Ga naar inhoud

Welke Radeon 8500?


Aanbevolen berichten

Ok ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar ik wil ff kort weten welke kaart ik het best voor mijn p3 900 kan kopen: Poin of View ATI Radeon 8500, 64Mb DDR, TV/DVI/Hydravision 275Mhz voor 162,50 euro óf Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE 64 voor 165 euro Kan ik trouwens voor beide kaarten de ATI drivers gebruiken? En geeft een GF4 ti4200 nog snelheidswinst op mijn systeem tov een radeon 8500? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Is te koop bij Salland automatisering in Raalte. Zie www.sallandautomatisering.nl . Voor de laagste prijzen kun je altijd zoeken op www.tweakers.net/pricewatch.dsp ! Ik zie net dat daar (salland) ook de Matrox Parhelia al aangeboden staat: Retail: 478,63 euro Bulk: 452,69 euro Hmmm duur!
Link naar reactie
Ja in vergelijking met een GF4 ti4600 is het inderdaad niet bijzonder duur maar als je bedenkt dat een GF4 ti4200 niet veel langzamer is dan een ti4600 en je die voor minder dan de helft kunt krijgen vind ik het toch wel duur. Ik vind 450+ euro uigeven aan een videokaart gewoon te veel. Da's 1000 piek! En helemaal als je er vanuit gaat dat je voor ongeveer 190 euro ook alle spellen kunt spelen. Ik kan me wel voorstellen dat je het leuk vindt om zoveel mogelijk 3dmarks of fps te krijgen en dat je daar zo'n kaart voor aanschaft. Dan heb je alleen ook een topsysteem nodig. OH en ik vind het jammer dat de Parhelia (nog) niet goed presteert (lees: niet veel fps haalt). Je zou hem op dit moment echt moeten kopen voor alle snufjes (displacement mapping, surroundgaming) en de goede (beeld) kwaliteit. Zijn er trouwens al tests van de Parhelia bekent op mindere systemen (zoals de mijne)? Ben wel benieuwd of hij dan in verhouding tot een GF4 misschien beter presteert, wieweet?!
Link naar reactie
Veel spellen zijn CPU gelimiteerd waardoor je met een GF4Ti het maximale al niet meer haalt als je niet meer dan een AMD 1800+ (1,53GHz) hebt. De Parhelia is bedoeld voor beeldkwaliteit in 3D. Alleen zijn de drivers nog van bedenkelijke kwaliteit waardoor de kaart nog niet volledig uit de verf komt. Goede kaarten voor weinig geld zijn GF4Ti4200 en ATI Radeon 8500 (bijvoorbeeld de Gigabyte 8500XT 300/300) kaarten. De duurdere kaarten voegen t.o.v. deze kaarten niet echt heel erg veel toe in de hedendaagse spellen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...