Ga naar inhoud

Geforce 4 Ti4200 64 mb of 128 mb


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Ik denk dat het een Geforce 4 wordt, alleen weet ik niet welke uitvoering. De Ti4200 of Ti4400. Verschillende mensen hebben mij de Ti4200 geadviseerd. Nu zit ik alleen met het "probleem" of ik een 64 mb uitvoering of een 128 mb neem. Iemand enige suggesties ? En iemand een advies over wat voor merk ? Er zijn zoveel kaarten dat ik het bijna niet meer weet :-? Thanx & Grtz Mystery
Link naar reactie
Ik ga denk ik voor de Club 3D GF4 Ti 4200 128 MB voor 229 euro(of ik moet zaterdag op de PC-dumpdag een goedkopere tegenkomen). Ti 4200 is goedkoper dan de Ti 4400, maar is niet veel langzamer, dat is mijn voornaamste overweging. En 128 MB is voor toekomstige spellen wel handig, maar hoe dat precies zit weet ik niet meer, maar dat is wel ergens op dit forum te vinden. Probeer de 'zoeken'-functie maar eens. succes :)
Link naar reactie
Neem inderdaad de 128MB versie. Games zoals Doom 3 en Unreal 3 zullen dit nodig hebben. Overklok deze naar 64MB waarden (250/500) en klaar is kees. Wat merk betreft, welk merk is niet zo belangrijk, als het maar een merk is: Asus, Aopen, Abit, Leadtek, Gainward, MSI, Chaintech. Kwa snelheid zijn er bijna geen verschillen tussen deze merken...kijk naar het software pakket en de prijs.
Link naar reactie
Ik raad de 128mb uitvoering aan. de keuze tussen 64 en 128 mb is uitgebreid behandelt op het forum. De eerste 3 pagina's van dit [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60736&postdays=0&postorder=asc&start=0]draad[/url] word het besproken. ook itteressant is [url=http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1643&p=2]deze link[/url]
Link naar reactie
Ik heb een week geleden de AOpen Aeolus Ti 4200 128 MB gekocht en ben er zeer tevreden mee! Ik heb alleen een vraagje, mijn instellingen zijn nu als volgt: Total Local Video Memory: 128 MB Total Local Texture Memory: 128 MB Total AGP Memory: 64 MB Moet ik in het BIOS van mijn Asus A7V333 de AGP memory verhogen naar 128 MB of slaat dat als een tang op een varken? En als mijn vraag eerder thuis hoort in het moederbordenforum, hoor ik dat wel :wink: Alvast bedankt, Trey
Link naar reactie
AGP aparture size is de hoeveelheid geheugen die de videokaart via het AGP slot mag/kan gebruikt van je interne geheugen, Die kun je heb beste op de helft van je interne geheugen zetten, dus als je 512MB intern geheugen heb zet je hem op 256mb.en met 256MB intern dus op 128mb. als je dat doet laat de pc toe dat de Videokaart Maximaal 128mb of 256mb gebruikt van je interne geheugen voor videokaart berekeningen die niet worden berekent met de 128mb videokaart geheugen die je GeForce 4 heeft.
Link naar reactie
[quote:5588f5152c]AGP aparture size is de hoeveelheid geheugen die de videokaart via het AGP slot mag/kan gebruikt van je interne geheugen, Die kun je heb beste op de helft van je interne geheugen zetten, dus als je 512MB intern geheugen heb zet je hem op 256mb.en met 256MB intern dus op 128mb. als je dat doet laat de pc toe dat de Videokaart Maximaal 128mb of 256mb gebruikt van je interne geheugen voor videokaart berekeningen die niet worden berekent met de 128mb videokaart geheugen die je GeForce 4 heeft.[/quote:5588f5152c] Helemaal duidelijk, Red Dragon. Maar in de praktijk zal 't toch niet zo vaak voorkomen dat videokaartberekeningen de 128 MB overschrijden? Misschien in de toekomst wel, maar op dit moment is 64 MB (of desnoods 128 Mb, ondanks dat ik 512 MB intern geheugen heb) toch voldoende?
Link naar reactie
[quote="Trey"][quote:592460d920] Helemaal duidelijk, Red Dragon. Maar in de praktijk zal 't toch niet zo vaak voorkomen dat videokaartberekeningen de 128 MB overschrijden? Misschien in de toekomst wel, maar op dit moment is 64 MB (of desnoods 128 Mb, ondanks dat ik 512 MB intern geheugen heb) toch voldoende?[/quote:592460d920] de 128mb op de videokaart word niet zo snel overschreden echter de videokaart gebruikt al intern geheugen voordat zijn eigen geheugen vol zit, bepaalde berekeningen laat de videokaart altijd over aan het intern geheugen, daardoor is een AGP videokaart o.a sneller dan een PCI videokaart, als dat niet zo was kon je net zo goed een 128mb pci videokaart hebben. wat en wanneer intern geheugen word gebruikt weet ik niet precies, echter het word dus altijd gebruikt, je zou eens voor de gein AGP apparture size op 8mb moeten zetten, je zal dan meteen een stuk lagere score halen met 3dmark2001 bijvoorbeeld. ik zou dus gewoon AGP apparture size op 256 zetten met jou 512mb intern
Link naar reactie
[quote:f235448708]ik zou dus gewoon AGP apparture size op 256 zetten met jou 512mb intern[/quote:f235448708] Vaag, maar als ik de AGP aperture size op 256 zet, start 3DMark2001SE niet op (ook niet bij 128 MB trouwens). Iets anders: Ik heb AGP fast write enabled. Dit levert op mijn systeem ongeveer 50 3DMarks extra op, maar ik heb het idee dat de beeldkwaliteit dan wel een heel klein beetje minder is. Kan dat kloppen of beeld ik me dit in?
Link naar reactie
[quote:0234e1299a="Trey"][quote:0234e1299a]ik zou dus gewoon AGP apparture size op 256 zetten met jou 512mb intern[/quote:0234e1299a] Vaag, maar als ik de AGP aperture size op 256 zet, start 3DMark2001SE niet op (ook niet bij 128 MB trouwens). Iets anders: Ik heb AGP fast write enabled. Dit levert op mijn systeem ongeveer 50 3DMarks extra op, maar ik heb het idee dat de beeldkwaliteit dan wel een heel klein beetje minder is. Kan dat kloppen of beeld ik me dit in?[/quote:0234e1299a] dat vind ik heel raar dat AGP aparture size dat probleem oplevert bij jou, dat is vreemd.. dan zou ik idd maar op 64mb zetten. alhoewel ik wel eenst eerder heb gehoord dat op sommige configuraties AGP aparturesize problemen opleverde AGP fast write is meestal niet veel sneller. 50 punten is ook niet veel. je pc word er wel onstabieler van. slechter beeld kwaliteit lijkt me niet daardoor te komen. Side banding word je pc ook onstabieler van. zet AGP fast write en sidebanding eens uit en probeer dan AGP aparture size nog eens op 256 te zetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...