Ga naar inhoud

DirectX problemen met WinXP


Aanbevolen berichten

:( Ik heb een probleem, wie kan me helpen? Wanneer ik DirectX test (diagnostisch hulp) op XP, loopt de hele zaak vast. Er is waarschijnlijk een probleem met de grafisch kaart. Mijn systeem: MSI K7T Turbo moederboard (6330, met bios 3.4), Athlon XP1800+, 512 mb ram en een Prolink GeForce4 Ti200 met de drivers van nVidia (bios 2.9.4.2). Geen enkele spelletje wil draaien, alle toepassingen die DirectDraw en Direct3D versnelling gebruiken lopen vast. Ik heb dus de nieuwste drivers, maar niets helpt! Wat is het probleem?
Link naar reactie
je heb een GeForce 4 ti 4200 neem ik aan? hardware versnelling van je grafische kaart lager zetten is geen goeie oplossing omdat dit normaal niet zou hoeven met zo'n kaart. lijtk wel of er iets mis is met je videokaart. de drivers zijn namelijk goed en winXP heeft DirectX 8.1 dus dat is het probleem ook niet. Sinds wanneer heb je dit probleem?
Link naar reactie
Ik heb de aller niewste drivers van MSI en nVidia geinstalleerd en alle MSI hulpprogrammas met Live update2 geinstalleerd. Ik heb overigens ook een Geforce2 MX400 geinstalleerd, probleem doet zich ook voor. Dus het ligt niet aan de grafische kaart. Ik denk dat de moederboard instellingen niet goed zijn. Bios instellingen AGP: Aperture size 64M Driving control Auto 4x - mode enabled Driving value DA Master 1 WS write enabled Master 1 WS read enabled Ik heb XP en de grafische kaart tegelijk gekocht en geinstalleerd. Ander suggesties?
Link naar reactie
Misschien een programmatje op de achtergrond dat gebruik maakt van DirectX? Dit kan ook een programmatje zijn voor de geluidskaart (DirectSound). Als onderdelen in gebruik zijn, kan de test vastlopen. Misschien kun je beter de detonator drivers van nVidia proberen en directX 8.1 opnieuw installeren. Wil wel eens helpen.
Link naar reactie
[quote:324805e747="Flyin_Dutchie"]Ik heb de aller niewste drivers van MSI en nVidia geinstalleerd en alle MSI hulpprogrammas met Live update2 geinstalleerd. Ik heb overigens ook een Geforce2 MX400 geinstalleerd, probleem doet zich ook voor. Dus het ligt niet aan de grafische kaart. Ik denk dat de moederboard instellingen niet goed zijn. Bios instellingen AGP: Aperture size 64M Driving control Auto 4x - mode enabled Driving value DA Master 1 WS write enabled Master 1 WS read enabled Ik heb XP en de grafische kaart tegelijk gekocht en geinstalleerd. Ander suggesties?[/quote:324805e747] Opnieuw DirectX 8.1 instaleren lijkt em zinloos omdat deze is geintregeerd in winXP. je kan het uiteraard wel proberen. WinXP opnieuw instaleren kan ook. de Bios settings zijn op zich prima en moeten geen probleem op leveren. Omdat je 512mb Intern geheugen heb zou ik Aparture size op 256 zetten. De Master 1 WS write/read kan je nog op disabled zetten. maar ik denk niet dat dat de boel oplost. de 29.42 drivers van nVidia heb je al en dat zijn de beste drivers voor die kaart. Zijn de problemen ontstaan sinds je WinXP erop heb staan? zo ja. probeer winXP nog eens opnieuw te instaleren
Link naar reactie
Problemen zijn inderdaad ontstaan na installatie van XP. Probleem is, na herinstallatie van WinXP, bleven ze bestaan (na format C). Ik heb net daarvoor de bios geflashed met de 3.4 driver voor de K7T turbo moederboard van MSI. Ik ben van overtuigd dat de probleem in de bios vd moederboard zit, of er is een compatabiliteits probleem met de combinatie GeForce4, XP1800+ en K7T turbo met de 3.4 drivers. Zucht! :cry: Probleem is: wat nu? Ik ga je advies in iedergeval opvolgen en opnieuw proberen. Bedankt, Ik krijg in ieder geval het gevoel dat IEMAND naar me luistert. (MSI, Prolink, MS geven niet thuis). Kan er een conflict zijn met mijn geluidskaart en directsound? .....Dit gaat me allemaal nu teboven, ik ga gissen.
Link naar reactie
Je kan ook proberen om de "oude" bios terug te zetten, het zou idd aan de Bios kunnen liggen. wat voor geluids kaart heb je? Probeer de pc eens te starten zonder geluids kaart. (en eventueel On--board sound ook uit) Omdat het probleem ook voordeed met de GeForce 2 MX 400 sluit ik uit dat het aan de videokaart ligt. Je kan dit nog extra testesten door de GeForce 4 in een andere pc te testen. zo sluit je uit dat het daar aan ligt.
Link naar reactie
Ik heb een Creative Live! VE Dit is wat ik reeds gedaan heb: (in alle combinaties) * de onboard sound is standaard uit * Ik heb de oude BIOS al opnieuw ge-flashed en daarna (toen het niet hielp) weer ge-upgrade * Ik heb de geluidskaart handmatig van de moederboard losgekoppeld * Ik heb oude nVidia drivers geprobeerd * Ik heb alle mogelijke instellingen van de BIOS geprobeerd * de geForce moet ik nog testen op een ander PC, Tja, maar daar ligt het niet aan, denk ik...... * XP opniew installeren (na format C) * DirectX opnieuw installeren (zinloos, maar ik ben ten einde raad) * huilen en mijn haar uittrekken....... :cry:
Link naar reactie
...Helpt niet! :evil: Nu weet ik het echt niet meer.... heeft iemand een nieuwe PC voor mij? dit moet een probleem met de moederboard zijn.... Ik heb de MSI K7T turbo (3660 V3.0) met de nieuwste BIOS, dwz ver. 3.4. Volgens de live-update is dit de juiste versie, volgens de MSI site is dit de juiste versie, maar volgens mij is er ergens een probleem. Mischien moet ik wachten op een update voor de GeForce Ti200 "conflict" die ik heb???!!!??? :o
Link naar reactie
dat denk ik niet. want jij heb het probleem ook met de GeForce 2 MX. Ik denk idd dat het een moederbord probleem is. maar de oude bios werkt ook niet en dat is vreemd. ff in het kort * eerst had je een GeForce 2 MX en Windows 9x/ME * toen instaleerde je WinXP en een GeForce 4 ti 4200 * toen heb je je bios upgrade gedaan. * en nu werkt alles niet meer. probeer nog eens de windows die je voor winXP had te instaleren. als het dan nog niet werkt moet je idd eens kijken of de GeForce 4 in een andere pc wel werkt. anders word het een nieuw moederbord.
Link naar reactie
>ff in het kort >* eerst had je een GeForce 2 MX en Windows 9x/ME >* toen instaleerde je WinXP en een GeForce 4 ti 4200 >* toen heb je je bios upgrade gedaan. >* en nu werkt alles niet meer. Was eigenlijk zo: * GeForce 2MX en WinME * Bios upgrade en XP1800+ (van 2.9 naar 3.4 op K7T Turbo, omdat XP1800+ niet herkend werd) >> alles werkte prima * toen instaleerde je WinXP en een GeForce 4 ti 4200 >>>en dan werkte alles niet meer! Plan: * terug naar bios 2.9 * nieuwe installatie XP * ...en flink duimen! Ik zie dat de bios site van MSI "down" is....hopelijk is dat om een nieuwe update voor mijn probleem te plaatsen!!!! :lol: LOL
Link naar reactie
Ook al eens geprobeerd met alleen de videokaart in het systeem ? En welke IRQ krijgt je videokaart eigelijk toegewezen ? Wat je ook nog kunt proberen is de kaart op AGP2x zetten in de bios v/h moederbord en dan eens kijken wat er gebeurd. De GeForce4 MX440 wil namelijk ook wel eens problemen geven op dit moederbordje en soms kan dit een positieve draai geven.
Link naar reactie
Ik heb uiteindelijk de BIOS V.2.9 weer erop gezet....enne....hij doet het! :lol: Althans, DirectX doet het, maar mijn CPU wordt niet goed herkend. heb een Athlon 1100 voor de prijs van een XP1800+ ! :o Tja Ik ga kiezen tussen de minst erg van twee kwaden, en hou de V.2.9 bios erop....en hope dat MSI een GOEDE patch ontwikkelt!!! :wink: Bendankt voor al de hulp, mensen, Ik apprecieer het wel! 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...