Ga naar inhoud

Geforce MX2 400 probleem


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een Geforce 2 MX400 pci videokaart met 64 mb geheugen. Ik krijg het ding alleen niet aan de praat in mijn pc. Ik heb 3 pci slots op mijn mobo, 1 gebruik ik voor mijn netwerkkaart van chello, 1 voor mn soundcard en die derde zou dan voor mn geforce moeten zijn. Stop ik de kaart daar echter in dan start mn pc niet meer op. Als ik m aanzet blijft het beeld zwart en doet ie verder niks. Er is maar een pci slot waarin ik de kaart aan de praat krijg. Alleen presteert ie dan wel beroerd. Als ik bijvoorbeeld fifa 2001 speel blijft het beeld steeds een paar seconden hangen. Ook loopt de pc vast als ik een bestandje download van internet. Ik denk zelf dat ik een IRQ probleem heb, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen Groet, Jeroen Oja, mijn specs: Intel Celeron 633, 256mb/66 SDRAM, 20gh HD, Amptron M754LMR moederbord. 32mb Ali Aladdin TNT2 onboard, LAN onboard (uitgeschakeld), onboard modem (uitgeschakeld), Onboard C-Media CMI-8738 3D PCI Surround sound (uitgeschakeld), Farallon 10/100 PCI LAN, AVS4000 PCI sound, Windows 98 SE
Link naar reactie
Weet je zeker dat het een PCI kaart is en geen AGP? Anders idd ff alle NICs eruit en alleen de kaart erin. Je moet natuurlijk wel de juiste drivers en DirecctX 8.1 ff instaleren. Haal ff van www.nvidia.com de 29.42 drivers en instaleer die. En ik had ook een GF2 MX en daar draaide Fifa altijd prima op, maar hoe belaberd, belaberd is weten we natuurlijk niet. Download ff 3DMark van www.madonion.com doe de test en publiceer heb in de online result browser (published aanvinken en dan op updat klikken). En geef wat meer info van je systeem, proc, geheugen ed.
Link naar reactie
Nou hij doet het eindelijk! Ik heb jullie raad opgevolgd en alle kaartjes uit de pci slots verwijderd. Daarna heb ik de GFX eerst in het 1e slot gedaan, maar dat werkte niet. Het beeldscherm bleef zwart en de pc bleef hangen bij het opstarten. In het middelste pci slot deed ie het wel gewoon dus heb ik daarna ook nog ff het 3e slot uitgeprobeerd, maar ook daar deed ie het niet :-? Dus hij doet het alleen als ik m in het middelste pci slot doe. Vervolgens heb ik de shared memory voor de onboard video uitgezet en in de nieuwste drivers geinstalleerd. Fifa 2001 uitgeprobeerd, werkte goed. Fifa 2002 uitgeprobeerd: ook goed, zelfs geen schokkerig beeld. Daarna heb ik de netwerkkaart weer geinstalleerd. Dit was eerst ook een probleem omdat het 1e pci slot deze ook weigerde. Windows herkende hem wel, maar na het installeren van de drivers kreeg ik een blauw scherm. Dus kaartje er weer uit en in het 3e pci slot, daar werkt ie wel goed. Ik heb nu alleen weer af en toe dat het beeld in FIFA 2002 even blijft staan. :-? Verder moet ik nog ff een oplossing verzinnen voor mn soundcard, omdat die ook geweigerd wordt in het 1e pci slot (zou dat ding misschien stuk zijn?) Ik denk dat ik mn onboard sound maar weer aanzet dan. In ieder geval werkt de GFX nu eindelijk en daar ben ik erg blij mee :) Wat er aan de hand is met dat 1e pci slot begrijp ik alleen nog niet, iemand misschien een idee?? Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe Oja, mn 3dmark zal ik zo ook nog ff posten groet, Jeroen
Link naar reactie
Nee niet echt idd :( Maar ik kwam destijds ook maar op 820 met mijn P3 450. Nou heb jij wel een snellere CPU, maar weer minder geheugenbandbreedte, zodat dat elkaar demk zo'n beetje opheft. Alleen jij hebt wel een MX400 die veel sneller is dan de MX200 die ik destijds had :-? Heb je wel de Detonator 29.42 erop? DirectX8.1? I ja het is natuurlijk wel een PCI versie dus ik denk eigenlijk dat je redelijk aan je max zit :(
Link naar reactie
[quote:8d76224afa="jweijde"]Ja, ik heb de laatste Detonator en DirectX geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen Heeft het misschien zin om mn geheugen te vervangen en 133 mhz geheugen erin te zetten?[/quote:8d76224afa] deze score is normaal voor een Celeron met een GeForce 2 MX PCI. vertragende factoren zijn de GeForce 2 MX en de dat ie PCI is helemaal. ook is de Celeron 633 niet zo'n snelle jongen. 133mhz geheugen heeft geen zin omdat de Celeron die jij heb een 66mhz FSB heeft en dus maar op 66mhz data kan versturen naar je geheugen en dus niets heeft aan 133mhz geheugen. enige wat je zou kunnen doen is proberen je CPU te Overklokken.
Link naar reactie
Hmm, toen ik mn pc kocht zat er 64mb 133mhz SDRAM in, had dus geen 133mhz hoeven wezen. Heb inmiddels dus 2x 128mb 66 mhz aangeschaft (stond in de handleiding van mn mobo dat ik 66 mhz moest hebben voor een Celeron 633), kwam ik er achter dat er dus 64mb 133mhz inzat. Tot nu toe dacht ik altijd dat ik blijkbaar een miskoop had gedaan en beter 133mhz geheugen had kunnen aanschaffen. Maar dat maakt dus eigelijk geen verschil? Heb ik dus toch het juiste gekocht :)
Link naar reactie
Maakt in principe iet veel uit. Zoals Red Dragon al zei draait je systeem op 66 MHz, sneller geheugen heeft dan geen snelheids winst maar zal het systeem ook niet vertragen. Waarschijlijk is 66 mhz geheugen wel wat duurder dan 100 of 133 mhz geheugen omdat het tegenwoordig niet of niet veel meer gemaakt wordt. Waarom de geluidskaart niet geaccepteerd wordt weet ik ook niet, ik vermoedt ook een IRQ probleem. Benchmark is niet echt slecht, ik haalde de eerste keer met een tnt2 agp kaart en alle originele drivers ook maar een score van ong. 750. Bios update etc liet de score wel flink oplopen. Maar ik denk dat je redelijk aan het eind zit van de prestaties met dit systeem.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...