Ga naar inhoud

Gainward GF4 Ti4200 ultra650 64 MB mist de TV-OUT en DVI


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik in een reguliere winkel van www.bce.nl een (retail) Gainward GF4 Ti4200 ultra650 64m gekocht. Uit de review op http://www.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=61 en op de info op http://www.gainward.de/gwnewsite/gweurope/gwcontent/gwcnetnews/gwnews000210e.htm lijkt me dat dit videokaart Model Ultra/650 TV/DVI moet zijn met TV-OUT en DVI-OUT. :roll: Maar op de Gainward videokaart die 230 euro heeft gekost, zit alleen een uitgang voor een CTR monitor. De TV-OUT en DVI-OUT en de bijbehorende componenten ontbreken op deze videokaart. :cry: Op http://www.gainward.de/shop/shop.html is géén Geforce4 videokaart te vinden zonder TV-OUT en DVI-OUT :o Op de verpakking zit een gele ronde sticker met de tekst: Original Import Hastec Support by Hastec Op www.hastec.nl vond ik alleen info over de GeForce4 Ti4200 Ti4200 met 128 MB DDR geheugen. :o Ook zit zowel op de verpakking en op de videokaart een wit stickertje met daarop een streepjescode en de tekst: GLE 31899 en Made in Taiwan. En uiteraard staat op deze videokaart het merk: Gainward. :wink: Op één van de geheugenchips van de videokaart zit een sticker met de tekst: GZ1620AGO000 GF4 TI4200 64 MB Tijdens het begin van het opstarten van de PC met deze videokaart verschijnt: Geforce4 Ti4200 Version 4.25.00.30.00 Copyright (C) 1996-2002 Nvidia Corp 64 MB RAM Daarna pas verschijnen de gegevens over de BIOS en IDE apparaten. In Windows XP wordt de videokaart herkent als een Nvidia Geforce4 Ti4200. Geïnstalleerd zijn Nvidia drivers versie 2.9.4.2 WQHL Dus ik vraag me af: 1) Is deze videokaart ondanks de Hastec sticker een via Hastec geïmporteerde videokaart? 2.) Kan dit een fabrieksfout zijn? 3) Bovendien is mijn videokaart advies aan Demonaz op het Linux forum http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60815 misschien niet meer zo goed. (waar overigens de adviezen van de deskundigen van dit videokaart en monitoren forum ontbreken) Eventuele suggesties zijn welkom, en alvast bedankt voor de moeite. :)
Link naar reactie
Ik heb de Gainward GF4Ti4200 64MB nog nooit gezien. Maar ik vermoed niet dat het om een produktie fout gaat. De kaart die ik heb getest koste ook € 320,- Dat is nogal een verschil met de jouwe. Hastec is de enige importeur voor Nederland. Als daar die gele sticker opzit dan heb je hun support. Ik denk zelf dat je moet proberen om via BCE de kaart te ruilen omdat het produkt niet aan jouw verwachtingen voldoet. Als je daar dan een ander koopt zullen ze hoop ik niet moeilijk doen. Maar blijf rustig en leg de situatie uit en vertel ze vooral dat je die andere aansluitingen nodig hebt. € 230,- is een hoop geld en het is jammer als je dan niet helemaal tevreden bent.
Link naar reactie
Ten eerste Slashhead bedankt voor uw reactie. :) Ten tweede het verschil in prijs tussen de door u geteste Gainward Geforce4 Ti4200 Powerpack Ultra650 met 128 MB en de 64 MB versie is niet alleen het geheugen. De 64 MB versie heeft weliswaar géén video-in maar behoort wel een tv-out en dvi-out te hebben. Althans onder andere volgens de info op de webshop van Gainward. [quote:854223c1e0] !!! NEU !!! Gainward GeForce4 PowerPack ! Ultra / 650 TV/DVI 64 MB super-fast DDR, DVI, nView, Video-out GPU GeForce4 Ti4200 249,00 [/quote:854223c1e0] Ten derde ik vind de service bij BCE wel goed. Er wordt dan wel eens een foutje gemaakt bij BCE. Want toen ik die Geforce4 Ti4200 Powerpack Ultra650 met 64 MB kocht, bleek dit een GF4 MX460 PRO/650 vivo te zijn. Omdat de verkoper er niet zeker van was of een DVI naar VGA adapter er op werkte, (hij had dit niet getest) mocht ik de kaart en adapter terugbrengen als het niet werkte. De adapter bleek overigens wel te werken. Toen ik die MX460 omruilde kreeg ik die Geforce4 Ti4200 Powerpack Ultra650 met 64 MB mee zonder tv-out en dvi-out. :o Ten vierde heb ik wellicht te veel nadruk gelegd op ontbreken van die tv-out en dvi-out op de door mij gekochte videokaart, maar het probleem is nu dat mijn advies over een goede videokaart die twee monitoren kan aansturen + tv-out en ook nog werkt onder Linux nu niet meer zo goed is. Want Gainward lijkt dus meerdere videokaarten te verkopen dan de vermelde twee op de Gainward webshop. :o Ik had me al vergist in de Matrox G550 DVI die géén TV onder Linux bleek te kunnen aansturen. Nu ook mijn tweede advies niet (helemaal) lijkt te kloppen wordt het moeilijker om nog een derde advies te geven. Het lijkt erop dat ik in het geven van een videokaart advies in het Linux forum heb gefaald. :cry: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60815 Ten vijfde hoop ik dat er nu alsnog adviezen en/of meningen worden gepost in de boven genoemde link. :D Het doel van dit Computer Totaal forum is tenslotte dat computergebruikers elkaar helpen. :) Hierbij bedank ik iedereen die de moeite heeft genomen om dit te lezen en hoop dat ik met dit bericht niet al te negatief over kom. :wink:
Link naar reactie
Zeg aub je ;) Als jij het over een fabrieks fout hebt dan kijk ik naar Gainward en niet naar BCE omdat de laatste alleen maar een verkoop adres is. Ik denk dat we daar ff langs elkaar heen hebben gepraat. VTec weet wel welke videokaart van nVidia onder Linux ook volledg multidisplay heeft. Stuur hem maar een mailtje of een prive bericht.
Link naar reactie
[quote:1716ea14ee="Slashhead"]Zeg aub je ;) [/quote:1716ea14ee] Ok, zo als je wenst. :wink: [quote:1716ea14ee] Als jij het over een fabrieks fout hebt dan kijk ik naar Gainward en niet naar BCE omdat de laatste alleen maar een verkoop adres is. [/quote:1716ea14ee] Uiteraard, een eventuele fabrieksfout van Gainward sluit ik niet uit. 8) Maar Slashhead, begrijp ik dan goed dat jij ook géén website hebt kunnen vinden waarop informatie te vinden is over een Geforce4 Ti4200 Powerpack Ultra650 64 MB zonder tv-out en dvi-out. :o [quote:1716ea14ee] VTec weet wel welke videokaart van nVidia onder Linux ook volledg multidisplay heeft. Stuur hem maar een mailtje of een prive bericht. [/quote:1716ea14ee] Mail of Prive bericht maak ik liever géén gebruik van: te direct !? :oops:
Link naar reactie
Ik ben vandaag bij BCE geweest met die Gainward GF4Ti4200 64MB. Ze waren er niet blij mee dat ik deze videokaart kwam omruilen. Want ze hadden een aantal 64 MB kaarten bijbesteld. Volgens de verkoper was de info op de Duitse website van Gainward onjuist. En heeft die 64 MB videokaart inderdaad alleen een aansluiting voor een CTR monitor. Ik heb dus maar voor de makkelijkste oplossing gekozen: door 95 euro's bij te betalen kon ik de Gainward GF4Ti4200 128 MB versie mee krijgen. :) Die 128 MB videokaart heb ik inmiddels in mijn PC geïnstalleerd. (Asus A7V266-E Athlon XP 1700+ 512 MB RAM) Omdat de ventilator van de Gainward videokaart dikker is dan de cooler van de Matrox, heb ik een netwerkkaart uit slot 1 moeten verwijderen. Deze netwerkkaart zit nu in slot 2. Waar deze de zelfde IRQ krijgt als de videokaart. Daarover heb ik twee vragen: Ik heb wel eens gelezen dat de videokaart het beste een eigen IRQ heeft. Is dit waar? En wat is het nadeel van het delen van IRQ van de videokaart met een netwerkkaart? (Deze netwerkkaart zorgt voor de verbinding tussen twee Pc’s) Ik heb die Gainward videokaart al vast oppervlakkig getest en deze lijkt OK. :) Slashhead, nogmaals bedank voor jouw reacties. Omdat het probleem nu is opgelost kan deze topic (eventueel na het beantwoorden van die 2 laatste vraagjes) worden gesloten. Tenzij je deze topic zelf wilt open houden. :wink:
Link naar reactie
Ik voel me genept. Ik heb afgelopen zaterdag deze kaart gekocht en nou blijkt er geen tv in of out of wat dan ook te zitten. Volgens mij heb ik geluk met mijn monitor aansluiting. De kaart presteert verder prima, maar na al die uren op internet om uit te zoeken wat nou een goeie kaart is (en waarbij bij iedere website wordt uitgegaan van MEER DAN ALLEEN VGA) ben ik DIEP teleurgesteld. Morgen is www.Graficall.nl open, die gaan we dan eens aan de tand voelen. Nogmaals, ik heb ECHT veel sites bekeken, en ik kan er niet EEN vinden die meldt dat deze kaart ZONDER deze aansluitingen wordt geleverd. Ik ben niet van plan om meer geld uit te gaan geven en de 128MB kaart te kopen; die is namelijk met zijn Samsung chip nagenoeg niet te overklokken, en de 64MB haalt met overclocken op veel punten een hogere snelheid dan de 128MB. Trek zelf je conclusies maar over welke kaart je wil aanschaffen. De 64MB is met BIJGELEVERDE software eenvoudig te clocken. Terugkomend op wel/niet tv aansluiting: zelfs op de site van Gainward wordt hierover niets bekend gemaakt. Oh, en overigens: hij kostte 219,- . Graag reactie. :-(
Link naar reactie
Ik had eigenlijk géén reacties meer verwacht, en dacht dat behalve Slashhead verder niemand geïnteresseerd was in mijn topic, maar Powernout verwacht echter niet al te veel van die reacties. :wink: Als op de verpakking van jouw videokaart een Hastec sticker bevind kun je het beste contact op nemen met Hastec. De mogelijkheden van de winkel waar je de videokaart heb gekocht is meestal nogal beperkt. Namelijk geld terug of een andere videokaart. (maar helaas geen Gainward GF4 Ti4200 ultra650 64 MB met TV-OUT en DVI-OUT) Succes :)
Link naar reactie
Hmmm... Zojuist met Hastec gebeld. Werd in eerste instantie geholpen door een vriendelijke jongen die niet geheel en al wist wat hij hiermee aanmoest. Toen werd ik doorverbonden met een duidelijk agressievere persoonlijkheid. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik, met alle op het internet beschikbare informatie, NOOIT had kunnen weten dat het hier ging om een kale kaart. Zelfs op de website van Hastec én Gainward komt deze kaart niet voor. Ik maakte kenbaar dat ik wilde hebben wat ik had gedacht had te kopen. Hierop het antwoord: deze kaart wordt niet geleverd in Nederland. Daar ben ik mooi mee. En bereidheid om met een oplossing te komen was er niet. Ik moest maar terug naar de winkel en kijken wat zij voor me konden betekenen. Wat me ergert is dat ik nu dus niet weet wat de exacte specs zijn van deze kaart. Zo bijvoorbeeld: welke chip zit erop??? Hoe is die te clocken??? Geen idee... Ik denk echter dat ik naar de consumentenbond stap. Maar daar moet je geloof ik lid van zijn. En dat ben ik niet. VOLKOMEN K"T.
Link naar reactie
Kan wel merken dat Mark\VTec op vakantie is ;) (die werkt daar ook) Het is blijkbaar onzin dat hij zegt dat die 64mb modellen niet in nederland worden verkocht, want Jolo heeft er tenslotte ook een gehad met een Hastec sticker. Ik vermoed dat het OEM versies zijn ofzo (kale kaarten zonder veel extra's) BTW. dat 4ns samsung geheugen bankjes slecht klokken is onzin. ik haal makkelijk 580 met mijn kaart, okay Hynix gaat over de 600, maar zoveel maakt die 30 mhz extra nou ook weer niet uit. Is Hastec is trouwens wel de enigste importeur? ik weet dat eynstein bv. ook Gayward heeft en die komen niet bij Hastec vandaan (volgens mark)
Link naar reactie
[quote:e613786e0c="Powernout"]Wat me ergert is dat ik nu dus niet weet wat de exacte specs zijn van deze kaart. Zo bijvoorbeeld: welke chip zit erop??? Hoe is die te clocken??? Geen idee... [/quote:e613786e0c]In dat geval vind ik het beter, dat je voorstelt bij Graficall je 64 MB Gainward om te ruilen voor de 128 MB Gainward VIVO met bijbetaling van 74 euro's. :wink: De 128 MB Gainward VIVO is tenslotte de videokaart die Slashhead heeft getest, zodat je bij hem vragen kunt stellen over het overklokken. :) [quote:e613786e0c] Ik denk echter dat ik naar de consumentenbond stap. Maar daar moet je geloof ik lid van zijn. En dat ben ik niet. [/quote:e613786e0c] Consumentenbond service: http://www.consumentenbond.nl/voorennadekoop/vragenklagen/?ticket=ti5EOse4nneQo&view=inhoudsopgave_links :roll:
Link naar reactie
[quote:33f57756a6="jolo"]Daarover heb ik twee vragen: Ik heb wel eens gelezen dat de videokaart het beste een eigen IRQ heeft. Is dit waar? En wat is het nadeel van het delen van IRQ van de videokaart met een netwerkkaart? (Deze netwerkkaart zorgt voor de verbinding tussen twee Pc’s) [/quote:33f57756a6] Ik draai hier een Leadtek GeForce 4 ti 4400 en die deelt IRQ 11 met mijn LAN 10/100 en mijn Firewire IEEE1394 controller. ofetewl IRQ11 word bij mij door 3 aperaten gebruikt. dat is al 3 maanden zo en dat werkt prima. ik gebuik de LAN voor kabel internet en dat werkt prima en de IEEE1394 voor me videocamera en dat draait ook. ook is de performance goed (zie link 3dmark2001 in sig) ik denk niet dat het nadelig effect heeft. en ik heb nooit gehoord dat dat zo is.
Link naar reactie
Red Dragon, dank je voor je reactie, dat de IRQ van de videokaart niet gedeelt mag worden staat in de FAQ van de Viper v550 en Viper v770 op de Hastec website. :wink: Ik heb die 3DMark2001SE ook maar even geïnstalleerd. Op mijn Asus A7V266-E Athlon XP 1700+ 512 MB RAM Gainward GF4Ti4200 128 MB is de score (default) 7342 :) Geïnstalleerd zijn Nvidia drivers versie 2.9.4.2 WQHL Windows XP
Link naar reactie
Jolo : toen je de kaart bij bce kocht, wat ston er op de doos ? STond erbij dat ie TV-out etc had ? Zo ja, dan moet BCE dat wel leveren anders geld terug. Stond het er niet op dan heb je gekregen wat je hebt gekocht. Voor de online aankoop geldt hetzelfde, stond het op de doos cq stobd het bij de specs op Internet. Ook hiergeldt leveren wat je specificeert of geld terug.
Link naar reactie
[quote:fd56e77efc="Bosje"]Jolo : toen je de kaart bij bce kocht, wat ston er op de doos ? STond erbij dat ie TV-out etc had ? [/quote:fd56e77efc] Doos :lol: Het was een doosje. TV-out en/of DVI wordt er niet op genoemd. En wat er wel op staat heb ik al vermeld in mijn eerste post van deze topic. En zoals je hebt kunnen lezen in mijn post van Ma Jun 24, 2002 10:59 pm heb ik nu een Gainward GF4Ti4200 128 MB. Op de doos van deze videokaart staat wel Video-in/Video-out DVI vermeld en heeft deze aansluitingen ook echt. :) Wel ben ik nog steeds van mening, dat Hastec info over die Gainward GF4 Ti4200 ultra650 64 MB, op hun website had moeten plaatsen. :o
Link naar reactie
Ik weet wel dat je een ander heb gekocht. Ook eens dat Hastec het wel had moeten doen. Een beetje achtelijke commercie noem ik dat. Zulke bedrijven hoop ik altijd dat ze failliet gaan. Maar je had toch wel kunnen lezen wat op het doosje stond, dan had je deze teleurstelling niet gehad. 8)
Link naar reactie
Hastec is een importeur, die heeft helemaal niks met consumenten te maken. Ze importeren verschillende merken (gainward, logitech, labtec, etc.) en leveren dat aan de winkel\groothandel. De site van Hastec is dus eigenlijk alleen maar service en je moet toch echt bij de winkelier zijn met klachten. Staat die 64mb kaart wel op de gainward site? Waarschijnlijk is die 64mb versie dus echt niet bedoeld voor de consumenten markt maar meer bedoeld voor in OEM pc's. De fout ligt dus helemaal bij de winkelier!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...