Ga naar inhoud

AGP slot stuk! Wat nu?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Mijn videokaart en AGP-slot zijn verrot. Nu heb ik niet zo'n zin om een nieuw moederbord aan te schaffen. Zijn er nog PCI-kaarten die redelijk functioneren? Ik heb een AMD Duron 800 en speel voornamelijk spellen. Ik zit te denken aan een TNT2 PCI of zijn er ook Geforce PCI-kaarten? En kun je met een PCI-videokaart nog wel de nieuwste games spelen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Al hoewel ik daar niet heel erg veel vanaf weet, zit je met pci video kaarten met een lagere snelheid, geen agp 2 en 4x. Ik denk dat als je ecth alleen maar nieuwe spellen speelt, je toch een nieuw mobo moet kopen.... ps. Ik heb hier nog wel een mobo liggen, socket a van aopen: [url=http://www.aopen.com/products/mb/ak33.htm]hier[/url] de specs ervan.
Link naar reactie
De doorvoersnelheid van PCI is nou eenmaal een stuk lager dan die van de AGP bus (33 MHz resp. 66 MHz). Dus dat is al een nadeel. Je weet zeker dat je AGP slot kapot is? Zo ja, heb je het zelf vern**kt of weet je niet hoe het komt. Wellicht heb je nog garantie. Bij moederborden is dat vaak 3 jaar! Dus misschien is dat te proberen.
Link naar reactie
Er zijn BTW wel Geforce 2 PCI kaarten, maar of dat nou handig is als je veel spellen speelt :( Bovendien zijn deze veel langzamer dan hun AGP broertjes. Koop gewoon een nieuw mobo, eventueel met gelijk een videokaart onboard vanwege de dan goedkopere prijs. Bijvoorbeel een nforce met een GF4 MX oid of gewoon een goedkoop mobo, bijv de ECS k7s5a en dan de kaart die je in gedachte had als vervanger voor je nu kapotte kaart. (Weet je zeker dat ie kapot is BTW?)
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties Ik geloof niet dat ik een AGP pro slot heb. Ik kan van iemand een PCI Geforce 2 MX 400 testen. Als die kaart niet lekker werkt, koop ik toch maar een nieuw moederbord. Het probleem is ontstaan doordat ik mijn AGP 1x kaart vervangen heb door een AGP 4X kaart. Toen heb ik mijn AGP 1x kaart er weer ingezet, maar in de bios stond ie nog op 4x, dat gaat niet natuurlijk. Lekker stom. JB
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...