Ga naar inhoud

welke videokaart op deze cpu?


Aanbevolen berichten

:lol: heb nu een nieuwe CPU geinstalleerd, maar nou moet er nog ff een goeie videokaart bij. Wat raden jullie mij aan om naast een Athlon XP 1800+ te plaatsen. ik weet dat de Geforce videokaarten altijd heel errug goed zijn, maar er zijn zoveel verschillende waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.. iemand een goeie suggestie??? thanx...
Link naar reactie
wow, nouja 240 euro is wel een klein beetje aan de dure kant, dan heb je zeker ook de allerbeste of niet soms??? welke kunnen qua prestatie goed samenwerken met deze cpu??? als je me anders eens een paar modellen kan noemen van Asus, dan kan ik zelf wel eens rondkijken wat ik wil qua prijs... kijk ik heb al gezien dat je de geforce 2, 3, en 4 hebt, maar welke kan nou qua prijskwaliteit verhouding goed bij deze processor??? de type 2 kaarten zijn zeker al weer wat ouder of niet??? maar wat is het verschil tussen die typen kaarten btw???
Link naar reactie
[quote:a1db9d5f1f="turbulence"]wow, nouja 240 euro is wel een klein beetje aan de dure kant, dan heb je zeker ook de allerbeste of niet soms??? welke kunnen qua prestatie goed samenwerken met deze cpu??? als je me anders eens een paar modellen kan noemen van Asus, dan kan ik zelf wel eens rondkijken wat ik wil qua prijs... kijk ik heb al gezien dat je de geforce 2, 3, en 4 hebt, maar welke kan nou qua prijskwaliteit verhouding goed bij deze processor??? de type 2 kaarten zijn zeker al weer wat ouder of niet??? maar wat is het verschil tussen die typen kaarten btw???[/quote:a1db9d5f1f] nee dan heb je niet de allerbeste dat is de GeForce 4 ti 4600 die is ruim 450 Euro. dus het kan nog duurder :) de GeForce 4 ti 4200 / 4400 / 4600 werken alle 3 perfect met deze CPU maar dan moet je dus diep in de buidel tasten Ik zou geen Asus nemen want dan betaal je veel te veel voor iets wat bij een ander merk net zo goed of beter is. Leadtek is beter en goedkoper. GeForce 2 zou ik niet nemen. kijk anders eens naar een GeForce 3 ti 200. die zijn niet zo duur meer. circa 140 Euro.
Link naar reactie
mnaar heb ik daar wel een beetje goeie graphische resultaten mee dan?? kijk ik heb nu een onboard Sis 32 mb videokaart draaien, maar die kan gta 3 niet helemaal bijlopen... en een geforce 4 ti 4200 van club 3d dan, hoe is die, of is dat bagger? maar een geforce III zou het ook wel leuk kunnen doen, of is die te licht misschien voor de processor, ja ik weet niet of elke videokaart je processor ook weer bij kan lopen daarom.. :wink:
Link naar reactie
[quote:8d10e5bdad="turbulence"]mnaar heb ik daar wel een beetje goeie graphische resultaten mee dan?? kijk ik heb nu een onboard Sis 32 mb videokaart draaien, maar die kan gta 3 niet helemaal bijlopen... Maar een geforce is toch van asus of niet??? of zit ik nu op het verkeerde spoor??? maar een geforce III zou het ook wel leuk kunnen doen, of is die te licht misschien voor de processor, ja ik weet niet of elke videokaart je processor ook weer bij kan lopen daarom.. :wink:[/quote:8d10e5bdad] Ja een GeForce 3 ti 200 is vele malen beter dan die Onboard sis die je nu heb. en GTA3 kan daar prima mee draaien. de GeForce 3 ti 200 kan prima met jou CPU GeForce is van nVidia. die maakt de chips. www.nvidia.com deze chips worden verkocht aan kaarten bakkers zoals, Asus, Chaintech, msi, Leadtek, gainward, Club-3d om er maar een paar te noemen. lees anders is de Computer totaal nr. 6 en 7/8 daar staat een hoop over in. wat wil je uitgeven aan een videokaart?
Link naar reactie
[quote:f41680f9f6="turbulence"]mnaar heb ik daar wel een beetje goeie graphische resultaten mee dan?? kijk ik heb nu een onboard Sis 32 mb videokaart draaien, maar die kan gta 3 niet helemaal bijlopen... en een geforce 4 ti 4200 van club 3d dan, hoe is die, of is dat bagger? maar een geforce III zou het ook wel leuk kunnen doen, of is die te licht misschien voor de processor, ja ik weet niet of elke videokaart je processor ook weer bij kan lopen daarom.. :wink:[/quote:f41680f9f6] Een GF3 is absoluut niet te licht hoor, maar een GF4 ti4200 wil betalen is dat natuurlijk beter. Club3D is een prima merk BTW.
Link naar reactie
Nee er zit nog een vrije AGP slot op.. dus geen pci voor mij.. :wink: maar uhhm, we hebben het nou de hele tijd alleen maar over Geforce, maar zijn er nog andere kaarten (ander merk ofzo) die ook kwalitatief en qua prestatie niet onderdoen aan de Geforce kaarten, of is de geforce gewoon wel het beste onder de zon?
Link naar reactie
Nee er zijn ook nog andere soorten kaarten dan alleen geforce zo heeft [b:0f7742ceda]ATI o.a. de Radeon serie[/b:0f7742ceda] ook is er nog [b:0f7742ceda]Matrox [/b:0f7742ceda]maakt ook kaarten al zijn deze minder geschikt voor gamen. Voor meer info over deze kaarten kijk je gewoon even in de archieven van dit forum daar staan zat topics over de verschillende kaarten en hun voor- en nadelen.
Link naar reactie
[quote:1a58e9073c="Red Dragon"]nee dan heb je niet de allerbeste dat is de GeForce 4 ti 4600 die is ruim 450 Euro. dus het kan nog duurder :)[/quote:1a58e9073c] Muhaha, ik heb een Leadtek GF4 ti 4600 voor 400 euro :D Heb 'm van €444 naar €400 'gepraat' omdat ze veel te weinig 4400's mee hadden genomen ;) Verder moet je voor games (vind ik) toch wel een DirectX8 kaart hebben :D (sorry, hier heb je natuurlijk niet veel aan, weet zo snel de types niet, maar een Geforce 3 Ti of een Ati Readon zijn goede kaarten :))
Link naar reactie
ik heb net ff een beetje zitten rondneuzen op tweakers, en zie daar de wereld aan Geforce 3 kaarten staan. zucht, moeilijk hoor. :roll: Ik heb besloten dat ik eerst niet meer als 200 euro wil uitgeven, moet ook nog op vakantie en heb nog meer uitgaven. :cry: nou heb ik een paar geforce III en IIII kaarten gezien, deze zijn dat: Club3D Nvidia GTS 3 Ti 200 64MB DDR TV-out Club3D Nvidia Geforce 4 MX440 64MB DDR TVOut/DVI Leadtek Ge-Force 4 MX-440 64Mb Tv-Out retail ASUS VGA Card V-8170 GeForce 4 MX440 64MB DDR AGP + TV-Out deze vallen qua prijsklasse een beetje in mijn straatje: ongeveer 200 euro of iets minder, het liefst een van die Club3d kaarten omdat die kerel vlak bij mij in de buurt zit; maar dan moeten het wel een beetje goeie zijn natuurlijk.. uhmm, en hoe zit het btw met dat direct X compatible verhaal, las net ergens dat sommige kaarten dit wel ondersteunen en sommige weer niet, hoe zit dat dan met deze kaarten, ik gebruik em grotendeels voor gamen. kan iemand mij misschien eens de verschillen tussen deze 4 uitleggen, en zeggen waarom wel of waarom ik niet die zou moeten kopen.. thanx voor de moeite alvast.. :wink:
Link naar reactie
GeForce 4MX kaarten missen de nFiniteFX engine. Hierdoor zijn ze niet DirectX 8 compliant en dus voor gamen minder geschikt dan de GF3 die deze wel heeft. De GF3 mist de optie voor multi-monitor support waardoor het beeld op de monitor zwart wordt wanneer je DVD wilt kijken via de TV. Je moet nl. kiezen of de TV of de monitor voor weergave. TVtool helpt om beiden tegelijk te gebruiken als je monitor geschikt is voor 50Hz en de TV chip op jouw GF3 ondersteund wordt door de software.
Link naar reactie
[quote:4c7ae3fb2a="Slashhead"]De GF3 mist de optie voor multi-monitor support waardoor het beeld op de monitor zwart wordt wanneer je DVD wilt kijken via de TV. [/quote:4c7ae3fb2a] nee, ik ga hem niet gebruiken voor tv weergave, heb straks een mooi tftje staan dus dat is geen probleem, maar deze geforce kaart: Club3D Nvidia GTS 3 Ti 200 64MB DDR TV-out is dat dan een geforce kaart ofniet?? staan NL: GTS, kan een type foutje zijn, maar weet ik veel, misschien is het wel heel iests anders. zou je dan zoiets aanraden voor mij?? dus vooral gamen... of is ie wat te slow??
Link naar reactie
[img:2826dd79d4]http://www.computertotaal.nl/image/Club3DGF3Ti200.jpg[/img:2826dd79d4] [color=darkblue:2826dd79d4]copy paste uit mijn artikel[/color:2826dd79d4] Club3D GeForce 3 Ti200 De Club 3D GeForce 3 Ti200 presteert goed in 3D, maar laat het op het 2D-vlak helemaal afweten. Nu de Radeon 8500LE in 3D zulke goede resultaten weet neer te zetten is de GeForce 3 in een moeilijke positie gekomen. De GeForce 3 voldoet niet aan onze eisen voor 2D. Zo is er geen multimonitor-support, Dat maakt het afspelen van dvd-films tot een ware nachtmerrie, wanneer we de tv niet vanaf de computer kunnen zien. Nu zijn er programma's in omloop die dit enigszins verhelpen, maar dan moet u toevallig wel over de juiste tv-chip en monitor beschikken. Niet alle monitoren willen op 50 Hz werken en niet alle tv-chips worden door de software ondersteund. Bovendien is er geen ondersteuning van dergelijke software door de hardwarefabrikanten. Dus kan het resultaat ervan niet worden meegenomen in onze eindwaardering. Wij kunnen dan ook slechts concluderen dat nVidia moet zorgen dat het gat wordt gedicht dat nu is geslagen door de GeForce 4 MX460 en de GeForce 4 Ti4400. De GeForce 4 Ti 4200, op het moment van schrijven nog niet beschikbaar, zal dit moeten gaan doen.
Link naar reactie
thanx voor de heel duidelijke info... nou heb ik nog 1 klein vraagje; op de site van de handelaar staat dat je de gewone club3d drivers kan gebruiken en de zeer geliefde Detonator drivers van Nvidia gebruiken kan. Wat is het verschil nou precies tussen deze 2 soorten drivers?? wat raad je aan om te gebruiken? of maakt het niks uit. :-?
Link naar reactie
Ik hoorde je zeggen dat je bijvoorbeeld GTA3 wilt spelen. Nou ik heb een Hercules 3D Prophet 4500 64MB en ik kan je vertellen dat hij het erug goed doet. Ik heb hem er al een paar maanden inzitten, toen was hij nog vrij prijzig maar nu is hij bij Dunnet €95,00 excl. (en Dunnet is zeker niet de goedkoopste!!) [img:5c5c1326e2]http://shop.dunnet.nl/dunnet/prod/shopgraph/124414-N-0.jpg[/img:5c5c1326e2]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...