveel uit welk merk je kiest? Ik heb op www.alternate.nl gegeken en daar zijn de kaarten inderdaad een stuk duurder.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...