Ga naar inhoud

welke is beter ?


Aanbevolen berichten

Welke is beter om te nemen, voor een goede TV-out (zonder zwarte randen) en 'outstanding' 2D-beeld, waarbij ie goed in 3D meekomt: - radeon 8500 (heeft 64mb): 275 core - radeon 8500LE (heeft 128 mb : 250 core (LE) - radeon 8500 (heeft 64 mb) met video in/out : 250 core dan nog welke merk?: -Hercules of -Club3D? Groet, Aswin
Link naar reactie
Dank jullie wel. Laat ik het "advies vragen" 's verruimen. Sommigen weten misschien wel wat ik wil, maar het volgende wil ik weten wat "ALL-Round" het beste is voor mijn systeem. 1. Pentium IV 1.7 Mhz, Willamette met 512 Mb DDR op 845D-chipset. Ik wil: - Goede, zeer goede TV-out - Prima 2D en ook 3D beeld met allebei goede prestaties. Dan heb ik een beter gevoel bij de Radeon vanwege z'n "ALL-round" kwaliteiten, maar nu ik de Gforce 4 Ti 4200 kaarten aan het bekijken ben... Ook wil ik de prijs/kwaliteit verhouding niet uitvlakken (wil voor dubbeltje op 1e rij :-) natuurlijk). Adviesvraag: welke van de Radeon-modellen? Is 128 Mb dan toch het beste voor mijn systeem qua prestaties ? Of toch de Gforce ti4200 maar zit ik dan weer met zwarte randen TV-out ? Of komt er iets aan, waardoor ik moet wachten ? Kom maar op ... en dan neem ik definitief besluit! Groetjes en tot dusver bedankt. Aswin
Link naar reactie
de balken met TV-out zijn er nog steeds met de GeForce 4 ti 4200 (alleen dan kleinder) en kan je alleen weg krijgen met TV-tool. als je dit niet wil moet je voor de Radeon 8500 gaan. als je echter met dit TV-out probleem kan leven zou ik zeker voor de ti4200 gaan, sneller in 3d en net zo goed in 2d als de radeon 8500. als je echter perse een TV-out wil die Out-of-the-box geen zwarte balken heeft dan moet je toch een radeon kopen. neem dan de Club-3d Radeon 64 Pro (275/275) snel en goedkoop. 2e keuze. Club-3d Radeon 8500le 128mb (250/250) ik zelf ben er nog niet helemaal uit of 128mb nut heeft op een radeon 8500, (bij een GeForce 4 ti 4200 wel namelijk) Hecules zou ik niet nemen voor een Radeon
Link naar reactie
voor future gaming is een 128mb Radeon 8500 die op 275/275 loopt het mooist. kijk eens op www.tweakers.net/pricewatch of die in nedeland ook te krijgen zijn. ze bestaan namelijk wel er bestaat zelfs een Radeon 8500XT 128mb 300/300 mhz. voor future gaming heb ik een test voor je: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1647 De 128mb kaarten van zowel de Radeon 8500 en de GeForce 4 ti 4200 komen hier slechter uit de test dan hun 64mb broertjes. onthoud wel dat de 64mb kaarten van zowel de Radeon 8500 en de Ti 4200 op hogere snelheid lopen dan de 128mb uivoeringen. echter dan zeg ik weer dat verschil kan je overklokken, 64mb extra plak je er niet zomaar bij. uiteraard blijft het uiteindelijk jou keuze, of je een 128mb overklokt of een 64 onovergeklokt koopt. een R8500XT 300/300 128mb blijft natuurlijk het mooist in dit geval :)
Link naar reactie
[quote:31d2a9d0f3="kajutsa"]Waarom zou hij een hercules links laten liggen? Dit zijn toch redelijke kaarten?[/quote:31d2a9d0f3] duurder dan de CLub3d en mist bij een paar modelen ook nog een 2e ramdac waardoor dual monitor gebruik niet eens kan worden geactiveerd. CLub-3d is goedkoper en net zo goed en heeft wel 2 ramdacs. overigens zei HJS dit al.
Link naar reactie
Dual VGA is de mogelijkheid om twee monitoren op je PC aan te sluiten. Je kunt dat extended desktop draaien, hierbij wordt je bureau blad verdeeld over twee monitoren en is ie dus een keer zo lang of hoog. Ook kun je Clone draaien, hierbij is de één een kopie van de ander. Werkt goed voor presentatie doeleinden.
Link naar reactie
Nou, die "dual-VGA" moet ik dus hebben. Dat heeft m'n Gforce2Mx400 ook en dat wil ik niet kwijt. Dat werkt. ook wil ik DVD kijken en toch doorwerken op computer enz... lijkt me goed. Dan valt Hercules helemaal af en moet het Club-3D worden. Kon ik op pricewatch niet vinden waar ze club-3D kaarten verkopen en dan nog liefst in die 128 MB variant. Is in Duitsland een optie ? En ik wil de goedkoopste prijs... en volgens mij zijn die in Duitsland veel goedkoper als in ons KL*telandje (die K=prijzen ook altijd hier :-)) groet, Aswin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...