Ga naar inhoud

Welke videokaart met goeie TV-Out


Aanbevolen berichten

Wie kan er advies geven over welke videokaart er op dit moment verkrijgbaar is (redelijke prijs/kwaliteit verhouding) die een goeie weergave geeft op de TV en goede prestaties levert voor games. Het is voornamlijk om films te bekijken. Persoonlijke ervaring zijn natuurlijk helemaal mooi en hoe ervaren jullie de kwaliteit op je TV.
Link naar reactie
ik heb een radeon 8500, zit een prima TV-out op. Bij nvidia kaarten heb je vaak last van zwarte balken aan de zijkanten en boven- onderkant. Dat is wel wat aan te passen met externe tooltjes als tv-tool, maar ideaal vind ik dit niet werken. Bij mn radeon is het gewoon meteen goed en scherp :)
Link naar reactie
Idd, ik denk ook dat Radeon de verschillende dingen als TV-out en snelheid het beste combineert. Als je ook nog veel wilt gamen kun je een Radeon 8500 nemen, deze is lekker snel en heeft een goede beeldkwaliteit, zijn kleine broertje heeft ook een goede beeldkwaliteit overigens, maar is veel langzamer en kan dus ook qua games veel minder aan.
Link naar reactie
Ik heb me Eigen GeForce 4 ti 4400 nog nooit getest op TV-out (ik heb een losse DVD-speler set dus waarom zou ik) , maar een maat van me heeft een GeForce 4 MX 440 van Leadtek en daar heb ik nog nooit zwarte randen mee gezien dus ik weet wat kajutsa bedoeld. mischien dat hij wel zwarte randen heeft gezien bij een GeForce 4. Slashhead weet jij het misschien? jij heb die kaarten allemaal gehad.
Link naar reactie
Matrox is gewoon de beste daarna komt er een tijdje niks en dan heb je ATI. Helemaal onderaan bungelt dan nVidia. (alleen de top 3 in acht genomen) Ik heb zonder reso tweaks ook zwarte randen. Met reso tweaks kun je het verhelpen maar ik vind dat een dergelijke feauture out-of-the box goed moet zijn.
Link naar reactie
[quote:4bbee25e50="evil triplesix"]Wie kan er advies geven over welke videokaart er op dit moment verkrijgbaar is (redelijke prijs/kwaliteit verhouding) die een goeie weergave geeft op de TV en goede prestaties levert voor games. Het is voornamlijk om films te bekijken. Persoonlijke ervaring zijn natuurlijk helemaal mooi en hoe ervaren jullie de kwaliteit op je TV.[/quote:4bbee25e50] Je kunt voor persoonlijke ervaringen (en andere interessante info) ook even op deze site kijken op het forum: http://tvtool.info/index_e.htm
Link naar reactie
Helemaal met de Moderator eens: Het moet Out of the box gewoon goed zijn (TV-OUT) van Nvidia en daar hebben ze een steekje laten vallen. Ik heb ook een Gforce 2 MX 400 en heb wat zitten vogelen en knutselen in Windows waardoor ik de zwarte randen nu wel kwijt ben. Het betekent wel dat ik geen driver-updates kan gaan draaien van Nvidia. Ik draai nog steeds de 23.11 drivers en d'r komen geen andere meer op. Heb dan nl. die "zwarte balken" weer terug. Desalniettemin ga ik m'n kaart verkopen. Ik wil namelijk toch die ATI Radeon 8500 gaan halen vanwege z'n goede TV-OUT. Dit lees ik steeds vaker en ik wil een "overall" kaart die perfect presteert in: - 2D content - 3D content - TV-out moet ook perfect zijn. Ik ben alleen nog niet uit welke Radeon want ik snap het volgende verschillen niet: ATi Radeon 8500 (Apollo) (Retail) (250/250MHz) € 200,- 07-04 6 ATi Radeon 8500 (OEM) (250/250MHz) € 225,- 27-04 5 ATi Radeon 8500 (OEM) (275/275MHz) € 221,- 27-06 16 ATi Radeon 8500 (Retail) (275/275MHz) € 235,- 26-06 10 ATI Radeon 8500 LE (250/250MHz) € 175,- 25-06 1 ATI Radeon 8500 LE (250/250MHz) 128MB € 239,- 09-06 7 ATI Radeon 8500DV All-In-Wonder € 472,- 19-06 Het verschil tussen OEM en Retail bijvoorbeeld of verschil tussen de 8500 en de 8500 LE versie en/of de all-in-wonder ? Als iemand dat weet, graag en mijn dank. Groet, Aswin
Link naar reactie
De AIW is niet interressant, die is voor videobewerking. Tussen de gewone 8500 en 8500LE zit een verschil in kloksnelheid, de 8500 loopt op 275/275 en de LE op 250/250. Verder zou je ook eens naar de GF4 serie kunnen kijken, die hebben ook een goede TV-out d8 ik. De GF4 Ti4200 is bijvoorbeeld een interressant kaartje :)
Link naar reactie
[quote:d1b3b7b652="BA"]Ahum?? De TV-out van de GF4 is radicaal vernieuwd, en doe het een stuk beter als die van de GF2/3. Ze kunnen nu ook naar oa 1024x768 ipb 800x600, en hebben beeldvullend beeld.[/quote:d1b3b7b652] Als je voor games gaat is de GF4 inderdaad de beste keus, maar de Radeon is toch beter met de tv-out hoor. :wink:
Link naar reactie
Ik denk eigenlijk dat die niet zo heel veel verschil meer maken. Tov de GF3/4 is de R8500 absoluut de king qua TV-out, maar zoals ik eerder al zei, die van de GF4 is verbeterd. Die hebben nu ook beeldvullend beeld op twee lijnen na, net als bij ATI, en kunnen ook naar 1024x768. (FYI: ik heb zelf een R8500 dus ben wel bekend met die TV-out)
Link naar reactie
[quote:91865ba1ca="jammah"]Hoe zit het eigenlijk met de TV-out van de Geforce 4 Ti 4200? Of is deze kaart ook voornamelijk geschikt voor (3D) games? Geeft ie ook nog van die zwarte randen?[/quote:91865ba1ca] antwoord: [quote:91865ba1ca="kajutsa"]daar zit tv-out op ja... en die zwarte randen houd je met een GF4![/quote:91865ba1ca] en toen: [quote:91865ba1ca="BA"]De TV-out van de GF4 is radicaal vernieuwd, en doe het een stuk beter als die van de GF2/3. Ze kunnen nu ook naar oa 1024x768 ipb 800x600, en hebben beeldvullend beeld.[/quote:91865ba1ca] Wie lult er nu uit z'n nek? Kajutsa of BA? En tv-tool ondersteunt ook GF 4 kaarten, waarom zouden ze dat doen als er geen zwarte randen meer zijn? http://tvtool.info/
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...