Ga naar inhoud

GF4 en gigabyteboard


Aanbevolen berichten

Heb sinds een paar dagen een Gigabyte GA7VRXP mb met een AMD Athlon2100+. Daarbij een Gf4 TI 4400. Die geeft een probleem. Het beeldscherm is er van slag door, het wordt verticaal door elkaar gegooid. Als ik in het systeem een andere (Nvidia TNT2) kaart plaats heb ik het probleem niet. Ik heb het zowel op een beeldbuis als een TFT geprobeerd, maakt geen verschil.
Link naar reactie
Nee, het is een bekend Gigabyte probleem schijnt het, je moet een nieuwere revisie hebben van het mobo. Kwam het vanmorgen op GoT ook tegen. [color=brown:23c7780ebf]Er schijnen problemen te zijn met Geforce4 Ti kaarten icm. VIA chipsets. Heb het laatst op de zaak gehad. Moest een systeem bouwen met een Gigabyte 7VRXP board. Om daarop een Geforce4 Ti te laten werken, moet je aan het board solderen! Moet niet veel gekker worden. De nieuwste revisies van het board zijn aangepast, maar dit was dus een eerdere revisie. [/color:23c7780ebf] Collega heeft dus ook die gigabyte donderdag ontvangen icm de Aopen ti-4200 en de pc is terug naar Eynstein.
Link naar reactie
Dat verhaal van de upgrade van het Gigabyte MB klopt. Ik heb van de goothandel een document ontvangen, waarin precies wordt aangegeven waar, op 2 plaatsen een kleine condensator moet worden bijgeplaatst. Die zaten er bij mij keurig op (en ook de sticker op de doos: Geschikt voor GF4). Bleek echter in het BIOS een instelling te staan (Chipset features setup) AGP FAST WRITE. Die stond enabled en die heb ik op DISABLED gezet. Dit naar aanleiding van een tip die ik kreeg over het geheugen op de GF4. Dat schijnt sneller te zijn dan dat van het MB wat voor problemen kan zorgen. Systeem draait nu goed.
Link naar reactie
[quote:74dc4d87d6="Slashhead"]Bij mij zat er een grote sticker op de doos met Compatible met de GF4 :) Misschien was dat dan idd een probleem.[/quote:74dc4d87d6] Klopt als een bus op de doos van mijn gigabytje zat ook zo'n sticker en het zat trouwens ook nog op die zak waar je mobo inzit EN op de PCI poorten beetje teveel van het goeie. Mijn probleempje is nu een goeie detonator driverset vinden zal vanavond die 27.XX versie eens downloaden want die 29.XX detonators gooien mijn systeem op hol :( stomme xp blijft maar komen met Melding dat mijn kaart problemen veroorzaakt en dat zegt ie dus voor zover alleen bij die 29.XX detonators de standaard leadtek drivers geven deze melding niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...