Ga naar inhoud

Schokkerig


Aanbevolen berichten

Laat ik beginnen met dat ik niet zeker weet of deze topic nou thuishoort in games of in dit forum, maar ik stel mijn vraag toch. Ik speel sinds kort Morrowind op een Asus G-force 2. Het beeld loopt echter op 1024x768 niet echt soepel. De laatste nieuwe game die ik op deze kaart heb gespeeld is Dungeon siege (dit liep nog vlekkeloos), maar die is qua graphics niet te vergelijken met Morrowind. Mijn config is verder een Pentium 4 1.8 GHz en 512MB intern. Is bovenstaande een teken dat mijn videokaart aan een verwijdering toe is, en zo ja; wat moet ik dan nu kopen om voorlopig weer een beetje normaal te kunnen gamen (ook met het oog op DOOM III). :)
Link naar reactie
GeForce 4 Ti4200 128MB. Ik heb een Aopen en die loopt standaard al op 500MHz (staat op de doos) voor de mems, i.p.v. de 444MHz die eigenlijk standaard is. Alleen is die kaart die ik heb kaput dus kan ik het niet controleren... Op de Club3D modellen zit identiek geheugen dus met overklokken moet je ook een eind komen.
Link naar reactie
Wat op de doos staat is fout fout fout, maar goed nieuws, kreeg net een mailtje van aopen binnen [quote:7c0244cb49] Beste hjs, Dat 446/500 Mhz verhaal is iets buiten wat buiten onze wetenschap is gebeurd. Ook wij vernamen pas later dat Nvidia samen met samsung had besloten de memory clock terug te brengen tot 446 Mhz. Maar goed nieuws is er ook: Na wederzeids overleg en uitvoerig testen is door zowel nvidia als samsung besloten dat de memory clock toch op 500Mhz kan. Dus zodra de nieuwe bios hiervoor vrij komt, kun je deze flashen. Houdt er echter wel rekening mee dat het flashen op eigen risico gebeurt. Met vriendelijke groet, AOpen TSD[/quote:7c0244cb49] De kaart loopt dus nu standaard op 446 mhz (mijn kaart heeft al op 295/595 een 3dmark run gemaakt zonder problemen, zie sig) Er zijn 2 varianten van de ti-4200, die met 64mb en die met 128mb. 64mb is sneller (lopen vaak op 520 standaard) de 128mb versies lopen dus bijna allemaal op 446 mhz maar die extra 64mb zal in de toekomst wel gebruikt gaan worden door spellen en daarom heb ik voor de aopen 128mb gekozen, btw de aopen heeft video-in dat hebben de andere 128mb kaarten niet, of ze zijn veel duurder. Lekkere kaart dus ;)
Link naar reactie
Zing het nog even uit met je GF2 en neem een R300 van ATI, hopelijk augustus/sep. te koop, deze kaart wordt echt snel en zal erg toekomst bestendig zijn. Wacht voor de zekerheid eerst de reviews af in Aug, maar verschillende bronnen lekken al info dat hij erg snel is. Als je nu een kaart wil is de GF4Ti idd de beste keus
Link naar reactie
[quote:529779fa65="SkinnerEd"]Zing het nog even uit met je GF2 en neem een R300 van ATI, hopelijk augustus/sep. te koop, deze kaart wordt echt snel en zal erg toekomst bestendig zijn. Wacht voor de zekerheid eerst de reviews af in Aug, maar verschillende bronnen lekken al info dat hij erg snel is. Als je nu een kaart wil is de GF4Ti idd de beste keus[/quote:529779fa65] Mee eens, als je budget en je geduld het toelaten, de R300 zal wel over de toonbank gaan voor Parhelia prijzen. Zelfs Anand maakte laatst een opmerking bij zijn grote videokaart test, dat de Radeon R300 al de geteste kaarten in zijn schaduw zou zetten :P
Link naar reactie
[quote:a7745f6e90="hjs"]Red dragon met zijn GF4 t-4400 (op ti-4600 waardes) haalt ook maar een fps van 20 op somige stukken, het is gewoon een zwaar spel, zeker met die pixelshaders ;) Dus als advies, moet je kijken naar een GF4 (en dan niet de MX)[/quote:a7745f6e90] Idd ik haal met FSAA en Anisio level4 aan op 1920x1440 ook maar 12 FPS :( Toch loopt het gewoon soepel al merk je door de hoge res het effect van anisio enb FSAA te weinig en gaan de menus veel soepeler zonder. Een GF2 is gewoon te licht voor Morrowind op die resolutitie vrees ik. Je kan wel nog bij opties shadows ed beperken misschien dat dat helpt.
Link naar reactie
Je bedoelt gelijk een GF4 ti4600 aanschaffen? Nee, dat is niet slim... daar betaal je te veel geld voor en scheelt voor die prijs te weinig met de GF4 ti4400. En voor doomIII zal je met een goed systeem en een GF4 ti wel aardig kunnen spelen, maar ik denk dat tegen die tijd een next-gen videokaart en CPU wel nodig hebt om het spel zeer goed tot optimaal te kunnen draaien...
Link naar reactie
Idd, ik kan hem nu ook wel kopen als ik wil... maar ten eerste heb ik nog meer op mijn lijstje staan deze zomer en ik heb hem nu niet per se nodig! UT2003 bijvoorbeeld is er toch nog niet, alleen morrowind ligt nu op me te wachten... maar die wacht nog maar even :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...